IMG_4686

Egyedülálló együttműködést alakított ki az SZTE és az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium

Az országban egyedülálló együttműködést alakított ki a Szegedi Tudományegyetem, Orosháza Város Önkormányzata, a Békéscsabai Tankerületi Központ és az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium. A felek – a korábbi, 2011-ben megkötött megállapodást kibővítve – meghatározták a kölcsönös együttműködést az alapfokú és a középfokú köznevelés, a szak- és felnőttképzés, valamint a felsőoktatás területén.

A Szegedi Tudományegyetem, Orosháza Város Önkormányzata, a Békéscsabai Tankerületi Központ, az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium a Dél-Alföld, ezen belül Orosháza és az Orosházi Kistérség, valamint Dél-Békés fejlődése szempontjából egyaránt fontosnak tartja, hogy az alföldi városban és vonzáskörzetében magas színvonalon együttműködést alakítsanak ki intézményeik bevonásával. Minden együttműködő partner számára stratégiai kérdés az eredményes alapfokú és középfokú köznevelési rendszer, a személyre szabott tehetséggondozás, a sikeres pályaorientáció, a pályaválasztás, a tankerület pedagógus és a gazdálkodó szervezetek munkaerő utánpótlásának biztosítása, melyhez a Szegedi Tudományegyetem partnerséget nyújt.


IMG_4655

 

Az együttműködés egyik fő célkitűzése, hogy közös és hatékony válaszok szülessenek a közoktatással és felsőoktatással szemben megváltozott társadalmi-gazdasági elvárásokra. A felek a régió oktatási hálózatának kiépítésére vállalkoztak a köznevelési rendszer és a felsőoktatás összekapcsolásán keresztül. Ugyanakkor a megállapodás lehetőséget biztosít a tanárhiány és a területi hátrányok enyhítésére, a minőségi oktatás megvalósítására.

 

Az intézmények „Az óvodától a diplomáig”, „Az óvodától a munka világáig”, és „A nyitott iskola tanuló társadalom” területeken alakítanak ki együttműködést. „Az óvodától a diplomáig”, valamint „Az óvodától a munka világáig” projektekben kialakítják és működtetik a „Tehetség – Híd” programot, amelynek célja – többek között – a tehetséges diákok felkutatása és az egyénre szabott tehetséggondozási programok működtetése. Az együttműködés lehetőséget biztosít arra is, hogy az orosházi gimnázium diákjai bekapcsolódjanak a Szegedi Tudományegyetem szakkollégiumi és tehetséggondozási programjaiba, míg a szegedi egyetem a továbbtanulásban, a pályaorientációban és pályaválasztásban nyújt segítséget a középiskolás diákoknak.


IMG_4665

 

„A nyitott iskola tanuló társadalom” program célja az élethosszig tartó tanulás társadalmi igényének és lehetőségének kiépítése, a munkaerő át- és továbbképzésének gazdasági szükségletekhez történő alakítása. A Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kara a régió meghatározó szereplőinek munkaerő-piaci elvárásaira reagálva az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium infrastruktúrájára építve 2019-ben mérnöki képzést tervez indítani Orosházán.

 

A megállapodást december 13-án, a Szegedi Tudománegyetemen írta alá Prof. Dr. Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora, Dr. Fendler Judit, a Szegedi Tudományegyetem kancellárja, Dávid Zoltán, Orosháza Város polgármestere, Fésűné Bálint Gizella, a Békéscsabai Tankerületi Központ kabinetvezetője és Dr. Blahó János, az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium intézményvezetője.


SZTEinfo

Fotó: Bobkó Anna


esza_felso

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Monori CsengeMonori Csenge – BTK – néprajz

Azért jelentkeztem Szegedre, mert az SZTE egy nagyon kiemelkedő és jó hírű egyetem. Az oktatás rendkívül színvonalas. Nagyon szeretek ide járni, mert sok rendezvény szól a hallgatóknak, amelyeken igazán jól ki lehet kapcsolódni a tanulás mellett is. Nálunk különösen jó a közösség is, tanulás szempontjából nagyon segítőkész mindenki.




Nemeth MelittaNémeth Melitta – TTIK, földrajz

Korábban már elkezdtem egy szakot, viszont úgy hozta az élet, hogy azt abbahagytam. Ezután elkezdtem dolgozni, és a munkám során jöttem rá, hogy a turizmus és a földrajz az, ami igazán érdekel. Így újra nekifutottam a tanulásnak, és felvételiztem a TTIK-ra, földrajz szakra. Szakiránynak a turizmust választottam. Itt végre úgy érzem, hogy a helyemen vagyok. Pozitívum, hogy habár kevesen vagyunk ezen a specializáción mégis elindították, így sokkal több idő jut egy-egy emberre az órákon.





További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *