„Az SZTE TTIK bemutatásakor az érdeklődő diákoknak talán azok a benyomások, információk fontosak, amelyeket a 'hivatalos' ismertetők nem tartalmaznak. Például, hogy a tudományterületek szerinti felosztást követő tanszékcsoportok igazi csapatmunkában koordinálják a karon folyó képzések szakjait. Ezáltal hallgatóink a klasszikus és modern természettudományos ismereteket nem egymástól elszigetelve sajátítják el, hanem sor kerül a kapcsolódások, a különböző gyakorlati alkalmazások bemutatására is. A nanotechnológia, a lézerek orvosi alkalmazásai, a térinformatika modern szoftverei, a nemlineáris jelenségek vizsgálata, az éghajlatváltozás kérdései csak kiragadott példák a komplex szemléletet igénylő témákra. A hallgatók a kutatómunkába is bekapcsolódhatnak tudományos diákkör vagy a doktori iskolák keretében, ahol lehetőségük nyílik a legmodernebb természettudományos témák vizsgálatára. A tudományos diákköri munka hagyományos sikerességét a 2009-es OTDK eredményei is mutatják: a természettudományi karok között országos első hely a helyezettek aránya és a mestertanári kitüntetések száma tekintetében. A hallgatói kutató munkához segítséget nyújtanak a Szegeden működő világhírű kutatóintézetek, innovatív vállalkozások. A mostanában induló ELI-projekt keretében épülő szuperlézer például közel kétszáz, elsősorban fizikus kutatói munkahelyet teremt Szegeden. De a más szakon végzett természettudós is bizakodhat a jövőben: egy idei amerikai vizsgálat megállapítása szerint 'a legjobb állások többsége természettudományi'! A különböző szempontok alapján rangsorolt kétszáz foglalkozás közül első helyen a matematikus áll, az első húszban benne van a biológus, fizikus, informatikus, meteorológus. A 'legjobb állások' sikeres betöltéséhez pedig szerintem a szegedi TTIK adja a legtöbbet hallgatóinak.”