SZTE Info

Idén is egyetemi ötletpályázatot hirdet az MNB a pénzügyi tudatosság erősítésére

A tavalyi siker nyomán az MNB idén is meghirdeti „Pénzügyek felsőfokon – Légy kreatív!” címmel a pénzügyi kultúra és tudatosság fejlesztését célzó hallgatói ötletpályázatát. A kiírás szerint az egyetemi hallgatóknak olyan átgondolt, érdekfeszítő és kreatív koncepciót kell kidolgozniuk, amelynek felhasználásával széleskörűen, költséghatékonyan érhetők el a fogyasztók.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Magyar Nemzet Bank (MNB) a tavalyi kiemelt hallgatói érdeklődésre és a színvonalas pályaművekre tekintettel ebben az évben is meghirdeti, immáron nyolc hazai vezető felsőoktatási intézménnyel (Budapesti Corvinus Egyetem, Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Debreceni Egyetem, Miskolci Egyetem, Neumann János Egyetem, Szegedi Tudományegyetem, illetve a Széchenyi István Egyetem) közös egyetemi hallgatói ötletpályázatát.

A tavaly útjára indított „Pénzügyek felsőfokon – Légy kreatív!” pályázattal a jegybank kiemelt célja, hogy a pénzügyi fogyasztóvédelem további erősítése érdekében a fiatal generációt is bevonja – azok ötleteivel, javaslataival – a magyar fogyasztók pénzügyi kultúrájának és pénzügyi tudatosságának fejlesztésébe.

A pályázati kiírás szerint az érintett egyetemi hallgatóknak az előzetesen megadott témakörökhöz kapcsolódóan olyan átgondolt, érdekfeszítő és kreatív koncepciót kell kidolgozniuk, amelynek felhasználásával széleskörűen, költséghatékonyan érhetők el a fogyasztók. A jelentkezők idén három aktuális pénzügyi témakörből választhatnak: „Kamatkockázat kezelése; Pénzügyileg sérülékeny csoportok elérése; illetve a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel Kalkulátor népszerűsítése.”

A pályázatoknál fontos szempont többek közt, hogy azok megvalósításával a fogyasztók széles köre váljék elérhetővé, hogy a kidolgozott javaslat szakmailag megalapozott, újszerű és egyedi legyen, továbbá valós piackutatási adatokon alapuljon. Pályázni egyénileg, vagy maximum 3 fős csapatban lehet. A pályázatoknak az egyetemekhez 2018. március 29., csütörtök 16 óráig kell beérkeznie. A pályázat kapcsán további részletes információk az MNB fogyasztóvédelmi honlapján olvashatók.

Az elbírálást követően egyetemenként az 5 legígéretesebb pályázati munka készítői lehetőséget kapnak, hogy személyes prezentáció keretében is bemutassák ötletüket. A 2018 júniusában megrendezendő döntőkön egy szakmai zsűri választja majd ki az első három helyezettet. A nyertes pályázókat az MNB pénzjutalomban részesíti (az első helyezettnek egyetemenként 500 ezer forint jár), majd ezt követően megvizsgálja, hogy a koncepció megvalósítható-e és beilleszthető-e a jegybank fogyasztóvédelmi tevékenységébe.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."
  • február 21.
    18:30 - 20:00
    Gordon Parks az az amerikai fotográfus, aki maradhatott volna pincér, válhatott volna zenésszé, lehetett volna filmrendező vagy az afro-amerikai közösség jogi és kulturális egyenlőségének hírnöke, de ahelyett, hogy választott volna, végül mindegyik lett. Sőt, sztárokat is fotózott, illetve kivette részét a 20. század legnagyobb amerikai fotós programjából, az FSA-ból is. Neve nem ismeretlen aktivista körökben sem, ráadásul a Vogue magazintól a Life-hoz nyert felvételt divatfotósként. Egy ennyire sokrétű tehetséggel megáldott embert nehéz kategóriába sorolni, ezért azzal a jelzővel illethetjük: géniusz. Életútja páratlan, fotói pedig az egyetemes vizuális kultúra részévé váltak még életében, ezért alkotói pályájának megismerése tele lesz heuréka pillanatokkal. Az Afro-amerikai Történelem Hónapja alkalmából. Előadó: Kis Péter, az SZTE fotográfus-képzésének oktatója
  • február 22.
    12:00 - 13:00
    A Doktoranduszok Országos Szövetségének Matematikai és Informatikai Tudományok Osztálya (DOSZ MITO) és a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság a Winter School of PhD Students in Informatics and Mathematics (WSPS) nevű téli iskoláját évente más-más egyetemen tartja. Idén a Szegedi Tudományegyetem Informatika Intézete ad helyet az eseménynek. A téli iskola célja, hogy multidiszciplináris tudományos kapcsolatok kiinduló pontja legyen, illetve, hogy a résztvevők egy intenzív workshop keretében új szakmai ismeretekre tehessenek szert.
  • február 22.
    17:00 - 19:00
    A 2019-es tavaszi évadban is folytatódik a Mentor(h)áló nagysikerű beszélgetős sorozata. Idei első vendégük Uzsalyné dr. Pécsi Rita neveléskutató, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola docense. A beszélgetés címe: Miért nem működik a "Százszor megmondtam!"? A sikeres nevelés kulcsa: az érzelmi intelligencia fejlesztése