2024. április 18., csütörtök

Beiratkozás

 

hszi

Tájékoztató a beiratkozás folyamatáról:



Kedves Elsőéves Hallgató!

 

Engedje meg, hogy az egyetemi polgárok körében köszöntsük Önt, gratulálva a sikeres felvételihez.

A felvételről szóló döntés a 2023/2024. tanév II. félévére szól, a hallgatói jogviszonya pedig az Egyetemre történő beiratkozással jön létre. A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) hallgatói számára a beiratkozás a Hallgatói Szolgáltató Iroda (HSZI) és az Oktatási Igazgatóság közös szervezésében, központilag kerül megrendezésre a Hallgatói Szolgáltató Irodán 2024. február 12. (hétfő) – 2024. február 16. (péntek) között a József Attila Tanulmányi és Információs Központban (Szeged Ady tér 10.)

A központi beiratkozás célja, hogy a hallgatói jogviszony létrejöttéhez szükséges adategyeztetés, szerződéskötés, nyilatkozattétel és egyéb kötelező adminisztrációs tevékenységek a lehető leggyorsabban, egy helyen és egy időben történjenek meg.

Azért, hogy ez a kötelező adminisztráció valóban gyors és hatékony legyen, kérjük, figyelmesen olvassa el ezt a tájékoztatót, és kövesse az abban leírt lépéseket, ügyelve a határidők betartására.

1. Elektronikus ügyintézés

A SZTE-n használt, tanulmányi ügyintézést segítő webes felületen elérhető elektronikus rendszerek:


Elektronikus rendszer

Elérhetősége

Használata a felvételi

időszakban (most):

Neptun©

(Egységes Tanulmányi Rendszer)


www.neptun.u-szeged.hu

  • az e-mailben megkapott jelszó módosítása
  • kurzusfelvétel

Használata a tanév során: kurzusfelvétel, vizsgára jelentkezés, eredmények megtekintése, szakirány választása, pénzügyi adatok megtekintése

 

Modulo©


https://modulo.etr.u-szeged.hu/Modulo2/default/ login/index

  • általános szociális helyzetfelmérő kitöltése
  • az ehhez csatolható a szociális ösztöndíj pályázat, a bérlet pályázat és a kollégiumi pályázat
  • adategyeztető űrlap kitöltése
  • időpontfoglalás a beiratkozáshoz,

 

 

Használata a tanév során: Adminisztrációs program kérelmek beadásához: űrlapok, beadványok, kérelmek, pl. hallgatói jogviszony igazolás-igénylés, pályázatok

 

CooSpace©


www.coosp.etr.u-szeged.hu

 

  • Központi beiratkozási információk
  • SZTE+ színterek megtekintése

Használata a tanév során: Információs rendszer, virtuális színtereket tartalmaz: itt találhatók a tantárgyak kurzusleírásai, az oktatók által közzétett információk, a hallgatóknak szóló hirdetmények.


2. Neptun, CooSpace, Modulo belépés

A felvételi döntést követően, legkésőbb 2024. január 25-ig felvett hallgatóink számára az Oktatási Igazgatóság e-mailben megküldi a Neptun, CooSpace, Modulo használatához szükséges felhasználói azonosítót és jelszót. A Neptun, CooSpace és Modulo rendszerbe ezek segítségével tud belépni.

Amennyiben szeretné, a kapott jelszót a Neptunban a Saját adatok/Beállítások menüben a Jelszó változtatása almenüben tudja megváltoztatni.

Azoknak a hallgatóinknak, akik már rendelkeznek korábbi, a Szegedi Tudományegyetemen létrejött regisztrációval, nem küldünk új felhasználói azonosítót, ők korábbi, SZTE-s azonosítójukat és jelszavukat használhatják.

Amennyiben nem emlékszik korábbi SZTE-s azonosítójára és jelszavára, kérjük, hogy az alábbi oldalon olvasható útmutató alapján járjon el:

https://oktweb.neptun.u-szeged.hu/neptun/SZTE_Pass.aspx

 

A Neptun belépéssel kapcsolatos további kérdés, észrevétel esetén forduljon bizalommal a Neptun üzemeltetéshez a help@cc.u-szeged.hu e-mail címen.

3. Modulo adategyeztető űrlap kitöltése

 

Azért, hogy a beiratkozás valóban rövid időt vegyen igénybe, az ehhez kapcsolódó és kötelező adategyeztetést a Modulo adategyeztető űrlapon előre elvégezzük. Kérjük, lépjen be a Modulo rendszerbe a https://modulo.etr.u-szeged.hu/Modulo2/default/login címen, és töltse ki az Adategyeztető űrlapot 2024. február 05. és február 09. között. Az űrlapon kért adatok ellenőrzéséhez szkennelje be, és csatolja az igazoló okmányokat, dokumentumokat. Amennyiben az űrlap adataival kapcsolatban bármilyen javítás szükséges, vagy észrevételünk, kérdésünk van, azt e-mailben jelezni fogjuk Önnek.

4. Időpontfoglalás a Moduloban

 

A beiratkozásra 2024. február 12. (hétfő) – 2024. február 16. (péntek) között van lehetősége a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak. Időpont foglalására az adategyeztető űrlap kitöltését követően lesz lehetősége, szintén a Modulo-ban. Kérjük, hogy a beiratkozás időpontját a kar által szervezett programok időpontjához igazítva szíveskedjék kiválasztani.

Az Ön által foglalt időpontról e-mailben értesíteni fogjuk, kérjük, ebben az időpontban keresse fel a HSZI-t, és hozza magával beiratkozáshoz szükséges valamennyi dokumentumának eredeti példányát! Felhívjuk figyelmét, hogy eredeti dokumentumok hiányában a beiratkozásra nincs mód! (A dokumentumok listáját a kari kiértesítő levélben találja.)

 

Kérjük, hogy az előzetesen foglalt időpontban szíveskedjék megjelenni ügyintézésre!

 

5. Beiratkozás

 

Kérjük, hogy a fent megadott időszakban foglalt időpontban keresse fel a HSZI-t, és hozza magával a beiratkozáshoz szükséges összes dokumentumának eredeti példányát! Tájékoztatjuk, hogy eredeti dokumentumok hiányában a beiratkozásra nincs lehetőség!

Felhívjuk figyelmét, hogy a beiratkozás mindenki számára kötelező, az új szakra jelentkező vagy visszajelentkező hallgatók számára is!

 

6. Szociális támogatáshoz helyzetfelmérő űrlap kitöltése

 

Bármilyen szociális alapú támogatás – pl. kollégiumi elhelyezés, szociális ösztöndíj, bérlettámogatás – megpályázásának feltétele az Általános szociális helyzetfelmérési adatlap kitöltése a Moduloban. A kitöltés során a kitöltési útmutató szerint adja meg a kért adatokat, és csatolja a kért dokumentumok szkennelt képét! A kitöltés során különösen figyeljen a beadási határidőkre, mivel a pályázatok beadására és elbírálására viszonylag rövid idő áll rendelkezésre!

Felhívjuk figyelmét, hogy szociális támogatásban, bérlettámogatásban kizárólag állami ösztöndíjas, nappali tagozatos, aktív státuszú hallgató részesülhet.

Bővebb információ az EHÖK oldalán.

7. Szociális támogatás, bérlettámogatás, kollégiumi elhelyezés űrlap kitöltése

 

A szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltését követően nyújthat be pályázatot szociális ösztöndíjra, bérlettámogatásra és kollégiumi elhelyezésre. Mindegyik juttatás külön pályázattal kérhető, a helyzetfelmérő űrlap kitöltése önmagában nem jelent pályázatot egyik juttatásra sem. A pályázatok benyújtásánál vegye figyelembe a kitöltési útmutatóban leírtakat, és ügyeljen a határidők betartására!

Bővebb információ az EHÖK oldalán.

 

8. Diákigazolvány-igénylés benyújtása

 

A már meglévő SZTE-s diákigazolvány abban az esetben használható tovább, ha a kártya érvényességi ideje nem járt le, a rajta szereplő adatok nem változtak meg, és új képzésének tagozata is megegyezik a diákigazolványon szereplővel.

Új, egyetemi állandó diákigazolványt a Kormányablakban (Okmányirodában) kiállított NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlap birtokában igényelhet. Ehhez, kérjük, mielőbb keresse fel valamelyik Kormányablakot (Okmányirodát), vigye magával személyigazolványát és lakcímkártyáját! Ezt követően lépjen be a Moduloba, töltse ki az Állandó diákigazolvány igénylés űrlapot, amelyhez csatolja a kapott NEK adatlap képét! A diákigazolványról a HSZI honlapján talál bővebb információt.

 

A beiratkozással, adategyeztetéssel vagy az űrlapok kitöltésével kapcsolatos kérdéseivel forduljon a Hallgatói Szolgáltató Iroda ügyfélszolgálati munkatársaihoz, akik munkanapokon 9-15 óra között készséggel segítenek Önnek.

 

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: 62/ 54-HSZI (54-4794)

E-mail címe: hszi@hszi.u-szeged.hu

Weboldala: www.u-szeged.hu/hszi

Címe: SZTE HSZI 6722 Szeged, Ady tér 10. (Tanulmányi és Információs Központ)

Postacíme: 6701 Szeged, Pf. 1212.