SZTE Info

kiemelt_stipendium_hungaricum

Kétszáz új Stipendium Hungaricum ösztöndíjas hallgatót vár az SZTE

A 2017/2018-as tanévben tovább nőtt a Stipendium Hungaricum ösztöndíjprogrammal érkező külföldi hallgatók száma az SZTE-n. A mintegy 200 ösztöndíjas hallgató 38 országból érkezik a szegedi egyetem angol és magyar nyelvű képzéseire.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Évről évre egyre több hallgató kezdi meg tanulmányait az SZTE-n a Stipendium Hungaricum ösztöndíjprogram keretében. Idén több mint 3500 jelentkezés érkezett az ösztöndíjprogramra, ebből 1278-an felvételiztek a szegedi egyetemre, közülük 405-en tettek sikeres felvételi vizsgát. A sikeresen vizsgázók közül mintegy 200 ösztöndíjast fogad a Szegedi Tudományegyetem – tájékoztatott Prof. Dr. Nagy Katalin, az SZTE nemzetközi ügyekért felelős rektorhelyettese. Kiemelte: a jelentkezések és a felvettek aránya jól mutatja, hogy a szegedi egyetem a lehető legjobb, legtehetségesebb hallgatókat választja.


Hozzátette: a 2017/2018-as tanévben a legtöbb fiatal, 29 hallgató, Azerbajdzsánból érkezik, de a top öt küldő ország között van Mongólia, Irán és Szíria 18-18 hallgatóval, valamint Jordánia, ahonnan 14 ösztöndíjas várható. Kisebb számban, ugyan de érkeznek hallgatók Koszovóból, Indonéziából, Oroszországból és a Fülöp-szigetekről is. A legtöbben, összesen 62-en az angol nyelvű gazdaságtudományi alap és mesterképzéseken kezdik meg tanulmányaikat. Általános orvos szakon 14-en, míg nemzetközi tanulmányok és biológia képzésen 13-13 ösztöndíjas tanul majd. Érkeznek hallgatók a bölcsész, a gyógyszerész, a mezőgazdasági és a zeneművészeti fakultás képzéseire is. Az idegen nyelvű képzések mellett nyolc hallgató magyar nyelvű képzésen kezdi meg tanulmányait.


SH_orientacio2


- Az egyetem és a város szoros kapcsolata is hozzájárul ahhoz, hogy egyre több külföldi diák választja Szegedet. A magas szintű oktatás mellett számos kikapcsolódási és sportolási lehetőség vár a hallgatókra. Az ösztöndíjasok általában teljes képzésre érkeznek, alap, mester vagy PhD-szintű szakokra. A külföldi diákok integrálása a cél, az, hogy minél több magyar hallgatóval és más országból érkezett diákkal megismerkedjenek. Az, hogy a nemzetközi hallgatók száma évről évre nő minőségi változásokkal is jár. Vonzóbbá válik az Egyetem és a város is, az oktatás és az adminisztráció színvonala pedig javul – fogalmazott a rektorhelyettes.


SH_orientacio


A Szegedi Tudományegyetem 23 ezres hallgatói közösségének közel 15%-át külföldi hallgatók alkotják – meghaladva az országos 10%-os átlagot. A 2015/2016-os tanévben mintegy 2800 külföldi hallgató folytatta tanulmányait az SZTE-n, a 2016/2017-es tanévben már 3200 külföldi diák tanult az intézményben. A szegedi egyetem 12 kara 50 teljes idejű idegen nyelvű képzést kínál az orvos- és természettudományoktól kezdve, a bölcsész és jogtudományokon át egészen a mérnöki és zeneművészeti képzésekig.


SH_orientacio
A külföldi hallgató beilleszkedését segítő rendezvényen készült képek itt megtekinthetők.


A Szegedi Tudományegyetem 2013 óta vesz részt a Magyarország Kormánya által, a „keleti és déli nyitás” politikája jegyében alapított Stipendium Hungaricum ösztöndíjprogramban. A program – melyben teljes-és részképzésre érkező hallgatókat fogadnak a magyar felsőoktatási intézmények – célja többek között, hogy elősegítse a magyar felsőoktatás nemzetköziesítését, minőségfejlesztését, erősítse a magyar tudományos elit nemzetközi kapcsolatait, népszerűsítse a világban a versenyképes magyar felsőoktatást.


SZTEinfo- Gajzer Erzsébet

Fotó: Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. október 03.

Kiemelt_Antalicz_B

Első díjat nyert az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, és egyedül épített a lézernyaláb tulajdonságait mérő szenzort. Felsőfokon beszél németül, angolul olvas szakcikkeket, miközben kínaiul tanul. A kollégiumában segíti az önképzőkör munkáját, s emellett egy új kutatási projekthez számítógépes szoftvert ír. Ő Antalicz Balázs, a Szegedi Tudományegyetem MSc-képzéses fizika szakos hallgatója, akitől leckét kaptunk lendületből és szakmai elhivatottságból.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • november 11. 12:00 - december 10. 19:00
    Nyilvánosan eddig még be nem mutatott Szent-Györgyi relikviákat is láthat a közönség az SZTE Rektori Épületben rendezett emlékkiállításon, amely hétköznapokon 9-19 óra között látogatható. A „80 éves szegedi Nobel-díj” és az SZTE világhíres kutatója előtt tisztelgő tárlat az SZTE és a Szeged – Szent-Györgyi Albert Rotary Club közös projektje. További Információ: http://www.u-szeged.hu/sztehirek/2017-november/szent-gyorgyi-albert?objectParentFolderId=19396
  • november 18. 18:00 - december 3. 18:00
  • november 21.
    14:30 - 16:00
    A Prof. Dr. Deák Judit 70. születésnapja alkalmából rendezett tudományos ülés programja: Prof. Dr. Minárovits János – Mikrobák által előidézett epigenetikus változások. Prof. Dr. Nagy Erzsébet – Kezdetektől mostanáig (köszöntő). Prof. Dr. Bártfai György – Együttműködés a mikrobiológiai laboratóriumi diagnosztika és a nőgyógyászat határterületén. Dr. Jakab Ferenc – A globális felmelegedés hatása a fertőző betegségek terjedésére. A program szervezője: SZAB Orvostudományi Szakbizottság Laboratóriumi Medicina Munkabizottság.
  • november 21.
    16:00 - 17:30
    Az előadás a SZAB Jogtudományi Szakbizottság Jogpszichológiai Munkabizottság programja.
  • november 21.
    18:00 - 19:30
    Az SZTE Mentor(h)áló programjának vendége, Prof. Csepeli György szociológus előadásának első részében a kooperáció evolúciós biológiai és szociálpszichológiai előnyeiről beszél. Az előadás a második részben pedig Széchenyi István, Karácsony Sándor, Bibó István, Hankiss Elemér gondolatai nyomán azokról az akadályokról szól, amelyek miatt "a magyar nem bírja magát oly jól, mint körülményei engednék". Az előadás harmadik részében a kooperáció kultúrája meghonosításának lehetőségeit taglalja az előadó.