SZTE Info

Komplex képzés- és intézményfejlesztés valósul meg az SZTE-n

Az elkövetkező négy évben több mint 3,6 milliárd forint támogatással komplex intézmény- és képzésfejlesztés valósul meg a Szegedi Tudományegyetemen. Cél a képzési kapacitás és infrastruktúra javítása, a lemorzsolódás csökkentése, a diplomások arányának növelése, valamint a technológiai fejlesztés és az innováció megerősítése.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A projekt nyitórendezvényen Dr. Tarkó Klára, a projekt szakmai vezetője elmondta: a munkában az SZTE mind a 12 kara és Tanárképző Központja, 20 központi egység, három külső szervezet és a Gál Ferenc Főiskola vesz részt. Az együttműködés hét alprojektben és csaknem száz altémában folyik.


- Komplex programról van szó, a hallgatói lemorzsolódás, a képzések fejlesztése, a nemzetköziesítés, a digitális világ nyújtotta lehetőségek hatékonyabb használata mellett a hallgatói teljesítmények és az oktatói készségek fejlesztése is a kezdeményezés egyik fontos célja – fogalmazott a szakmai vezető.


A beérkező hallgatók kompetenciamérését követően, az esetleges tudásbeli hátrányokkal küzdőket felzárkóztató kurzusok, mentor tanárok és mentor hallgatók segítik majd. Kiemelt cél a lemorzsolódás csökkentése is, hiszen előfordul, hogy a felvett hallgatók nem iratkoznak be. Sőt, ennél gyakoribb, amikor a képzési időn belül a hallgatók nem szerzik meg a diplomájukat, legtöbbször a nyelvvizsga hiánya miatt – magyarázta.


Hozzátette: a 2016 augusztusában megjelent kormányrendelet nyomán a szegedi egyetem minden szakján új módszertanok bevezetésére és folyamatos képzésfejlesztésre van szükség. Ezért hálóterv módosításokat, kredit strukturális átalakításokat, tananyagfejlesztéseket hajtanak végre. Új szemléletmódot kívánnak elterjeszteni: az oktatás tanulási eredmény alapú megközelítésének lényeg, hogy a hallgatók már a kezdetekkor tisztában legyenek azzal, hogy egy adott képzés keretében milyen kimenetre, diplomára tehetnek szert. Ez a munkaerő piaci elhelyezkedésüket is segíti.


Szó szerint megmozgatja a hallgatókat majd az egészségnevelési alprojekt. Cél a hallgatók sportolási szokásainak fejlesztése, mivel egy országos vizsgálat kimutatta, hogy a szegedi hallgatók sportolási aktivitása igen alacsony. A 41 vizsgált felsőoktatási intézményből az SZTE a 21. helyen szerepel, ami azt jelenti, hogy a hallgatók alig több mint 18%-a sportol rendszeresen. Ezt legalább 3%-kal szeretnénk növelni.


ACULATI_ELEMinfoblokk_kedv_final_CMYK__ESZAA Szegedi Tudományegyetem és a Gál Ferenc Főiskola együttműködésével megvalósuló projektet – EFOP-3.4.3-16-2016-00014 a Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerő-piaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében – mintegy 3,675 milliárd forinttal támogatja a Széchenyi 2020 program.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *