Bezár

Hírarchívum

Kutatás-fejlesztési konferenciát tartottak az Szent-Györgyi Albert Agórában

Kutatás-fejlesztési konferenciát tartottak az Szent-Györgyi Albert Agórában

2013. június 13.
2 perc

Kutatás-fejlesztési konferenciát tartottak kedden délután a Szent-Györgyi Albert Agora Informatóriumában, ahol több izgalmas téma mellett azt is megtudtuk, a nagyvállalatok miért fordítanak egyre nagyobb figyelmet a start-up vállalkozások világára.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés


Intelligens alkalmazásokat készítenének az okostelefonok által gyűjtött adatokból szegedi kutatók. A FuturICT.hu programban megvalósuló fejlesztések miértjéről esett a legtöbb szó kedden délután a Szent-Györgyi Albert Agora Informatóriumában, az egyik legizgalmasabb kérdés azonban az volt, hogy mit tanulhat egy-egy nagyvállalat a start-up vállalkozásoktól.


Balázsi György, a Magyar Telekom Nyrt. egyik szakmai irányítója szerint egy start-up és egy nagyvállalat már alapjaiban különbözik, hisz míg az előbbi esetében a változékonyság, az utóbbi esetében a kiszámíthatóság az, ami kedvez a cégnek. A start-up vállalkozásban rejlő lehetőségek miatt azonban a multinacionális cégek egyre inkább efelé a világ felé mozdulnak el úgy, hogy lehetőség szerint azok minden előnyét kihasználják.


Az internetezési szokások jelentősen átalakultak, 2014-re pedig további jelentős változást prognosztizálnak a szakemberek. Eszerint jövőre az internetezők fele sosem használt PC-t, a világon pedig több mobil-előfizetés lesz, mint ahány ember, így a nagyvállalatoknak is egyre inkább az áll érdekükben, hogy jelen legyenek a mobileszközökön. Erre lehetőség például egy kulturális esemény támogatásánál, ha az adott eseményhez egy applikációt is készítenek. A felhasználók így közvetve is megismerhetik a cég nevét, brandjét, ami potenciális ügyféllé teheti őket.


A start-up világ előnyei mellett persze a kockázat is adott: a leginkább előforduló probléma, ha egy fejlesztés sikeres ugyan, de nem érdeklődnek iránta a felhasználók. A nagyvállalatok tehát amellett, hogy kiaknázzák a start-up vállalkozásokban rejlő lehetőségeket, rizikót is vállalnak, így az elsődleges szempont minden esetben a brand és az imázs védelme kell, hogy legyen. Ugyanakkor a fejlesztők számára mindenképp pozitív üzenet, hogy egy start-up termék iránt már nemcsak a célközönség, de a több millió ügyféllel rendelkező nagyvállalatok is érdeklődhetnek.


uszt_logo_rgb Infoblokk3_ESZA



Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek