Szervezeti felépítés
Központi szolgáltató egységek
Központi szolgáltatások
Otthoni internet (ADSL)
Az Invitel és az SZTE ESZK által nyújtott ún. egyetemi ADSL-szolgáltatás 2015. október 31-én megszűnik.
A 2003 óta fennálló szerződést a felek közös megegyezéssel bontották fel. Az elmúlt időszakban a külső és belső gazdasági és műszaki körülmények oly módon és mértékben megváltoztak, hogy célszerűvé vált a jelenlegi szolgáltatási szerződések megszüntetése, vagy átforgatása ún. lakossági előfizetésekbe, melyek korszerűbbek, illetve gazdaságosabbak, és az egyéni igényekhez jobban illeszkednek. Az új díjcsomagokat magán előfizetések keretében lehet igénybe venni, a munkáltató az otthoni internetezést költség-hozzájárulással támogathatja.
Az alábbiakban ismertetjük a változással kapcsolatos adminisztrációs teendőket és műszaki tudnivalókat.
I. Csomagváltás/felmondás
A felhasználónak 2015. október 15-ig el kell dönteni, hogy saját maga intézkedik a csomagváltásról, illetve a felmondásról, vagy elfogadja a szolgáltatás megszűnését. Az igényeknek leginkább megfelelő megoldás kiválasztása érdekében javasoljuk a Gutenberg utcai Invitel Pont személyes felkeresését.
Amennyiben az Ön által használt szolgáltatás előfizetője a Szegedi Tudományegyetem, akkor a szolgáltatás magánelőfizetőre történő átírása miatt a szolgáltatás fennmaradása érdekében legkésőbb 2015. október 15-ig új szerződést kell kötnie az Invitel Pontban! Ennek hiányában a szolgáltatás 2015. október 31-én automatikusan megszűnik.
Az Invitel Pontbeli ügyintézéshez szükségesek: személyi azonosító okmány (személyi igazolvány) és a szolgáltatás azonosítója (legegyszerűbb elvinni az utolsó havi számlamásolatot, azon ez szerepel).
II. Munkáltatói költség-hozzájárulás
Ha az előfizető eddig a munkáltató volt, és a munkáltató továbbra is hozzá akar járulni az internet használat költségeihez, akkor havonta a számlát és egy munkáltatói igazolást be kell küldeni az ISZSZK Humánpolitikai Szolgáltató Irodába. (Az igazoláshoz formanyomtatványt az ESZK Help Desk Szolgálat tud adni.)
A fentiek miatt olyan számlázási módot kell választani, amely esetén a szolgáltató (havonta) papíros számlát bocsát ki. Az ún. távszámla nem ilyen.
III. Egyetemi IP címek - OpenVPN
Az egyetemi ADSL szolgáltatás egyik lényeges jellemzője, hogy egyetemi IP címet ad a kliensnek. Ez egy fontos paraméter lehet belső egyetemi szolgáltatások elérése, vagy az Egyetem által igénybe vett külső szolgáltatások (pl. EISZ) használata esetén.
Tehát akinek egyetemi IP címre van szüksége, annak javasoljuk, hogy a lehető leghamarabb ismerkedjék meg az SZTE ESZK VPN szolgáltatásával. (Lásd a IV. részt.)
Lényegében ugyanez érvényes azokra a felhasználókra, akik már magánelőfizetők, de eddig az egyetemi ADSL-azonosítót használták. Esetükben csak használatba kell venni az Inviteltől kapott ADSL-azonosítót és jelszót.
A következőkben megemlítünk néhány fontos alkalmazást, amiből ki fog derülni, hogy mikor kell, illetve érdemes OpenVPN-t használni.
Megjegyezzük, hogy az OpenVPN - szoftver alapú megoldás - által biztosított egyetemi hálózathoz való csatlakozás rugalmassága például abban nyilvánul meg, hogy szükség esetén bármikor be- és kikapcsolható. (Például, egy ún. közönséges weboldalt felesleges titkosított csatornában, az SZTENET-en keresztül elérni.)
1. Levelezés
Ha valaki úgy dönt, hogy a levélküldést és -olvasást OpenVPN mellett végzi, akkor nem kell változtatnia az eddigi beállításain.
Ha viszont a levelezést a szolgáltatótól kapott IP címmel végzi, akkor SMTP szerverként a szolgáltató szerverének használatát javasoljuk, míg olvasás esetén az IMAPS és POP3S beállítását.
Természetesen, a webmail-es levélküldési és -olvasási lehetőség a szolgáltatótól kapott IP címmel is használható.
2. EISZ
Az EISZ elérés OpenVPN-nel működik.
3. Microsoft Tisztaszoftver
Ha a PC-n működő szoftvert a Microsoft Tisztaszoftver program keretében használják, akkor a félévente szükséges aktiváláshoz egyetemi IP cím kell. Ennek legegyszerűbb módja, ha OpenVPN-t telepítünk a gépre.
Ez alól kivétel az MS Windows ETR-ből letölthető, dolgozói (professional) verziója.
IV. Információ
A VPN szolgáltatás honlapja:
http://www.u-szeged.hu/cc/vpn/
Általános információ:
Email: homeworking@cc.u-szeged.hu
Tel.: 544-227 (SZTE ESZK Help Desk)
Adminisztratív ügyekben:
Dr. Borús András
Tel.: 544-346
2015. július 31.
SZTE ESZK
Postacím: 6701 Szeged, Pf.: 652
Utcai cím: 6722 Szeged,
Ady tér 10.
Telefon:
+36 (62) 343-335/3335
+36 (62) 544-224/4224
E-mail: szkiroda@cc.u-szeged.hu
| Help Desk Hálózati hibabejelentés munkanapokon szabad- és ünnepnapokon Titkárság Porta |
54-4227 54-4227 54-5863 54-4224 54-4222 |