SZTE Info

Marketingkonferencia az SZTE-n

Huszadik alkalommal rendezik meg a Marketing Oktatók Klubjának (MOK) éves konferenciáját, melynek idén ismét Szeged, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara ad otthont 2014. augusztus 28-án és 29-én.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A kétnapos rendezvényt a Magyar Tudományos Akadémia Marketingtudományi Albizottsága, valamint a Magyar Marketing Szövetség támogatásával szervezik. Célja, hogy elősegítse a hazai marketingoktatás és -kutatás folyamatos fejlődését, illetve elősegítse a marketing oktatók és kutatók eszmecseréjét.

A huszadik rendezvényt az Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért nevében szervezi meg a területen munkálkodók közössége, és már maga a szervezeti megújulás is jelképezi a marketing mint tudományág területén végbemenő változásokat.

A marketing folyamatosan megújuló, változó tudományág, hiszen a hazai és nemzetközi, vagy B2C és B2B, illetve a profitorientált és nonprofit piacokon a szakemberek folyamatosan új trendek születésének lehetnek tanúi. Ez pedig a kutatás, a stratégiaalkotás, a márkázás, a kommunikáció, az értékesítés és még sok egyéb területen alkalmazott eszközök és elvek átalakulásához vezet – vagy éppen ezeket az átalakulásokat generálja. A konferencia plenáris és szekcióülésein ezt a változó világot és ennek a szűken vett szakmákra, a marketing oktatására és kutatására gyakorolt hatásáról cserélhetnek eszmét az érdeklődők.

A konferencián oktatók, kutatók középiskolai tanárok és gyakorló szakemberek mutatják be elméleti és gyakorlati eredményeiket, esettanulmányaikat, új módszereiket, valamint oktatási tapasztalataikat.

A PhD-hallgatók kutatási előmenetelének támogatására a nulladik napon úgynevezett PhD-kollokviumot rendeznek, amelyen a doktorjelöltek az előzetesen leadott vitaanyaguk, kutatási tervük prezentálását követően a vitában az adott tématerület vezető hazai kutatóitól kapnak értékelést, javaslatokat, támogatást. A kollokvium szakértői, illetve tutori testülete igen rangos szakemberekből áll: Rekettye Gábor (Pécsi Tudományegyetem), Simon Judit (Budapesti Corvinus Egyetem) és Hetesi Erzsébet (Szegedi Tudományegyetem) vesznek részt a munkában.

A marketingkonferencia megnyitóját 2014. augusztus 28-án, csütörtökön délelőtt 10 órakor tartják a Szegedi Tudományegyetem Rektori Hivatala épületének második emeleti dísztermében (Szeged, Dugonics tér 13.), a rendezvényt Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora nyitja meg, köszöntőt mond Piskóti István, a MOK elnöke, valamint Hetesi Erzsébet, a konferencia főszervezője.

 

SZTEinfo

 

 

A konferencia részletes programja:

 

Marketing megújulás” - Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája
Részletes Program

2014. augusztus 27. szerda

PhD kollokvium (SZTE GTK KO108. terem - Szeged, Kálvária sgt. 1.)

14.00-16.00

Szakértői, tutori testület:

§ Rekettye Gábor, Pécsi Tudományegyetem

§ Simon Judit, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Hetesi Erzsébet, Szegedi Tudományegyetem

előadások:

§ Szakó Tímea: Etikus marketing

§ Kazár Klára: Márkaközösség pszichológiai érzetének vizsgálata zenei fesztiválok esetén

§ Pap Katalin: A referenciacsoportok hatása a 6-14 éves korosztály fogyasztói magatartására

 

2014. augusztus 28. csütörtök


9.00-10.00 Regisztráció (SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13.)

10.00-11.45 Megnyitó – plenáris ülés


Helye: SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13., Díszterem (2.emelet)

Szabó Gábor a Szegedi Tudományegyetem rektora
Piskóti István MOK elnök
Hetesi Erzsébet főszervező

§ Vörös József: A termelési és marketing funkció egymásra utaltságáról

§ Józsa László: Marketingoktatás és kutatás Indiában és Új-Zélandon - Egy kutatói év tanulságai

§ Kozák Ákos, Veres Edit: Társadalom és rétegződés

Az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság, Marketingtudományi Albizottsága Publikációs Nívódíj átadása – Rekettye Gábor, az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság alelnöke, a Marketingtudományi Albizottság elnöke, Simon Judit, a Marketingtudományi Albizottság titkára, Veres Zoltán a Publikációs Nívódíj Bizottság elnöke

Az Akadémiai Kiadó marketing szakkönyvtára – Pomázi Gyöngyi, Vida Krisztina


11.45-13.15 Ebéd (SZTE Központi Épület, Szeged, Dugonics tér 13, Aula)

13.30-15.10 Szekcióülések 1. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)


Közösségek, márka, identitás

Helye: KO101. terem

Szekcióelnök: Ercsey Ida, Széchenyi István Egyetem

§ Fehér Katalin: Selfie és ussie: reputáció, kontroll, digitális identitás

§ Ercsey Ida: Közös az értékteremtés a kulturális szektorban?

§ Kazár Klára: Fesztivállátogatást befolyásoló tényezők vizsgálata fókuszálva a márka szerepére

§ Prónay Szabolcs, Hetesi Erzsébet: A márkákhoz való kötődés szerepe a csoporttudatban

§ Soós Mihály, Szabó Sára, Szakály Zoltán: A testtömeg-menedzselés során igénybevett és hitelesnek tartott információforrások


Business marketing – KKV

Helye: KO108. terem

Szekcióelnök: Berács József, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Kopcsay László: Az élelmiszer kiskereskedelmi hálózatok megújuló stratégiái Magyarországon, 2014-ben

§ Gáti Mirkó: A kis- és középvállalati marketing értelmezési tartománya – hogyan azonosítják és jellemzik marketingtevékenységüket a hazai kis- és középvállalatok?

§ Nagy Gábor, Berács József: Hogyan allokálják stratégiai erőforrásaikat a kis- és közepes méretű vállalatok gazdasági válság idején a teljesítmény növelése érdekében?


Fogyasztói magatartás I.

Helye: KO410. terem

Szekcióelnök: Totth Gedeon, Budapesti Gazdasági Főiskola

§ Molnár László, Kása Richárd: Pénzintézeti percepciók a közép-magyarországi és az észak-magyarországi fogyasztók körében

§ Totth Gedeon, Harsányi Dávid: A megújulás szükségessége a hazai borászatok marketing tevékenységében

§ Pólya Éva: Gyermekek édességfogyasztás és vásárlás esetében betöltött szerepének vizsgálata, a lehetséges meggyőzési stratégiák feltárása

§ Gyulavári Tamás, Hubert József: A hatásosság és hatékonyság fogalmainak értelmezése online vs. offline kampányok keretében

§ Piskóti Marianna: A környezeti kötődés meghatározása és kapcsolata a környezeti attitűddel


A marketing oktatás módszertani megoldásai és tapasztalatai

Helye: KO411. terem

Szekcióelnök: Sasné Grósz Annamária, Pannon Egyetem

§ Sasné Grósz Annamária, Hargitai Dávid Máté: Magyar hallgatók nemzetközi környezetben – Sikerkritériumok

§ Gulyásné dr. Kerekes Rita, Hajdú Noémi: Irányított esettanulmányok a gyakorlatorientált oktatás szolgálatában

§ Kiss Marietta, Kun András István: A jelzési hipotézis vizsgálata a felsőoktatási marketingben

§ Domán Szilvia, Tamus Antalné, Dinya László: Jövőbeli elvárások és jelenlegi tapasztalatok a felsőoktatás hallgatói körében

§ Kun András István, Svantner Bernadett: Beiskolázási nyílt napok a felsőoktatási marketingben - egy felméréssorozat tanulságai


15.10-15.30 Kávészünet (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)

15.30-16.50 Szekcióülések 2. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)


Non-business marketing I. - Önkéntesség

Helye: KO101. terem

Szekcióelnök: Hofmeister-Tóth Ágnes, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Csovcsics Andrea, Hetesi Erzsébet: Az egyéni önkéntesség motivációinak feltárása és azok marketing vonatkozása

§ Dudás Katalin, Szakó Tímea: Az önkéntes egyszerűsítők fogyasztói magatartása - Az ökofalvak esete

§ Hofmeister-Tóth Ágnes, Kasza-Kelemen Kata, Piskóti Marianna: Másokért tenni - Önkéntesség Magyarországon

§ Eisingerné Balassa Boglárka, Gábora Bernadett: Most mutasd meg! Önkéntesek bevonásának lehetőségei a győri EYOF kapcsán


Business marketing – innováció

Helye: KO108. terem

Szekcióelnök: Piskóti István, Miskolci Egyetem

§ Hajdú Noémi, Papp Adrienn: Co-creation controlling, mint az innováció-controlling része

§ Agárdi Irma: Többcsatornás értékesítés, mint dinamikus képesség

§ Piskóti István: Kooperációs kompetencia innovációs hatásai – marketingteendők


Fogyasztói magatartás II.

Helye: KO410. terem

Szekcióelnök: Veres Zoltán, Pannon Egyetem

§ Lendvai Edina, Czibolya Anita: A hízott libamáj fogyasztásának aktuális kérdései

§ Földi Kata: Magyar származás szerepe a kereskedelmi márkás élelmiszerek márkaválasztására Kelet-Magyarországon

§ Veres Zoltán, Platz Petra, Hámornik Balázs Péter, Tarján Tamás: A fogyasztói preferenciaváltozások lehetséges okai

§ Sasné Grósz Annamária, Urbán Ákos: Magyarok a határon túl


Business marketing – menedzsment

Helye: KO411. terem

Szekcióelnök: Hetesi Erzsébet, Szegedi Tudományegyetem

§ Huszár Sándor, Prónay Szabolcs, Buzás Norbert: Egyetemi kutatók attitűdje a találmány hasznosításra vonatkozóan

§ Grőger Nóra, Vágási Mária: Terméktanúsítási szolgáltatások vizsgálata a szolgáltató-megrendelő partnerkapcsolat tényezői alapján - A minőséget tanúsító szolgáltatás minősége

§ Simon Norbert: Marketing és értékesítés a napi gyakorlatban - Medikémia Zrt.

§ Berki Viktor, Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Az üzleti kapcsolatok csatornái: mire való az információs technológia?

17.45 Busz indulása a vacsora helyszínére

Találkozó hely 1: Hotel Novotel (Szeged, Maros utca 1.) Főbejárat előtt
Találkozó hely 2: SZTE-GTK (Szeged, Kálvária sgt. 1.,) Főbejárat előtt
Találkozó hely 3: Móra kollégium (Új-Szeged, Középfasor 33), Főbejárat előtt

18.30 -23:00 Vacsora és esti program

Helyszín: Majoros Tanya, Ásotthalom

2014. augusztus 29. Péntek

9.00-11.00 Szekcióülések 3. (SZTE GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.)


Non-business marketing II.

Helye: KO101. terem

Szekcióelnök: Dinya László, Szegedi Tudományegyetem

§ Dinya László: Fenntarthatósági kihívások és társadalmi marketing

§ Ásványi Katalin: A komolyzene támogatásának legújabb trendje

§ Kenesei Zsófia, Bernschütz Mária: A zöldmarketing alkalmazásának lehetőségei a reklámokban

§ Neulinger Ágnes, Piskóti Marianna: Fiatal véleményvezérek a családban, azaz a fiatal felnőttek befolyása a család környezettudatosságára

§ Gulyásné dr. Kerekes Rita: Civil szervezetek kommunikációs kihívásai

§ Irimiás Anna, Michalkó Gábor, Mitev Ariel: Halászkirályok hullámhosszán: Idősek vallási eseményekhez kapcsolódó élményei


Fogyasztói magatartás III.

Helye: KO108. terem

Szekcióelnök: Törőcsik Mária, Pécsi Tudományegyetem

§ Kincsesné Vajda Beáta: Páciens-szegmensek jellemzői és ezek jelentősége a társadalmi marketingben

§ Szabó Sára, Szigeti Orsolya, Soós Mihály, Szakály Zoltán: Az élelmiszerfogyasztás mögöttes dimenziói: étkezési és testi attitűdök kapcsolata

§ Jasák Helga, Fehér András, Szakály Zoltán: Fogyasztói preferenciák és attitűdök hagyományos és tájjellegű élelmiszerekkel kapcsolatban

§ Törőcsik Mária: …már megint más a fogyasztó

§ Kajos Attila: A sportmarketing helye és szerepe a magyar és nemzetközi tudományos életben


Marketingkutatási trendek

Helye: KO410. terem

Szekcióelnök: Simon Judit, Budapesti Corvinus Egyetem

§ Varga Ákos, Simon Judit, Horváth Dóra, Pintér Attila: Az érzelmek és az agy - fókuszban a neuromarketing kutatás

§ Szűcs Krisztián: Válaszadási hajlandóságot befolyásoló attitűdök

§ Kovács Péter, Révész Balázs: A pénzügyi kultúra és attitűd mérése

§ Hargitai Dávid Máté: Komplex sportszolgáltatás értékelés a magyar atlétikában

§ Huszka Péter, Süle Edit: Egészséges életmód kontra alkoholfogyasztás, - egy empirikus kutatás eredménye a bécsi (WU) és a győri (SZE) egyetemen II.

§ Polereczki Zsolt: Neuromarketing – A fogyasztói magatartás vizsgálatának új lehetőségei


Információs technológia a marketingben

Helye: KO411. terem

Szekcióelnök: Konczosné dr Szombathelyi Márta, Széchenyi István Egyetem

§ Konczosné Szombathelyi Márta: A megújuló hírnév

§ Nagy Ákos, Kemény Ildikó, Szűcs Krisztián, Simon Judit: Az online vásárlást befolyásoló tényezők vizsgálata, különös tekintettel az elektronikus szájreklám hatására

§ Horváth Dóra, Mitev Ariel Zoltán, Bauer András: Mondjam vagy mutassam? Vizuális és verbális információ-feldolgozási preferenciák alakulása 10 év távlatában

§ Kemény Ildikó, Simon Judit, Ugray Zsolt: Te továbbajánlanád? Az offline és online továbbajánlási szándék alakulása az e-kiskereskedelemben

§ Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás, Kiss Tünde: Fogyasztók a vállalatok ellen? - Negatív online szájreklám virtuális kereskedelmi közösségekben

§ Kolos Krisztina, Kenesei Zsófia, Somosi Ágnes: Idősebb fogyasztók technológiai kompetenciáinak meghatározó tényezői.

11.00-11.30 Kávészünet (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)

11.30-13.00 Marketing Oktatók és Kutatók - Egyesület alakuló taggyűlés és konferencia zárás (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1., 007-es terem)

13.00-14.00 Ebéd (SZTE-GTK, Szeged, Kálvária sgt. 1.Aula)

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. december 06.

kiemelt_Dux_Laszlo

Biológia, kémia és fizika tantárgyból, valamint a Nobel-díjas rektor életéből, munkásságából áll össze évről évre az egyre népszerűbb SZTE Szent-Györgyi Tanulmányi Verseny kérdéssora. A zsűri elnökével, prof. Dr. Dux László tanszékvezető egyetemi tanárral a Szent-Györgyi-örökségről és a középiskolások versenyéről beszélgettünk.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • december 18.
    10:00 - 14:30
    A Paál Zoltán díj átadása. A Katalízis Munkabizottság elnökének megválasztása. Sápi András (SZTE Alkalmazott és Környezeti Kémiai Tanszék) – Tervezett Katalízis: Nano- és in-situ technológiákkal a nagy aktivitás és szelektivitás felé. Havasi Viktor (SZTE Alkalmazott és Környezeti Kémiai Tanszék, PhD munka bemutató) – Ritkaföldfémekkel dópolt stroncium-aluminátok hasznosítása a fotokatalízisben. Ádám Adél (SZTE Szerves Kémiai Tanszék) – Nikkel nanorészecskék előállítása, jellemzése és felhasználása katalizátorként SZTE Alkalmazott és Környezeti Kémiai Tanszék). Varga Gábor (SZTE Szerves Kémiai Tanszék) – Átmenetifém-aminosav komplex-CaAl-réteges kettős hidroxid kompozitok készítése, szerkezetvizsgálatuk és katalitikus alkalmazásaik. Mészáros Rebeka, Ötvös Sándor Balázs, Varga Gábor, Kocsis Marianna, Pálinkó István, Fülöp Ferenc (SZTE Gyógyszerkémiai Intézet) – Hatékony heterogén ezüst katalizátor fejlesztése terminális alkinek közvetlen nitrillé alakításához. Gyulavári Tamás Zsolt (SZTE Alkalmazott és Környezeti Kémiai Tanszék) – Látható fénnyel gerjeszthető titán-dioxidok előállítása és jellemzése. Musza Katalin (SZTE Szerves Kémiai Tanszék) – Cu/Cu2O nanorészecskék szintézise, jellemzése és katalitikus aktivitásuk egy kapcsolási reakcióban. Tungler Antal (MTA Energiatudományi Kutatóközpont) – Gyógyszeripari szennyvizek ártalmatlanítása és hasznosítása.
  • december 19.
    10:00 - 16:47
    Az MTA Elektrokémiai Munkabizottság tudományos ülésének programja: Janáky Csaba (SZTE) – Új eredmények és kutatási irányok a szegedi fotoelektrokémiában. Kormányos Attila (SZTE) – Vezető polimer alapú összetett elektródok fotoelektrokémiája. Samu Gergely Ferenc (SZTE) – Optikailag aktív perovszkit elektródok vizsgálata. Kovács Noémi (ELTE) – Titánötvözetek elektrokémiai stabilitásának vizsgálata kettős potenciodinamikus vezérlést alkalmazó módszerekkel. Szekeres Krisztina Júlia (ELTE) – Vezető polimerfilm elektródok elektrokémiai és morfológiai vizsgálata. Pap Sándor József (MTA Energiakutató) – Réz(II)-peptid komplexek tervezése O2 elektrokatalitikus termeléséhez. Péter László (MTA Wigner) – Cirkónium elektrolitikus hidrogénezése. Tóth Péter Sándor (SZTE) – Grafén és egyéb kétdimenziós nanoszerkezetek (foto)elektrokémiai vizsgálata. Pajkossy Tamás (MTA TTK) – Egyebek. A rendezvény szervezője: SZAB Kémiai Szakbizottság Fizikai Kémiai és Anyagtudományi Munkabizottság.
  • december 19.
    15:00 - 17:00
    SZAB Orvostudományi Szakbizottság Sprottudományi Munkabizottság.
  • *
    december 19.
    17:00 - 18:30
    Mikszáth Kálmántól kezdve Wass Alberten át Oravecz Imréig több író, illetve számos tanulmány tudós szerzője is foglalkozik az amerikai kontinensen diaszpórában élő magyarok helyzetével. Újszászi Ilona újságíró, az SZTE közkapcsolati koordinátora legújabb riportkönyvében családtörténetekkel válaszol a kérdésre: Hogyan lettek ők „amerikai magyarok”? A fotókkal, számokkal, tényekkel illusztrált könyvbemutatón szó esik az amerikai bevándorlási hullámok különbözőségeiről és tanulságairól, ami segítheti a napjainkban Európát érintő migrációs válság értelmezését is.