Bezár

Hírarchívum

Pedagógiai mérési-értékelési workshop a SZAB székházban

Pedagógiai mérési-értékelési workshop a SZAB székházban

2015. április 27.
2 perc

A 13. Pedagógiai Értékelési Konferenciához szorosan kapcsolódva 2015. április 27-én és 28-án szakmai workshopot tartanak a Szegedi Akadémiai Bizottság Székházában. A Szeged Workshop on Education Evaluation (SWEE) elnevezésű műhelykonferencián 30 európai szakember tanácskozik a diagnosztikus mérési rendszerek, a mérés-alapú fejlesztőprogramok lehetőségeiről.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

2009 óta biztosít teret a pedagógiai mérés-értékelés legújabb kutatási eredményeinek széles körű bemutatáshoz a Szeged Workshop on Education Evaluation konferencia.



Középpontban a technológiai alapú mérés- értékelés


A tanácskozás elsődleges célja, hogy közelebb hozzá egymáshoz a téma világszerte vezető kutatóit, lehetőséget biztosítson az aktuális kutatási eredmények, felvetések megvitatására, ugyanakkor elősegítse a résztvevő intézmények közti partnerkapcsolatok kialakítását és elmélyítését. A tanácskozás középpontjában a mérés-alapú fejlesztőprogramok, a kognitív készségek fejlesztési lehetőségei, illetve a technológia-alapú mérés-értékelés legújabb eredményei és a jövőbeni együttműködési területek állnak. „Az első workshop szervezésénél az volt a célunk, hogy összehívjuk a diagnosztikus értékelés területén dolgozó legkiválóbb európai szakembereket” – fogalmazott Csapó Benő. A konferencia szervezője hangsúlyozta: a workshop minden konferencia legértékesebb része, hiszen itt kötetlen környezetben ismertetik kutatási tevékenységüket a szakemberek, baráti légkörben beszélgetnek a papír alapú pedagógiai mérés-értékelés kérdéseiről, online lehetőségeiről.




4 ország 30 résztvevője


A nemzetközi workshopra a magyar résztvevők mellett, Finnországból, Németországból és Luxemburgból is érkeztek szakemberek. A 30 résztvevős workshop közvetlen együttműködésre épül és több generációt is átfog. A tapasztalt szakemberek mellett, fiatal kutatók, PhD hallgatók is bekapcsolódnak a munkába – tájékoztatott Csapó Benő. Az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet vezető elmondta: a workshop első napján a finn, a magyar és a német résztvevők képviseletében Jarkko Hautmaki, Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér és Samuel Greiff egy-egy prezentációban ismerteti az országokban használt értékelési-mérési módszereket, általános áttekintést ad a témáról.


A tanácskozás második napján a résztvevő intézmények csoportosan számolnak be a pedagógiai mérés-értékelésre irányuló konkrét kutatásokról, projektekről, tanácskoznak az országok közti együttműködési lehetőségekről.



SZTE-s projekt a diagnosztikus mérések fejlesztésére


A szakmai tanácskozáshoz szervesen kapcsolódik a Szegedi Tudományegyetem azon projektje, mely a közoktatás minőségének és hatékonyságának javítását, teljes körben hozzáférhető értékelési rendszer megalapozását tűzte ki célul. A „TÁMOP 3.1.9-11/1-2012-0001 számú, Diagnosztikus mérések fejlesztése” című, hazai és nemzetközi szakértők bevonásával folyó fejlesztés célja, hogy az oktatásban érintettek számára könnyen elérhető és szabadon használható mérőeszközök, módszertani útmutatók készüljenek. A munka leglényegesebb eleme a gyors diagnózis felállítását támogató visszacsatolást adó online rendszer kiépítése.


A „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című projekt fő célja az 1-6. évfolyamos diákok készségeit, képességeit mérő, azok fejlődését egyénileg követő, a tanulási problémákat feltáró papír alapú és elektronikus értékelő mérési-értékelési rendszer kialakítása.

 

SZTEinfo


Korábban írtuk:

Megkezdte munkáját a XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia

Tavaszi konferenciák a pedagógiai mérés-értékelés jegyében

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek