Tudásteszt

 

Az "A zenébe rejtett személyiség: bevezetés a zenei előadóművészet lélektanába" című előadás tesztfeladatai.



Név



E-mail cím




1. A kiemelkedő zenei teljesítmény alapját adó képességek

egyike sem fejleszthető, hiszen genetikusan meghatározottak.

az ún. zenei alapképességek, vagyis a dallamhallás, a ritmusérzék és a harmóniaérzék.

közül jó néhány nem csak a zenéhez kapcsolható, és jól fejleszthető.


2. A jó zenélést megalapozó gyakorlás kulcsa

a mozgásmintázatok, a zenei szerkezet, a hangok kapcsolatában rejlő vibráló feszültség felfedezése és megízlelése a zenedarabban, és annak megkeresése, hogy hogyan lehet ezeket a lehető leghatékonyabban és leghatásosabban kifejezni.

a zenei folyamat 3–5 ütemes részleteinek stabil beidegzése legalább 10–20 egymás utáni ismétlés révén.

az, hogy nem szabad erőltetni az intuíciót és a tudatosítást.


3. A zene esetében a mondanivalót, amelyet egy mű tartalmaz,

a kotta kódrendszerének pontos dekódolásával érheti el az előadóművész.

elsősorban háttértudása, beleérző képessége és nyitottsága révén interpretálja az előadóművész a zeneszerző által megalkotott útmutatóból, a kottaképből.

filozófiai értelemben mindig egy szubjektumra irányítja a hallgató.



4. Egy jó zenetanár

ügyesen képes alkalmazni a szeretetmegvonás eszközét, pontosan kezdi és fejezi be az órát és az órán kívül diákjával csak a lehető legkevesebb kapcsolatra törekszik, megakadályozandó a tanári tekintély elveszítését.

képes arra, hogy megtanítsa, hogy mikor kellhet egy zenedarab gyakorlása vagy előadása során figyelmi fókuszt váltani (vagyis azt, hogy mikor mire kell figyelni ahhoz, hogy a koncentráció ne lohadjon, és benne maradhassunk az előadás vagy a gyakorlás teljesen koncentrált, áramlatszerű élményében).

mindig hagyja, hogy a tanuló maga jöjjön rá, hogy hogyan kell gyakorolni.


5. A csend melyikkel áll a legszorosabb kapcsolatban az alábbi három közül?

A depresszióval.

A mániával.

A figyelemmel.