SZTE Info

Gyógypedagógiai konferencia harmadszor

A SZAB-székházban harmadik alkalommal rendezett szakmai konferenciát a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógusképző Intézete „Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira” 2014. május 15-én.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

gyogyped konf01Harmadik alkalommal rendezett szakmai konferenciát „Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira” címmel a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógusképző Intézete a SZAB-székházban május 15-én. Az egész napos rendezvényt Pukánszky Béla intézményvezető nyitotta meg. A vendégeknek megköszönte, hogy a zord időjárás ellenére nagyon sokan eljöttek a rendezvényre, és rámutatott arra, hogy ez a gyakorlati konferencia egy sorozat immár harmadik eseménye. Kiemelt fontosságú, mert a TÁMOP-program támogatásával rendezhetik meg. Elmondta azt is, hogy a gyógypedagógiai oktatás során olyan elméleti tudást és ismereteket kell közvetíteni a hallgatóknak, amelyeknek van gyakorlati relevanciájuk. A gyógypedagógus-képzés magasan kiemelkedik a pedagógusképzés egyéb szegmensei közül, tette hozzá a professzor, és ennek a képzésnek a motorja a kollégákkal való kerekasztal-beszélgetések sora, az együtt gondolkodás. Az intézményvezető arra kérte a kollégákat, hogy továbbra is segítsék őket abban, hogy a szegedi gyógypedagógus-képzés a legjobb vidéki képzőhely lehessen.

A professzor beszédét követően a szegedi Klúg Péter Óvoda és Általános Iskola diákjai léptek fel, műsorukban elsőként a Valahol Európában című musical egyik népszerű betétdalát, A zene az kell címűt adták elő – felvételről énekelt Kulka János, a gyerekek és felkészítő tanáruk jeleléssel mesélte el a dalszöveget. Műsorukat Demjén Ferenc Honfoglalás című dalával zárták, nagy sikert aratva.

gyogyped konf02A konferenciát ezt követően szakmai, illetve szakirányú blokkokban folytatták, szó esett egyebek mellett a diagnosztikai, valamint gyógypedagógiai protokollokról, a diagnosztikai módszerekről, bemutatták a pedagógia szakszolgálati ellátásban működő jó gyakorlatokat egy kutatás tapasztalataira épülve, előadás hangzott el arról, hogyan kell közölni a családtagokkal a sérült gyermek diagnózisát, és milyen gyógypedagógiai segítséget kaphatnak az érintettek a Down-szindrómás kisgyermekek esetében. A gyógypedagógusok beszámoltak a diagnosztikai módszerekről. Előadás hangzott el a halmozottan hátrányos helyzetű diákok nyelvi kompetenciamérésének tanulságairól is.

A konferencia résztvevői az előadások közötti szünetekben fejlesztő játékokkal és eszközökkel ismerkedhettek meg, valamint szakmai könyvek között is tájékozódhattak.

A programot a TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008 MENTOR(h)ÁLÓ 2.0 program keretében rendezték meg. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

 

 

Nyemcsok Éva Eső

Fotó: Üllei Kovács László

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *