2025. december 13., szombat English version
Az Egyetemről  --  Szervezeti felépítés  --  Központi szolgáltató egységek  --  Központi szolgáltatások  --  Otthoni internet (ADSL)
Tájékoztatás az egyetemi ADSL-szolgáltatás megszüntetéséről
Tisztelt Felhasználó!

Az Invitel és az SZTE ESZK által nyújtott ún. egyetemi ADSL-szolgáltatás 2015. október 31-én megszűnik.

A 2003 óta fennálló szerződést a felek közös megegyezéssel bontották fel. Az elmúlt időszakban a külső és belső gazdasági és műszaki körülmények oly módon és mértékben megváltoztak, hogy célszerűvé vált a jelenlegi szolgáltatási szerződések megszüntetése, vagy átforgatása ún. lakossági előfizetésekbe, melyek korszerűbbek, illetve gazdaságosabbak, és az egyéni igényekhez jobban illeszkednek. Az új díjcsomagokat magán előfizetések keretében lehet igénybe venni, a munkáltató az otthoni internetezést költség-hozzájárulással támogathatja.
Az alábbiakban ismertetjük a változással kapcsolatos adminisztrációs teendőket és műszaki tudnivalókat.

I. Csomagváltás/felmondás

A felhasználónak 2015. október 15-ig el kell dönteni, hogy saját maga intézkedik a csomagváltásról, illetve a felmondásról, vagy elfogadja a szolgáltatás megszűnését. Az igényeknek leginkább megfelelő megoldás kiválasztása érdekében javasoljuk a Gutenberg utcai Invitel Pont személyes felkeresését.

Amennyiben az Ön által használt szolgáltatás előfizetője a Szegedi Tudományegyetem, akkor a szolgáltatás magánelőfizetőre történő átírása miatt a szolgáltatás fennmaradása érdekében legkésőbb 2015. október 15-ig új szerződést kell kötnie az Invitel Pontban! Ennek hiányában a szolgáltatás 2015. október 31-én automatikusan megszűnik.

Az Invitel Pontbeli ügyintézéshez szükségesek: személyi azonosító okmány (személyi igazolvány) és a szolgáltatás azonosítója (legegyszerűbb elvinni az utolsó havi számlamásolatot, azon ez szerepel).

II. Munkáltatói költség-hozzájárulás

Ha az előfizető eddig a munkáltató volt, és a munkáltató továbbra is hozzá akar járulni az internet használat költségeihez, akkor havonta a számlát és egy munkáltatói igazolást be kell küldeni az ISZSZK Humánpolitikai Szolgáltató Irodába. (Az igazoláshoz formanyomtatványt az ESZK Help Desk Szolgálat tud adni.)
A fentiek miatt olyan számlázási módot kell választani, amely esetén a szolgáltató (havonta) papíros számlát bocsát ki. Az ún. távszámla nem ilyen.

III. Egyetemi IP címek - OpenVPN

Az egyetemi ADSL szolgáltatás egyik lényeges jellemzője, hogy egyetemi IP címet ad a kliensnek. Ez egy fontos paraméter lehet belső egyetemi szolgáltatások elérése, vagy az Egyetem által igénybe vett külső szolgáltatások (pl. EISZ) használata esetén.

Tehát akinek egyetemi IP címre van szüksége, annak javasoljuk, hogy a lehető leghamarabb ismerkedjék meg az SZTE ESZK VPN szolgáltatásával. (Lásd a IV. részt.)

Lényegében ugyanez érvényes azokra a felhasználókra, akik már magánelőfizetők, de eddig az egyetemi ADSL-azonosítót használták. Esetükben csak használatba kell venni az Inviteltől kapott ADSL-azonosítót és jelszót.

A következőkben megemlítünk néhány fontos alkalmazást, amiből ki fog derülni, hogy mikor kell, illetve érdemes OpenVPN-t használni.

Megjegyezzük, hogy az OpenVPN - szoftver alapú megoldás - által biztosított egyetemi hálózathoz való csatlakozás rugalmassága például abban nyilvánul meg, hogy szükség esetén bármikor be- és kikapcsolható. (Például, egy ún. közönséges weboldalt felesleges titkosított csatornában, az SZTENET-en keresztül elérni.)

1. Levelezés

Ha valaki úgy dönt, hogy a levélküldést és -olvasást OpenVPN mellett végzi, akkor nem kell változtatnia az eddigi beállításain.

Ha viszont a levelezést a szolgáltatótól kapott IP címmel végzi, akkor SMTP szerverként a szolgáltató szerverének használatát javasoljuk, míg olvasás esetén az IMAPS és POP3S beállítását.

Természetesen, a webmail-es levélküldési és -olvasási lehetőség a szolgáltatótól kapott IP címmel is használható.

2. EISZ

Az EISZ elérés OpenVPN-nel működik.

3. Microsoft Tisztaszoftver

Ha a PC-n működő szoftvert a Microsoft Tisztaszoftver program keretében használják, akkor a félévente szükséges aktiváláshoz egyetemi IP cím kell. Ennek legegyszerűbb módja, ha OpenVPN-t telepítünk a gépre.

Ez alól kivétel az MS Windows ETR-ből letölthető, dolgozói (professional) verziója.

IV. Információ

A VPN szolgáltatás honlapja:

http://www.u-szeged.hu/cc/vpn/

Általános információ:

Email: homeworking@cc.u-szeged.hu

Tel.: 544-227 (SZTE ESZK Help Desk)

Adminisztratív ügyekben:

Dr. Borús András
Tel.: 544-346

2015. július 31.
SZTE ESZK

DSC_6676_230x154.png
Otthoni internet (ADSL)

Elérhetőségek

Elérhetőségek

Postacím: 6701 Szeged, Pf.: 652
Utcai cím: 6722 Szeged,
Ady tér 10.
Telefon:
+36 (62) 343-335/3335
+36 (62) 544-224/4224
E-mail: szkiroda@cc.u-szeged.hu 

Fontosabb telefonszámok

Fontosabb telefonszámok

Help Desk
Hálózati hibabejelentés
munkanapokon
szabad- és ünnepnapokon
Titkárság
Porta
54-4227
 
54-4227
54-5863
54-4224
54-4222
Bezár