Szegedi Tudományegyetem Ahol tudás és szándék találkozik

Igazgatóság  --  Felhívások
Vállalkozni jó! - Sikeres magyar vállalkozók történetei

Vallalkozni_Jo_cover_FINAL_1

Budapest, 2014. szeptember 24. – Tizennégy legendás, ismert és feltörekvő magyar vállalkozó sikertörténetét mutatja be az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) megjelent interjúkötete. A kötet, mely a „Vállalkozni jó!” címet kapta, bemutatja azt a pozitív gondolatiságot és hozzáállást, ami a legsikeresebb vállalkozókat („entrepreneur-ök”) hozzásegítette, hogy garázscégekből jelentős sikerű vállalatokká nőhessenek. Közel ötven önkéntes két éves munkájának eredménye és célja a vállalkozói kedv felpezsdítése, illetve legjobb gyakorlatok, etikusan felépülő vállalatok bemutatása. A kötetben csak tizennégy történet kapott helyet, de mellettük még számos magyar vállalkozóra lehetünk büszkék, és ez a szám napról napra nő!
 
Az oktatási célra is ajánlott és ingyenesen letölthető kötetben rendhagyó és személyes interjúk készültek a ComGenex, az Evopro, a Fathom Technology, a Fornetti, a GRAPHISOFT, az IndexTools, a Masterplast, az NNG, a Prezi, a ProfiPower, a StockFresh, a Ustream, a Wizz Air és a Ziegler alapítóival.
 
A kiadványból megtudhatjuk, mi a „kék óceán stratégia”, miért jó a „hustling” típusú nyomulás, megérthetjük a csapatmunka és az összefogás jelentőségét. Olvashatunk arról, hogy általában érdemesebb tőkét befogadni, és gyorsan növekedni, mint a kontrollhoz mindenáron ragaszkodni. Megtanulhatjuk, hogy engedni kell kibontakozni a munkavállalóinkat, és az sem őrültség, ha erős versenytársakra vágyunk. Kiderül, hogy a multiknál töltött évek kifejezetten hasznosak is lehetnek a vállalkozásindítás szempontjából. Arra is fény derül, hogy az illúziókat félre kell tenni: a vállalkozás verítékes műfaj, áldozatokkal jár! Pesszimistán ne is próbálkozzanak: néha fejest kell ugrani az ismeretlenbe! Viszont jó hír, hogy az induláshoz nem feltétlenül kell pénz: kereskedőként nagyra lehet nőni egy jó beszállítói megállapodással is.
 
De a legfontosabb üzenet egészen bizonyosan az, hogy merni kell előre menni, és adott esetben hibázni is! Mindig van következő esély és a hibáinkon keresztül mindig érettebbé és tapasztaltabbá válunk. Aki nem mer hibázni, az nem fog fejlődni, és egyről a kettőre jutni. (részletek a könyv Bevezetőjéből)
 
A hivatalos könyvbemutatóra 2014. szeptember 24-én szervezett Harmadik Vállalkozói Csúcson került sor több mint 400 vendég előtt. Az egész napos esemény célja az volt, hogy hazai és nemzetközi szakértők és sikeres vállalkozók bevonásával sokoldalúan bemutassa a magyar fiataloknak azokat a legjobb gyakorlatokat, amelyekkel sikeres vállalkozásokat indíthatnak, majd nemzetközileg is elismert, versenyképes vállalkozásokká bővíthetnek. Az átgondolt, tudatos és felelős vállalkozásindítás és -irányítás kérdéseiről számos ismert magyar és külföldi vállalkozó, befektető és tanácsadó beszélt.
 
A rendezvény kiemelt előadója volt az amerikai Robert Mitchell, aki az Egyesült Államokban nagy sikerrel alkalmazott új tőkebevonási forma, a „crowdfunding”, azaz közösségi finanszírozás szakértőjeként osztotta meg tapasztalatait az érdeklődőkkel. A fiatal vállalkozók mellett a rendezvényen több hazai egyetem professzorai és diákjai is részt vettek. Magyarországon nagyon komoly hagyománya van a vállalkozói szemléletnek. A megfelelő vállalkozói környezet kialakítása nélkül ez azonban nem elég a sikerhez.
 
Czirják László, az iEurope Group társalapítója, az AmCham Társaságirányítási és Átláthatósági Bizottságának elnöke kiemelte, hogy a kiadványt és az eseményt azért kezdeményezték, mert „a sikeres vállalkozókból (entrepreneur) sugárzik a pozitív energia, és ezt szerettük volna átadni minél többeknek. A mai kiélezett gazdasági versenyben, a vállalkozások minden egészségesen működő gazdaságban kulcsszerepet játszanak. Az új, sikeres és feltörekvő vállalkozások nagyszámú új munkahelyet teremtenek. Magyarországnak szüksége van arra, hogy több új hasonló sikertörténet szülessen.” Az AmCham bizottsági elnöke úgy látja, hogy az országban további komoly lehetőségek rejlenek a start-up szcéna fejlesztésére és bővítésére, és ehhez fontos fejleszteni a pozitív hozzáállást és gondolkodást.
 
A magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Vállalatirányítási és Átláthatósági Bizottsága évek óta számos programot működtet, amely igyekszik elősegíteni az ország versenyképességének javulását, és lehetővé tenni a szektorok és generációk közötti tudástranszfert.
 
A teljes rendezvény a Ustream jóvoltából online is megtekinthető: http://www.ustream.tv/amcham
A Vállalkozni jó! interjúkötet az AmCham weboldaláról letölthető: http://goo.gl/oUYMUW



uszt_logo_rgb Infoblokk3_ESZA_egyes


tt-iroda

DSC_0124_31_230x154.png
Vállalkozni jó! - Sikeres magyar vállalkozók történetei

Rendezvénynaptár *

  • Szorgalmi időszak 2023/2024/2
    február 12. - május 18.
  • Education period 2023/2024/2
    február 12. - május 18.
  • Szorgalmi időszak a 2023-2024/2. félévben
    február 12. - május 18.
  • Szorgalmi időszak
    február 12. - május 18.
  • 2023/2024-II. félév Szorgalmi időszak
    február 12. - május 18.

Címkefelhő

14. Őszi Kulturális Fesztivál  BTK  Diplomaosztó  Egyetemi Tavasz  Egyetemi Élet  Egyetemi élet  Esemény  Fókusz  Irodalom  JGYPK  Kulturális Iroda  Kultúra  Kutatók Éjszakája 2009  SZTE Kulturális Iroda  SZTE Kultúrális Iroda  Sport  Szabadegyetem  TIK  TTIK  ZMK