SZTE Info

Cambridge-ban is bemutatták a Science Park terveit

Hogyan kell egy tudományos parkot felépíteni a szegedi ELI lézeres kutatóközpont körül? E kérdést járta körbe a Cambridge-i Egyetemen tárgyaló Palkovics László, az EMMI oktatásért felelős államtitkára.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A tudományos együttműködés lehetőségeiről, köztük a magyar egyetemekkel és a köréjük szerveződő tudományos parkokkal folytatandó együttműködésről tárgyalt a Cambridge-i Egyetem vezetőivel 2017. október 13-án Palkovics László. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) oktatásért felelős államtitkára megbeszélései után az MTI-nek elmondta: a magyar küldöttség eszmecserét folytatott a Cambridge-i Egyetem tudományos parkját menedzselő cég vezetőivel arról, „hogyan is kell egy ilyen tudományos parkot felépíteni”.


A szegedi lézerközponthoz tartozó tudományos park kialakítását idézte föl Palkovics László, aki megbeszélést folytatott a Cambridge-i Egyetem rektor-helyettesével is. E tárgyaláson szó esett arról, hogy Magyarország és az angliai egyetem együttműködésének lehetőségei meglehetősen szerteágazóak lehetnek. Azt is áttekintették, hogy miként lehet olyan megállapodást kötni a Cambridge-i Egyetemmel, amely az intézmény és Magyarország számára egyaránt fontos kutatási területekre terjedne ki. E lehetséges területek között említette az államtitkár a mesterséges intelligenciát és a biotechnológiát.

Palkovics László elmondta: a Cambridge-i Egyetem nagyon sikeres abban, hogy miként lehet az intézmény akadémiai oldalán létrehozott tudást üzleti szempontból hasznosítani, milyen motivációs rendszerrel lehet az egyetemi professzorokat érdekeltté tenni abban, hogy a kutatásaikból eredő tudományos eredmények ne csak a tudományos oldalon hasznosuljanak, ne csak szakmai publikációk szülessenek ezekből az eredményekből, és abban is, hogyan kell menedzselni a tudásportfoliót, a szabadalmakat.


Az államtitkár találkozott a Cambridge-i Egyetemen tanuló magyar hallgatók képviselőivel is. Ezen a találkozón szóba került, hogy miként lehet a magyar cégeket érdekeltté tenni a magyarországi álláslehetőségek bemutatásában a Cambridge-i Egyetemen.


Palkovics László elmondta: készült egy felmérés is arról, hogy a Cambridge-ben tanuló magyarok közül hányan képzelik el Magyarországon a jövőjüket. Egyharmaduk mondta azt, hogy tanulmányai után mindenképpen hazatér Magyarországra, további egyharmaduk nyilatkozott úgy, hogy megfelelő álláslehetőségek és körülmények esetén hazatérne.

„A magyar kormány feladata olyan feltételek biztosítása, hogy a cambridge-i magyar diákoknak valóban a kétharmada, vagy akár még nagyobb hányada úgy döntsön, hogy Magyarországon kíván elhelyezkedni tanulmányainak befejezése után” – hangsúlyozta az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára.

SZTEinfo – Forrás: MTI

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *