SZTE Info

Projektnyitó konferencia a „Mentor(h)áló 2.0 programban”

2014. április 29-én az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar dísztermében tartják a pedagógusképzést érintő SZTE-s projekt nyitókonferenciáját.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem és konzorciumi partnerei 527.485.432 forint támogatást nyertek a TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008 számú, „Mentor(h)áló 2.0 program” című projekt megvalósítására. A kezdeményezés fő célja a tudásalapú gazdaság, a tudástársadalom elvárásaihoz innovatívan alkalmazkodó, annak fejlődését elősegítő pedagógusképzés kialakítása és továbbfejlesztése a dél-alföldi régióban. A projekt keretében a Dél-alföldi Régió valamennyi pedagógusképző intézményének együttműködésével megvalósuló szakmai-tartalmi fejlesztések lehetőséget kínálnak a pedagógusképzés tartalmi/módszertani megújítására – tájékoztatta az SZTE Médiacentrumot Porkoláb Mihály projektmenedzser.

 

Mint fogalmazott, a résztvevők célja, hogy az SZTE Tanárképzési Központját a régió pedagógusképzésének szervező központjává tegyék. A Mentor(h)áló regionális szolgáltató és kutatóközpontot a projekt keretén belül Regionális Pedagógiai Központtá fejlesztik. Kiemelten fontos feladatnak tekintik a köznevelési és felsőoktatási intézmények együttműködésének bővítésére, összehangolására korábban kialakított hálózati együttműködés továbbfejlesztését. Mindemellett hiszen benne, hogy a térségi hálózat fejlesztésének kulcseleme a pedagógusok képzési és továbbképzési rendszerének összehangolása, az intézményi és a pedagógusok igényeire reflektáló továbbképzési kínálat kiépítése.

 

A projekten belül megvalósuló feladatokról, tevékenységekről a 2014. április 29-én, kedden 11 és 15 óra között tartandó nyitókonferencián számolnak be. A rendezvény helyszíne: az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar díszterme (Szeged, Boldogasszony sgt. 4-6.).

 

A részletes program:

 

11.00 – 11.15: Köszöntő

Prof. Dr. Homoki-Nagy Mária oktatási rektorhelyettes, Szegedi Tudományegyetem

 

11.15 – 11.30: „Mentor(h)áló 2.0 program” – a dél-alföldi régió pedagógusképzés fejlesztése és megújítása

Prof. Dr. Pukánszky Béla szakmai vezető

 

11.30 – 11.50: Oktatáspolitikai koncepció és a TÁMOP-4.1.2.B projektek második körének viszonya

Dr. Rádli Katalin főosztályvezető-helyettes, EMMI Felsőoktatási Államtitkárság

 

11.50 – 12.10: Az OFI országos koordinációs, támogató szerepe a pedagógusképzés modernizációjában

Dr. Kaposi József főigazgató, Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet

 

12.10 – 12.30: Tanulásfejlesztés, hálózati tanulás, tanuló szervezetek

Dr. Baráth Tibor igazgató, SZTE KÖVI

 

12.30 – 13.15: Szünet, büféebéd

 

13.15 – 14.30: „Mentor(h)áló 2.0 program” alprogramjainak, részletes tevékenységeinek bemutatása – a projekt alprogramvezetőinek előadásában:

Dr. Nóbik Attila és Dr. Forgács Tamás – Tanárképző Központ

Dr. Baráth Tibor – Térségi Pedagógiai Központ

Tóth Károly – térségi hálózat

Dr. Herbszt Mária – tanítóképzés

Fáyné Dr. Dombi Alice – óvodapedagógus-képzés

Magyar Adél – gyógypedagógus-képzés

Cseh Györgyi – pedagógiai fejlesztési szolgáltatások

Prof. Dr. Galambos Gábor – informatikai rendszer

 

14.30 – 15.00: Kérdések, válaszok, a konferencia zárása

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. január 19.

_MG_8971

Javított kiválósága számarányain a Szegedi Tudományegyetem: a 2016-os adatokhoz képest száznál is több, 2017-ben összesen 225 tehetséges egyetemista, doktorandusz és ifjú oktató nyerte el az Új Nemzeti Kiválósági Program ösztöndíját. A sikeres ifjú kutatók közül az Újvidékről az SZTE doktori iskolájába érkező Kartali Tündét kértük villáminterjúra.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 26.
    18:00 - 19:30
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt Pedagógiai Esték sorozatának visszatérő vendége: dr. Boldizsár Ildikó mesekutató-meseterapeuta, aki előadásában a felnőtté válással kapcsolatos mesék tanulságait összegzi.
  • február 28.
    14:00 - 16:00
    A SZAB Dermatológiai Munkabizottság tudományos ülésének programja: Dr. Szabó Éva egyetemi docens (DE Bőrgyógyászati Tanszék): A krónikus vénás betegség korszerű kezelése a nemzetközi irányelvek tükrében. Dr. Páczi István orvosigazgató (Unicorp Biotech Kft.). Hogyan ha a szulodexid?
  • február 28.
    17:30 - 19:00
    His Excellency Ahmet Akif OKTAY Ambassador of the Republic of Turkey Lectures on
  • február 28.
    17:55 - 19:30
    Szalai Anikó, az SZTE ÁJTK adjunktusa Hétköznapi nemzetközi jog című előadásában kifejti: általában az emberek úgy gondolják, hogy a nemzetközi jog egy elvont szelete a jognak, amely a külföldiekre, másokra vonatkozik, de a mi hétköznapjainkat biztosan nem érinti. A nemzetközi jog azóta létezik, amióta államok vannak. Ez a jogterület eredetileg az államok közötti kapcsolatok rendezését szolgálta, azonban a technikai és társadalmi fejlődés elvezetett a nemzetközi jog kiszélesedéséhez. Kibővült a nemzetközi jog alanyainak köre, így az államok és nemzetközi szervezetek mellett ide soroljuk az embereket, sőt mostanában már a gazdasági társaságokat is. A nemzetközi jog áthatja a mindennapi életünket, onnantól kezdve, hogy bekapcsoljuk reggel a telefonunkat, megesszük a banánunkat és munkába megyünk, odáig, hogy este megnézzük a híreket.
  • február 28.
    18:00 - 19:30
    Jegyet vagy bérletet kell váltani az SZTE BTK AudMax Estekre. Révész László, az SZTE Régészeti Tanszék vezetője előadásának témája: a Kárpát-medence területén feltárt temetők, temetőrészletek felgyűjtése, s annak a vizsgálata, hogy azok sajátosságai alapján milyen regionális csoportok különíthetők el a 10. század elejétől a 12. század első harmadáig. Az a szemléletmód, amely korábban az egyes temetőket egy-egy meghatározott társadalmi réteggel, ill. etnikummal azonosította, módszerében és szemléletében elavult. Ma már egy-egy mikrorégió lelőhelyeinek jellegzetességeire, használati idejének hosszára kell koncentrálnunk, s e munka végén azok összevetésével elvégezni az átfogó elemzést. Így pontosabb képet nyerhetünk a 10–11. századi belső népmozgásokról, társadalmi átalakulásról. A kutatási eredmények rávilágítanak a magyarság és a helyben talált népek viszonyrendszerére, valamint a szomszédos népekkel kialakított kapcsolati zónák problémakörére is. Ezek eredményeként lehetővé válik, hogy a Kárpát-medence 10–11. századi leletanyagát beillesszük az európai történeti folyamatokba.