SZTE Info

E-kereskedelmi trendekről tartottak előadást a GTK-n

A jelenlegi és várható internetes marketingszokásokról beszélt a CIB ECOdemia Nyári Egyetemén Révész Balázs, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

140718Revesz_Balazs_ea06A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank Zrt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának adott helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozatot 2014. július 17-én Révész Balázs egyetemi docens, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatójának előadása zárta.


Révész Balázs témájául az e-kereskedelmet választotta, lévén saját bevallása szerint közel 15 éve foglalkozik az internet és a marketing világával. Előadása elején röviden kitért arra, hogy miként is változott az internetezők köre hazánkban. Míg a 2000-es évek előtt többnyire a felnőtt, értelmiségi férfiakat sorolták ebbe a kategóriába a kimutatások, mára már a magyar lakosság több mint fele rendszeresen internetezik (a két nem közel azonos részt képvisel), és nem csak a fiatalok, de a nyugdíjasok is. – Bár ez az arány ígéretesnek tűnik, az európai átlaghoz képes még így is le vagyunk maradva – hűtötte le a kedélyeket Révész Balázs, hozzátéve, hogy a nyugati trendekben az internetezők 69%-a használja a világhálót vásárlásra és pénzköltésre.


– Miért is éri meg online vásárolni? – tette fel a kérdést az előadó, elárulván, a közvélemény-kutatások alapján a következő válaszok adhatóak: mert kényelmesebb, nincs akkora tömeg, ráadásul olcsóbb is. Sokan azonban tartanak az olyan vásárlási formától, ahol a kosárba rakás előtt nem fogható meg kézzel a termék, nehézkesen lehet reklamálni (főleg ha a feladó külföldön van), nem is beszélve arról, hogy fennáll az adatokkal vagy a termékkel való visszaélés veszélye. Révész Balázs ezután arról beszélt, hogy a mi szükséges a hirdető részéről, hogy sikereket érjen el. Ide olyan tényezők sorolhatóak, mint az értékajánlat és egy működőképes bevételi modell meghatározása, a piac lehetőségeinek felmérése, a versenykörnyezet ismerete, valamint egy hosszú távú stratégia kidolgozása.


ECOdemia_Dr._Revesz_Balazs_eloadasa_2014._julius_18._GTK_galeria
E-kereskedelmi trendekről tartottak előadást a GTK-n - GALÉRIA


Ezt követően a különböző e-kereskedelmi trendekről esett szó. Ezek közé tartoznak például a vásárló személyiségére szabható ajánlatok (azt kínálni az embereknek, amit szeretnének), a mobileszközökön történő hirdetések, az okostelefonos szokásokhoz való alkalmazkodás, a QR-kódok használata, továbbá a marketing bevetése a közösségi médiákban. Ez utóbbi egy tág kategória, amelybe minden olyan internetes felület beletartozik, ahol a közösség nagyfokú tartalomgenerálást végez. Éppen emiatt sokkal hatékonyabban lehet megszólítani az embereket, és könnyebb becélozni a célközönséget.


– Nehéz megmondani, hogy merre tart a világ – jelentette ki Révész Balázs a jövő lehetőségei, irányai kapcsán, ám amerikai piackutatásokra támaszkodva azt a jóslatot tette, hogy 2020 környékén a média-, sport- és elektronikai cikkek online megvásárlása drasztikusan meg fog nőni, ám az élelmiszer-vásárlásban továbbra is tartani fogja magát az a szokás, hogy az emberek saját szemükkel vizsgálják meg akarnak venni.

Korábban írtuk:

„A marketingben nincs globalizáció”
Az ELI-ALPS gazdasági hatásai – kitörési pont lehet a lézerközpont
Járai Zsigmond előadásával nyitott az ECOdemia az SZTE-n


Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. augusztus 31.

kiemelt_Sik_Marton_SZEM

Sík Márton életében a sport már egyetemi évei alatt is központi szerepet töltött be. Az SZTE-s öregdiák mintegy húsz éven keresztül kajakozott, élsportolóként számos sikert, köztük egy olimpiai 5. helyezést is maga mögött tudhat. Ma a DÉMÁSZ Szegedi Vízisport Egyesület szakmai vezetőjeként támogatja a fiatalokat.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • október 5. 09:00 - 22. 19:00
    A kiállítás szervezője: SZAB Művészeti Szakbizottság.
  • október 6. 08:00 - december 20. 08:00
    A szegedi szecessziós épületeket szokatlan szemszögbôl mutatja meg a tárlat. Az épületekre jellemzô szecessziós részleteket láthatjuk viszont fotókon. Olyan perspektívából, madártávlatból, ahogy az utca embere nem láthatja ôket. A kiállítás megtekinthetô december 20-ig.
  • október 7. 14:00 - november 10. 08:00
    A Magyar Alkotómûvészek Országos Egyesületével karöltve, szalonjelleggel a MAOE teljes képzômûvészeti tagságát megszólaltató tárlatot mutat be a REÖK. Ennek a kiállításnak a korábbi években különbözô, nagyhírû intézmények, mint például a szentendrei MûvészetMalom adott helyet. Az eddigi évek tapasztalatai alapján a szegedi kiállítóházba is 6-800 mûvész alkotását várjuk. A kiállítás megtekinthetô november 10-ig. Belépôjegy 500 Ft.
  • október 9. 15:00 - november 10. 20:00
    A fényképeket a szerző Juhász Antalnak az 1960-as évek óta végzett néprajzi terepmunkáin készítette. Az idő tájt a tanyai emberek a gazdasági, társadalmi változások időszakát élték. Évtizedek múltán látjuk, hogy a felvételek többnyire egy még paraszti életformában élt nemzedék hétköznapi munkáját, ünnepeit dokumentálják.
  • október 9. 18:00 - 21. 20:00
    Megnyitja: Bene Zoltán író, a Szeged folyóirat fôszerkesztôje Közremûködik: Csanádi Hajnalka (ének), Nemes Levente (doromb, dob) Nagy Károly (Szeged, 1952) Vinkler-díjas festô- és grafikusmûvész, a „Szeged kultúrájáért díj” 2017. évi kitüntetettje. A szegedi Tanárképzô Fôiskolán földrajz-rajz szakos tanári diplomát szerzett, majd elvégezte a Képzômûvészeti Fôiskola továbbképzô kurzusát. Tanított általános iskolákban (Algyô, Deszk), az Eötvös Gimnáziumban és mûvészeti iskolákban (Lyra, Classic) rajz és vizuális kultúra tantárgyat, médiaismeretet. A Szegedi Szépmíves Céh szabadiskolájában rajzot, festészetet és fotózást oktat. 1990 óta vezet nyári mûvésztelepeket. Fest olajjal és akrillal, készít akvarellt, ecsetrajzot, hagyományos sokszorosító grafikával és computer grafikával is foglalkozik. Elnöke a Szegedi Szépmíves Céhnek, tagja a Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének. Megtekinthetô október 21-ig, hétköznapokon 08.00–22.00, szombaton 09.00–20.00 óráig.