Sokszínű egyetemünk legzöldebbik oldala – SZTE Marketing Klubest

Az SZTE GTK sokszínűsége több szempontból is leírható: soknemzetiségű diákjaink vannak, változatos a programkínálat a hallgatók számára, sárga az épületünk, bordó a logónk, de mégis a mi egyetemünk a legzöldebb!

Az SZTE Marketing Klub Gyarmati Lászlót, a József Attila Tanulmányi és Információs Központ igazgatóját és egyben volt GTK-s marketing mesterszakos hallgatót látta vendégül egy klubest keretében 2017. október 11-én a Campus Beer&More-ban. Az előadó azokról a projektekről és előrelépésekről számolt be, amelyek a TIK épületének zöld marketingjét érintik.

Mi az a zöld marketing?

A zöld marketing burkolt marketing megoldás, melyben a vállalatok egy környezetvédelmi ügy mellé állnak, támogatják különféle módszerekkel. Ezen megoldások rokonszenvesebbé tehetik a cégeket vagy azok termékeit, és környezetbarát hirdetési formát alakíthatnak ki.

Gyarmati LászlóMit tudhattunk meg az előadáson?

Többféle megoldásrendelkezésre áll környezetbarát energia felhasználására. A zöld marketing legnagyobb üzenete a társadalom felé, hogy kisebb költségvetésből tudjunk olyan megoldást találni, ami a későbbiekben hosszútávon stagnáló kiadásokhoz, illetve megtakarításhoz vezethet, emellett pedig a környezeti terhelést is csökkenti. A környezettudatos műszaki megoldás következtében az egyetem infrastruktúrája változik a megújuló energiaforrások használatának segítségével.

SZTE Marketing Klub Klubest,,Ha zöld egyetemről beszélünk, akkor beszélhetünk a műszaki megoldásokról. A környezettudatos műszaki megoldások akkor jók, ha az egyetem infrastruktúráját használók semmit nem vesznek belőle észre. Sokszor azt mondom, az én munkám olyan, mint egy gondnoké: ha én mindent jól csinálok, abból nem vesz senki semmit észre, de ha bármi hiba történik a rendszerben, az általában a diszkomfort-érzetet növeli.” – osztotta meg véleményét László az előadás során. Az egyetem villamosigénye eléri évente a milliárdos nagyságrendet. A költségek csökkentése érdekében napelemeket telepítettek a TIK épületének előnyeit maximálisan kihasználva, a tetőre. 2012-ben a 600 millió Ft-ot költöttek 661 kW teljesítményű napelemekre. A gyors megtérülési idő és a kedvező fajlagos költség együttese következtében három év múlva nagyságrendileg ugyanezt a teljesítményt közel fele annyi beruházási költségkeretből tudták megvalósítani, 510 kW-ot 300 millió Ft-ért sikerült megvásárolni. Az ebből adódó nagymennyiségű felhalmozódó energia hatalmas sikernek számít, amely akár napi 2-3 elektromos autó térítésmentes feltöltését is biztosítja.

A TIK életében hosszú hagyománya van a társadalmi felelősségvállalásnak. A fenntarthatósági stratégia a következő: oktatunk, működünk, társadalmilag felelősséget vállalunk, melynek fontosságát a napi 3-5 ezer hallgató épületben való megfordulása tükrözi.

Mennyire vagyunk környezettudatosak?

Erre egy önbevalláson alapuló világszintű felméréssel tudunk választ kapni: a Green Metric egy olyan nemzetközi rangsor, amely az egyetemeket a zöld törekvéseik szerint rangsorolja. Manapság ezt a listát minden médium kommunikálja, ezért egyre inkább presztízsértéket képvisel. Az SZTE legjobb eredményét 2014-ben érte el, akkor 360 résztvevő közül 19. helyen végzett a napfény városának egyeteme.

SZTE Marketing Klub Klubest IIAz épület üzemetltetése során nemcsak a műszaki beruházások, hanem a különböző fenntarthatósággal kapcsolatos programok is kimelt figyelmet kapnak az épületben, mint például a Föld napja, a Föld órája, Zöld Filmklub, a Víz világnapja, Harc a globális felmelegedés ellen programsorozat, illetve jótékonysági gyűjtések. Mindezek hozzájárulnak ahhoz, hogy a zöld marketing keretében a hallgatók világról és környezetükről alkotott képét is formálni lehessen, és a környezeti kérdéseket figyelembe véve legyenek részesei a társadalomnak.

Várunk Titeket egy közös szelfizésre a TIK tetején a tavasztól induló innovatív kazántúra keretein belül!

Szeretnél hasonló témákról időben értesülni? Akkor iratkozz fel az SZTE Marketing Klub hírlevelére és kövesd programjainkat Facebookon is!

Friss Hírek

Friss Hírek RSS

Megrendülten tudatjuk, hogy a Gazdaságtudományi Kar alapító tagja, a Szegedi Tudományegyetem korábbi gazdasági főigazgatója, Dr. Andrássy Adél életének 73. évében, 2018. október 1-jén elhunyt.

Friss hírek
2018. október 05.
2018. szeptember 10.

Események

Rendezvénynaptár *