Bezár

Érdekességek a természettudományok világából

Játékkonzolok vezérlői

Játékkonzolok vezérlői

2011. november 14.
2 perc

A korszerű, grafikus felületű interaktív számítógépes játékok története az 1950-es évekre nyúlik vissza, és már a korai időszakban megfigyelhető a külön a játékokhoz fejlesztett konzolok és vezérlők megjelenése. A vezérlők kezdetben kizárólag olyan, külön dobozba épített egységek voltak, amelyekre szerelt gombok és kapcsolók segítségével a játékos beavatkozhatott a játék menetébe. Bár már az 1960-as években megjelentek a puska alakú vezérlők, majd később a kormánykerekek és egyéb, a valóságos eszközöket utánzó alakú eszközök és kiegészítők, a virtuális valóság kiteljesítésére az új évezredig várni kellett. A méregdrága kiberkesztyű és kiberruha után megjelenő Wii konzolok 2006 óta elérhető áron teszik lehetővé, hogy egyszerű eszközök kézben tartásával vagy testre erősítésével a játék részeseivé váljunk. A 2010-ben megjelent Kinect vezérlője pedig már háromdimenziós látás és vektormikrofon segítségével kívülről azonosítja a felhasználót és ismeri fel annak gesztusait, mozgását, hangját, szövegét, így a klasszikus, fizikai kontaktust feltételező vezérlőket feleslegessé teszi.

A Wii vezérlője azonban olcsóságával és sokoldalúságával egyéb feladatok megoldására is lehetőséget nyújt. Ilyen a számítógépek vezérlése prezentációk vagy oktatási órák alkalmával, vagy a térbeli látás újszerű megvalósítása. A Kinect és alapötlete szintén teret nyit új számítógépes és egyéb alkalmazásoknak, ezek még kidolgozás alatt vannak és tudományos-fantasztikus regényekbe illő ötletek megvalósításával kecsegtetnek.

Előadás megtekintése:

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek