SZTE Info

E-kereskedelmi trendekről tartottak előadást a GTK-n

A jelenlegi és várható internetes marketingszokásokról beszélt a CIB ECOdemia Nyári Egyetemén Révész Balázs, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatója.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

140718Revesz_Balazs_ea06A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank Zrt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának adott helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozatot 2014. július 17-én Révész Balázs egyetemi docens, a Szegedi Tudományegyetem marketing és kommunikációs igazgatójának előadása zárta.


Révész Balázs témájául az e-kereskedelmet választotta, lévén saját bevallása szerint közel 15 éve foglalkozik az internet és a marketing világával. Előadása elején röviden kitért arra, hogy miként is változott az internetezők köre hazánkban. Míg a 2000-es évek előtt többnyire a felnőtt, értelmiségi férfiakat sorolták ebbe a kategóriába a kimutatások, mára már a magyar lakosság több mint fele rendszeresen internetezik (a két nem közel azonos részt képvisel), és nem csak a fiatalok, de a nyugdíjasok is. – Bár ez az arány ígéretesnek tűnik, az európai átlaghoz képes még így is le vagyunk maradva – hűtötte le a kedélyeket Révész Balázs, hozzátéve, hogy a nyugati trendekben az internetezők 69%-a használja a világhálót vásárlásra és pénzköltésre.


– Miért is éri meg online vásárolni? – tette fel a kérdést az előadó, elárulván, a közvélemény-kutatások alapján a következő válaszok adhatóak: mert kényelmesebb, nincs akkora tömeg, ráadásul olcsóbb is. Sokan azonban tartanak az olyan vásárlási formától, ahol a kosárba rakás előtt nem fogható meg kézzel a termék, nehézkesen lehet reklamálni (főleg ha a feladó külföldön van), nem is beszélve arról, hogy fennáll az adatokkal vagy a termékkel való visszaélés veszélye. Révész Balázs ezután arról beszélt, hogy a mi szükséges a hirdető részéről, hogy sikereket érjen el. Ide olyan tényezők sorolhatóak, mint az értékajánlat és egy működőképes bevételi modell meghatározása, a piac lehetőségeinek felmérése, a versenykörnyezet ismerete, valamint egy hosszú távú stratégia kidolgozása.


ECOdemia_Dr._Revesz_Balazs_eloadasa_2014._julius_18._GTK_galeria
E-kereskedelmi trendekről tartottak előadást a GTK-n - GALÉRIA


Ezt követően a különböző e-kereskedelmi trendekről esett szó. Ezek közé tartoznak például a vásárló személyiségére szabható ajánlatok (azt kínálni az embereknek, amit szeretnének), a mobileszközökön történő hirdetések, az okostelefonos szokásokhoz való alkalmazkodás, a QR-kódok használata, továbbá a marketing bevetése a közösségi médiákban. Ez utóbbi egy tág kategória, amelybe minden olyan internetes felület beletartozik, ahol a közösség nagyfokú tartalomgenerálást végez. Éppen emiatt sokkal hatékonyabban lehet megszólítani az embereket, és könnyebb becélozni a célközönséget.


– Nehéz megmondani, hogy merre tart a világ – jelentette ki Révész Balázs a jövő lehetőségei, irányai kapcsán, ám amerikai piackutatásokra támaszkodva azt a jóslatot tette, hogy 2020 környékén a média-, sport- és elektronikai cikkek online megvásárlása drasztikusan meg fog nőni, ám az élelmiszer-vásárlásban továbbra is tartani fogja magát az a szokás, hogy az emberek saját szemükkel vizsgálják meg akarnak venni.

Korábban írtuk:

„A marketingben nincs globalizáció”
Az ELI-ALPS gazdasági hatásai – kitörési pont lehet a lézerközpont
Járai Zsigmond előadásával nyitott az ECOdemia az SZTE-n


Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. március 20.

IMG_5825

Több mint 700 szerző 1700 könyve jelent meg eddig a József Attila Tudományos Egyetemi Kiadó és Nyomda (JATEPress) gondozásában. A kezdetben ofszet, ma már digitális nyomdagépen 1991 óta készülnek az SZTE oktatóinak, kutatóinak főként tudományos témájú kötetei, hiszen a kiadó egyik legfontosabb célja, hogy publikálási lehetőséget nyújtson az egyetem munkatársainak. Szőnyi Etelka főszerkesztővel beszélgettünk.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • május 27.
    18:00 - 19:00
    Melyek a halogatás leggyakoribb okai? Mit tehetünk ellene? Tudjuk-e befolyásolni a halogatást? Kik halogatnak inkább? A nők vagy férfiak? A fiatalok vagy az idősebbek? Vendégünk a téma 1. számú hazai szakembere, dr. Takács Ildikó halogatáskutató, pszichológus! Az előadás a halogatók jellemzőit, magatartási sajátosságait mutatja be, olyan pszichológiai jelenségek kapcsán, mint az önbénítás, a kudarcfélelem és a tökéletességre törekvés.
  • május 28.
    09:00 - 15:00
    AZ SZTE Innovációs Hét 2019 programsorozat (2019. május 28-30.) 2019. május 28-án veszi kezdetét a Szegedi Tudományegyetem Rektori Hivatalában. A szakmai programokból álló Innovációs Hét első napján az SZTE hallgatói egy gyakorlatorientált workshopon vehetnek részt, ahol üzleti kommunikációról hallhatnak előadást és gyakorlati PR tudásra tehetnek szert. Az esemény nyitánya után megkezdik a diákok képzését, melyet Szelei Balázs a Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapesti Gazdasági Egyetem, Miskolci Egyetem oktatója fog megtartani.
  • május 28.
    15:00 - 16:00
  • május 28.
    17:00 - 18:00
    Május 28. és június 1. között kerül megrendezésre Szegeden a III. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, amelynek külföldi versenyfilmjeit idén is a BTK fordító és tolmács mesterképzésének hallgatói fordították magyarra.
  • május 28.
    17:00 - 18:00