Bezár

Internet

Izgalmas netes kutatás, gyulai résztvevővel

Izgalmas netes kutatás, gyulai résztvevővel

2017. május 04.
2 perc

A Facebook tulajdonában lévő közösségi képmegosztó alkalmazás, az Instagram felületén kezdett kísérletezésbe a szegedi egyetem kutatócsoportjának két tagja, Sebestény Csilla és Dragon Zoltán. Arra voltak kíváncsiak, hogyan lehet marketingtevékenységet folytatni a platformon eladási szándék nélkül, figyelembe véve az algoritmus működését és az esztétikai trendek terjedését.

A szakemberek egy manapság felkapott témát választottak: az újhullámos kávé kedvelői igen nagy számban vannak jelen az Instagramon, valamint tartalomgyártás szempontjából is előnyös.


Létrehoztak egy márkanevet, a #BREW-t, amely egy nem létező terméket, sosem volt szolgáltatást takar, és arra voltak kíváncsiak, hogyan reagálnak a felhasználók egy olyan marketingkampányra, amely nem ösztönzi őket vásárlásra vagy adataik megadására – magyarázta Sebestény Csilla, a Szegedi Tudományegyetem Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoportjának gyulai származású tagja.


A projekt egyrészt a kompetitív fényképezés dizájnra irányuló trendjét hivatott tesztelni célcsoportra vonatkozóan, másrészt bemutatja egy új módszer, a Slow Marketing működését is: egy olyan stratégia, amely egy lassabb, tudatosabb építkezésre ösztönöz, amely nem csak az egyéni monetáris profitot tartja szem előtt, és amely a technológia áldásos tulajdonságait kívánja kihasználni – összegeztek a szakemberek.


Az elmúlt 17 hónapban 290 képet tettek közzé, és lassan 9000 követőnél járnak. 60%-ban férfiak tetszését nyerték el a világ különböző tájairól, ám Budapest volt a legerősebb – valószínűnek tartják, hogy az ismerős helyszínek miatt könnyebben tudtak azonosulni a koncepcióval.


A kutatók a közeljövőben gazdagon illusztrált tanulmányban számolnak be a kísérlet konkrét eredményeiről, melyben feltárják az Instagram működési mechanizmusát, valamint a profilépítés lépéseit is – írták.


Link: beol.hu

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek