EFOP-3.2.14-17-2017-00001




ESZA










A projekt címe: Legyen Élmény a Nyelvtanulás Együtt (LÉNYEg)? Élményalapú nyelvtanulás és nyelvoktatás középiskolás diákok, nyelvtanárok és a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak és oktatóinak részvételével

 

A projekt azonosító száma: EFOP-3.2.14-17-2017-00001

 

A kedvezményezett neve: Szegedi Tudományegyetem

 

A szerződött támogatás összege: 410 000 000 Ft 


A támogatás mértéke (%-ban): 100% 


A projekt megvalósítás időszaka: 2018.01.01. - 2021.07.31. 


Projektmenedzser: Balogh Szilvia Odett

Pénzügyi vezető:
Szalai-Vincze Katalin

Szakmai vezető:
Bajnóczi Beatrix

 


A projekt tartalmának bemutatása:


A Szegedi Tudományegyetem a Bölcsészettudományi Kar angol, német, olasz, spanyol és francia nyelvi tanszékeinek, az Idegennyelvi Kommunikációs Intézetnek és a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Angol Szakcsoportjának együttműködésével valósítja meg a „Legyen Élmény a Nyelvtanulás Együtt (LÉNYEg)-Élményalapú nyelvtanulás és nyelvoktatás középiskolás diákok, nyelvtanárok és a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak és oktatóinak részvételével” című pályázatot.

A pályázat célja, hogy a Dél-Alföldi Régió 16 középiskolájában, amelyek fele kedvezményezett, fejlesztendő vagy komplex fejlesztendő járásban van, a program időtartama alatt 2734 középiskolás diák elérje a B2-es szintű nyelvtudást az angol, német, olasz, spanyol vagy francia nyelvek egyikéből. Cél továbbá, hogy ezen középiskolások nyelvtanulással kapcsolatos motivációja növekedjen, attitűdje pozitívabbá váljon.

A cél eléréséhez egy olyan új, élményalapú, informális, idegennyelv-tanítási módszertan kerül kidolgozásra, amely a középiskolás diákok nyelvtudását kulcskompetenciák mentén, játékos módon fejleszti. Az optimalizációs stratégiákkal, kooperatív tanulással, projektmódszerrel, számítógépes tanulással, interkulturális neveléssel megvalósított élményalapú idegennyelv-tanulás sikerélményekhez segíti a nyelvtanulót, ezzel motiválja a nyelvtanulásra.

A kidolgozott módszertan alapján kerül sor a BTK osztatlan nyelvtanár-szakos hallgatóinak felkészítésére, akik angol, német, olasz, spanyol és francia nyelvekből, a középiskolák és a középiskolás diákok igényeinek és nyelvi szintjének megfelelően félévente 12 héten keresztül, heti 2 órás, tanórán kívüli szakköröket tartanak, a pályázat időtartama alatt tervezetten 5 féléven keresztül. A kötelező tevékenységek mellett nyári táborok szervezésére is sor kerül a középiskolás diákoknak, amely során egy-egy nyelvi, szünidei tábor legalább 20 órával járulna hozzá ahhoz, hogy a diákok nyelvtudás-szintje és motivációja növekedjen.

A Szakmai megvalósításban részt vevő hallgatók kiválasztásának alapja a nyelvi tudásszint (a nyelvi kurzusokon elért eredményeik alapján); szakmai, szakmódszertani felkészültség (szakmódszertan jellegű kurzusok eredményei alapján), illetve a szakjukhoz kapcsolódó egyéb tevékenység (közösségi munka, mentorálási tapasztalat, oktatói ajánlás).

A hallgatók teljesítményének értékelésében szerepet fog játszani az előkészítésben végzett munkájuk; a foglalkozásokon vezetett naplójuk minősége; önértékelésük, önreflexiójuk; a diákok, a középiskolai pedagógusok és az egyetemi szakmódszertanos oktatók által a munkájukra adott értékelések.

A hallgatók folyamatosan konzultálnak az egyetemi szakmódszertanos oktatókkal, illetve a középiskolai nyelvszakos pedagógusokkal. Ezen kívül részt vesznek workshopokon, amelyeken eseteket, nehézségeiket és tapasztalataikat megbeszélhetik egymással, illetve a középiskolai pedagógusokkal vagy az egyetemi szakmódszertanos oktatókkal.

A pályázatban megvalósul 60, régióbeli középiskolai idegennyelv-szakos pedagógus ismeretanyagának bővítése pedagógus továbbképzések formájában, amelyek az élményközpontú, nem formális módszereken alapuló idegennyelv-tanulást segítik elő. A középiskolai pedagógusok számára továbbá külföldi nyelvi vagy szakmai továbbképzésen való részvételt is megvalósul az általa tanított nyelvet beszélő országban.

A projekt számszerűsíthető eredményei a középiskolás diákok folyamatosan mért nyelvi tudásszintjének eredményeiből, a programot megelőzően és követően felmért motiváció- és attitűdszint eredményeiből, illetve a program során végzett folyamatos elégedettségmérés és értékelés eredményeiből lesz látható. Ezen eredmények összehasonlító elemzése, majd kiértékelése teszi lehetővé, hogy a projekt eredményességét tényadatokkal alátámaszthassuk.


Az Egyetem neve:
Szegedi Tudományegyetem
Rövidített megnevezése: SZTE
Székhelye: Szeged, Dugonics tér 13.
Postacíme: 6720 Szeged, Dugonics tér 13.
Központi telefonszáma: (62) 544-000

C_evszammal

Az egyetem megnevezése külföldi kapcsolataiban:
latinul:
Universitas Scientiarum Szegediensis
angolul:
University of Szeged
németül:
Universität Szeged
franciául:
Université de Szeged

Az Egyetem fenntartója:

Szegedi Tudományegyetemért Alapítvány