Gyors értékelés az elmúlt időszakról kárrendezési szemmel

A tavasz folyamán meghatározásra kerültek azok a mérőszámok melyek mentén az elvárások teljesülése mérhető, értékelhető.

Három fontos mérőszám került meghatározásra első körben mely az alapfolyamatok sikerességét, fejlődését méri.

Az első és legfontosabb mérőszám a kárhányad alakulása.

A kárhányad a kifizetett kártérítés és a befizetett díj hányadosa. A biztosítási szolgáltatással a biztosító természetesen nem egy banki szolgáltatást nyújt hanem károk esetén a feltételekben meghatározott kárrendezési szolgáltatást nyújt de ezzel a mutatóval mégis képet kaphatunk arról, hogy anyagilag hogyan állunk.

Nyilvánvalóan ha ez a hányados kicsi, az azt jelenti, hogy nem kaptunk sok kártérítést. Ha nagy az viszont arra utal, hogy sok kártérítést kaptunk. Sok tényező együttes összjátéka figyelhető meg ebben az egyszerű mutatóban. Természetesen a megfogalmazott cél a mi részünkről ennek a százalékban kifejezett mutatószámnak a növekedése. Szerencsére ez az elmúlt időszakban növekedett.

Kárhányad


A másik fontos mérőszám a kárrendezés teljes átfutási ideje.


A mi szemszögünkből fontos, hogy ne húzódjon hónapokig egy-egy kárigény érvényesítése. Sajnos erre nincsen teljeskörű ráhatásunk. Annyit tudunk tenni, hogy a magunk részéről mindent a lehető leggyorsabban elvégzünk és a biztosítót is erre kérjük. Ezen a területen bőven van még lehetőség a fejlődésre.

 

Átfutási idő

 


A harmadik fontos mutatószám a folyamatban levő károk darabszáma.


Ez a mutató a bejelentett és lezárt károk különbségének és változásának a mérőszáma. Azt mutatja, hogy a biztosító tud-e olyan ütemben lezárni mint amilyen ütemben a károk bejelentése megtörténik. A folyamatban levő károk csökkentése alapvető érdekünk.

 

Folyamatban lévő károk



Bejelentett és lezárt károk alakulása