Komplex képzés- és intézményfejlesztés valósul meg az SZTE-n

Az elkövetkező négy évben több mint 3,6 milliárd forint támogatással komplex intézmény- és képzésfejlesztés valósul meg a Szegedi Tudományegyetemen. Cél a képzési kapacitás és infrastruktúra javítása, a lemorzsolódás csökkentése, a diplomások arányának növelése, valamint a technológiai fejlesztés és az innováció megerősítése.

A projekt nyitórendezvényen Dr. Tarkó Klára, a projekt szakmai vezetője elmondta: a munkában az SZTE mind a 12 kara és Tanárképző Központja, 20 központi egység, három külső szervezet és a Gál Ferenc Főiskola vesz részt. Az együttműködés hét alprojektben és csaknem száz altémában folyik.


- Komplex programról van szó, a hallgatói lemorzsolódás, a képzések fejlesztése, a nemzetköziesítés, a digitális világ nyújtotta lehetőségek hatékonyabb használata mellett a hallgatói teljesítmények és az oktatói készségek fejlesztése is a kezdeményezés egyik fontos célja – fogalmazott a szakmai vezető.


A beérkező hallgatók kompetenciamérését követően, az esetleges tudásbeli hátrányokkal küzdőket felzárkóztató kurzusok, mentor tanárok és mentor hallgatók segítik majd. Kiemelt cél a lemorzsolódás csökkentése is, hiszen előfordul, hogy a felvett hallgatók nem iratkoznak be. Sőt, ennél gyakoribb, amikor a képzési időn belül a hallgatók nem szerzik meg a diplomájukat, legtöbbször a nyelvvizsga hiánya miatt – magyarázta.


Hozzátette: a 2016 augusztusában megjelent kormányrendelet nyomán a szegedi egyetem minden szakján új módszertanok bevezetésére és folyamatos képzésfejlesztésre van szükség. Ezért hálóterv módosításokat, kredit strukturális átalakításokat, tananyagfejlesztéseket hajtanak végre. Új szemléletmódot kívánnak elterjeszteni: az oktatás tanulási eredmény alapú megközelítésének lényeg, hogy a hallgatók már a kezdetekkor tisztában legyenek azzal, hogy egy adott képzés keretében milyen kimenetre, diplomára tehetnek szert. Ez a munkaerő piaci elhelyezkedésüket is segíti.


Szó szerint megmozgatja a hallgatókat majd az egészségnevelési alprojekt. Cél a hallgatók sportolási szokásainak fejlesztése, mivel egy országos vizsgálat kimutatta, hogy a szegedi hallgatók sportolási aktivitása igen alacsony. A 41 vizsgált felsőoktatási intézményből az SZTE a 21. helyen szerepel, ami azt jelenti, hogy a hallgatók alig több mint 18%-a sportol rendszeresen. Ezt legalább 3%-kal szeretnénk növelni.


ACULATI_ELEMinfoblokk_kedv_final_CMYK__ESZAA Szegedi Tudományegyetem és a Gál Ferenc Főiskola együttműködésével megvalósuló projektet – EFOP-3.4.3-16-2016-00014 a Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerő-piaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében – mintegy 3,675 milliárd forinttal támogatja a Széchenyi 2020 program.


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Kocsis_BalazsKocsis Balázs - FOK, fogorvos

Azért Szegedre jelentkeztem, mert a dél-alföldi régióban szerettem volna maradni. Szegedről jókat hallottam, és most már tapasztaltam is. A kar dinamikusan fejlődik, épület egy 9 székes rendelő itt nálunk, ami európai színvonalú. Nagyon felkészült az oktatógárda, valamint a munkaadók külön skatulyába helyezik a Szegeden végzett fogorvostan-hallgatókat, tehát előnyben van az, aki szegedi diplomával rendelkezik, európai szinten is.




Spitzer BarbaraSpitzer Barbara – BTK – anglisztika

Szeged és a Szegedi Tudományegyetem is nagyon diákközpontú. Sokkal gyakorlatiasabb az oktatás, mint más egyetemeken, és rengeteg lehetőséget kínál a hallgatóinak. Ugyanez elmondható a városról is, hiszen rengeteg kedvezményt adnak a diákoknak, melyekkel nagyon sokat lehet spórolni. Így pedig egy kicsit az egyetemista élet is könnyebbé válik.





További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *