Előadónkról

Korom ErzsébetDr. Korom Erzsébet

egyetemi docens

SZTE BTK


Korom Erzsébet 1987-ben érettségizett Hódmezővásárhelyen, a Bethlen Gábor Gimnáziumban. Egyetemi tanulmányait a József Attila Tudományegyetem végezte. 1992-ben vehette át Szegeden biológia-kémia szakos középiskolai tanári, majd 1999-ben pedagógiai értékelési szakértő diplomáját. 1994 és 1998 között A kognitív kompetencia fejlődése és fejlesztése Doktori Program ösztöndíjas hallgatója volt, a PhD fokozatot 2001-ben szerezte meg.


2011-ben habilitált az oktatáselmélet területén, a tartalmi tudás fejlődése és iskolai fejlesztése témában. 2007 óta a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének egyetemi docense, 2015 óta az Oktatáselmélet Tanszék vezetője. Az SZTE Neveléstudományi Doktori Iskolának 2005 óta oktatója és témavezetője, 2012 óta titkára.


Kutatási területe: a tanulók tudásstruktúrájának, fogalmi rendszerének fejlődése; a megértési problémák, tévképzetek feltárása; a fogalmi váltás folyamata; az ismeretek megértését és a tudás alkalmazását segítő tanítási módszerek; a természettudományi tudás értékelése és a természettudományos gondolkodás fejlesztése.


Több kutatócsoport tagja: az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport helyettes vezetője, az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport külső munkatársa. 2016-ban elnyerte az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutató Programjának 4 évre szóló támogatását. A vezetésével létrejött MTA-SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoportban 26 fő – közöttük neveléstudományi kutatók, a biológia, fizika, kémia szakmódszertan oktatói, PhD hallgatók, gyakorló tanárok, tanár szakos hallgatók – kutató és fejlesztő munkáját koordinálja a természettudományos gondolkodás fejlesztése témában.


Számos hazai és nemzetközi kutatási programban vett részt. A Diagnosztikus mérések fejlesztése TÁMOP projektben a természettudomány terület koordinátora, a PRIMAS (Promoting Inquiry in Mathematics and Science Education across Europe) Fp7-es projektben a természettudomány terület hazai koordinátora, valamint a SAILS (Strategies for Assessment of Inquiry Learning in Science) Fp7-es projekt helyettes vezetője és szakmai megvalósítója volt.


Több nemzetközi és hazai tudományos szervezet tagja, 2014 óta a SZAB Oktatáselméleti Munkabizottság elnöke. Publikációs tevékenysége során 56 tudományos közlemény, 55 nemzetközi és hazai konferencia-anyag született, a munkáira való független hivatkozások száma 350.


Oktatómunkája során előadásokat, szemináriumokat tart pedagógia és tanár szakos, valamint doktori hallgatóknak oktatáselméleti és tantárgy-pedagógiai témákban. Témavezetésével számos szakdolgozat és tudományos diákköri munka készült, jelenleg 7 PhD hallgató, illetve doktorjelölt témavezetője.