SZTE Info

Mobilkommunikációs képzés az SZTE-n

Az SZTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék képviselői 2014. február 5-i sajtótájékoztatójukon ismertették a tanszéken induló új, mobilkommunikációs és közösségi médiás ismereteket nyújtó képzést.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Bölcsészettudományi Kar 5. számú termében tartották a Kommunikáció- és Médiatudomány- Tanszék új képzésével kapcsolatos sajtótájékoztatót. Szajbély Mihály, a tanszék vezetője elmondta, hogy a képzési kínálatuk mindig is gyakorlatorientált volt, amit erős elméleti alapokkal támogattak meg. – Bár ma a „nem túl hasznos” képzések közé sorolják a kommunikáció képzést, a hallgatói visszajelzések ennek pont ellenkezőjét állítják – mondta a professzor, utalva arra, hogy mindig lépést tartanak a korral. Ez indokolhatja, hogy a mostanában nagy népszerűségnek örvendő mobilkommunikációs eszközök ismeretére alapozzanak egy új képzési formát. – Többről van itt szó, mint a technikai fejlődés követéséről. Az okostelefonok átalakították az életünket, formálják az identitásunk, emiatt egy kulturális változással is szemben állunk – indokolta a döntést Pusztai Bertalan egyetemi docens.

A képzés várható tartalmáról Balogh Csaba beszélt, aki újságíróként már több hasonló témájú kurzust is tartott a tanszéken. Elmondása szerint bizonyíthatóan nagy a kereslet a mobil koncepciójára rálátó szakemberekre. Így a tananyagban helyet kap többek közt a tudatos Facebook-használat, az alkalmazástervezés és menedzselés is. A képzés tehát – melyet a Telekom és a CarnationGroup is támogat – egy létező gazdasági rés befedését célozza, piacképes diplomát kívánva a fiataloknak.

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 20.
    16:00 - 17:00
  • február 20.
    16:30 - 17:30
    2019-től a Somogyi-könyvtár programot indít Könyv és kutatója címmel. A 3. emeleten a Gyűjteményi és Helyismereti Osztály régi és ritka könyveivel, helyismereti dokumentumaival (levelezések, kéziratok stb.) találkozhatnak az érdeklődők, így megismerhetik állományunk kincseit. Az egyes dokumentumokról pedig egyetemi oktatók, professzorok tartanak előadást. A program egy órás, a kutatási eredmények megismerése mellett a látogatóink megnézhetik a szóban forgó irodalomtörténeti ritkaságokat is. Szabadegyetemünk tavaszi és őszi félévében a következő előadókat hallgathatják meg: Bíró-Balogh Tamás, Nagyillés János, Sándor Klára, Szilágyi Zsófia, Hansági Ágnes és Szörényi László. Bővebben: https://www.facebook.com/events/2433539956660730/, vagy a Somogyi Könyvtár honlapján.
  • február 20.
    18:00 - 19:00
  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."