Universitas Miskolciensis logo__Soproni_Egyetem_v2
*

«||»
hands-4091879_1920

Digitális fenntartható médiakommunikáció

A fenntarthatóság hatékony digitális és periodikusan ismételhető kommunikációja környezeti és társadalmi problémákon keresztül.


Mitől lesz hatékony a fenntarthatóság kérdéseiről való kommunikáció? Hogyan lehet az embereket fenntarthatóságot támogató viselkedésre motiválni?

Csapatoddal lehetőségetek nyílik egy komplex kommunikációs stratégia kidolgozására és megvalósítására egy általtok választott környezeti, vagy társadalmi vonatkozású fenntarthatósági problémára. A megvalósítás során különböző kommunikációs termékeket (film, blog, podcast, stb.) hoztok létre és publikáltok közösségi média felületeken, közvetlenül megtapasztalva ezek közösségre gyakorolt hatását.

 

Oktató: Dr. Faragó László (ME)

 

Tervezett kontaktórák száma: 9

Előtanulmányi követelmény: nincs

 

Feladatok a félév során, a kurzus teljesítése:

 

  • Projektfeladat: Komplex kommunikációs stratégia (promessage) kidolgozása és annak megvalósítása, környezeti és társadalmi fenntartható fejlődés kérdésein keresztül. A projekt során a hallgatók kiválasztják a fenntarthatóság számukra különösen érdekes környezeti vagy társadalmi területét.

 

Ennek alapján kell elkészíteni a kiscsoportoknak a választott fenntartható társadalmi fejlődésről, környezeti állapotról szóló saját (kommunikációs) propaganda stratégiájukat és a hozzá kapcsolódó újmédia tartalmukat. A stratégiában kiválasztott közösségi térben meg is kell osztani azokat. Az elvárt komplex tartalomnak a következő részekből kell állnia: reklámfilm vagy videó(blogb), podcast, poszter és brossúra, amely legalább három egymásra épülő fejezetet (közlés folyam) tartalmaz. A projekthez az elkészült tartalom hatékonyságvizsgálata is hozzátartozik.

 

  • Projektbeszámoló: A beszámoló hagyományos prezentációból és promessage esetében az elkészült munka (videó, hanganyag, szöveg) bemutatásából áll. A "promessage" egy háromlépcsős kommunikációs üzenetlánc/három egymásra épülő fejezetet (közlés folyam), amely tartalmaz valemely közösségi térben közzétett videót (reklámfilm, videblog), podcastot, posztert és egy online lapozható, négyoldalas brossúrát is. A videó lehet filmetüd, amely narrációval együtt fogalmazza meg a fenntarthatósági kérdést. Lehet videóblog, amely véleményt és interjút is magában foglal az adott témáról. A videó lehet reklámfilm is. A podcast vélemény, interjú vagy/és hangzó reklám, komplett rádióriport vagy dokumentumriport. A plakátnak egyértelmű videokommunikációs üzenetet kell tartalmaznia. A brossúra az előbbi anyagok szöveges, képi összefoglalója, a projekt bemutatása. A projekt elvárt végtermékének az előbbi felsorolás mindegyikét kell tartalmaznia. A projekthez az elkészült tartalom hatékonyság vizsgálata is hozzátartozik, amelyet kattintások és a megosztások számával kell bemutatni a végtermék beszámoló során.
  • formátum: videó, hangfájl vagy szövegfájl, poszter.
  • terjedelem: videó: 30mp-120 mp; podcast: 3-7 perc, a plakát és a brossúra mérete a közzétel helyétől függ, de úgy kell elkészíteni, hogy nyomdai feldolgozásra is alkalmas legyen.
  • beszámolóra a csapatok rendelkezésére álló idő: 15 perc prezentáció + 5 perc kérdések