SZTE Info

Kiemelt_SZG_innovaciorol

Innováció: közhely, vagy a jövő záloga? – Prof. Dr. Szabó Gábor előadása a Szeged TV műsorán

Mi az innováció? Erre az alapkérdésre is válaszolt Prof. Szabó Gábor akadémikus, a MISZ elnöke a Mentor(h)áló projekt fölkérésére tartott előadásán. A jövőbe mutató problémákat feszegető előadásról készült felvételt a Szeged TV először 2018. július 16-án tűzi műsorra.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem tisztségétől búcsúzó rektoraként, továbbá fizikus professzorként és akadémikusként, illetve a Magyar Innovációs Szövetség elnökeként gyűjtött tudását és tapasztalatait osztotta meg hallgatóságával 2018. június 4-én Prof. Dr. Szabó Gábor. Az SZTE Mentor(h)áló projektje részét jelentő Pedagógiai esték előadássorozatban arról beszélt, hogy miért és hogyan működik hazánkban, régiónkban és Szegeden az innováció.

 

Mi a szerepe az innovációnak egy-egy közösség, térség fejlődésében, hogyan járul hozzá a gazdaság és a mindennapok gyarapodásához? Mit jelent az innováció vezérelte gazdaság? Miért alakulhatott ki vita az alap- és az alkalmazott kutatás között? Milyen modellekkel vázolható az innovációs folyamat? Hogyan hasznosulnak a kutatási eredmények? Milyen Magyarország innovációs helyzete? Miért beszélhetünk az ún. „negyedik ipari forradalomról”? Ebben az új rendszerben hol az ember helye? Miért szükségszerű a társadalmi innováció? Ebben a folyamatban mi lehet a felsőoktatás helye és mi a Szegedi Tudományegyetem speciális szerepe? E kérdésekre választ kap a Szeged TV nézői is.

 

Prof. Dr. Szabó Gábor sajátságos, csak rá jellemző humorral fűszerezett előadását a Szeged TV nézői is élvezhetik 2018. július 16-án (hétfőn) 17 óra 30 perctől első alkalommal. A 2018. június 4-i előadás alapján szerkesztett műsort megismétlik: 2018. július 17-én 9 órától, 18-án 16 óra 25 perctől, míg 22-én 22 óra 10 perctől.

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 20.
    16:00 - 17:00
  • február 20.
    16:30 - 17:30
    2019-től a Somogyi-könyvtár programot indít Könyv és kutatója címmel. A 3. emeleten a Gyűjteményi és Helyismereti Osztály régi és ritka könyveivel, helyismereti dokumentumaival (levelezések, kéziratok stb.) találkozhatnak az érdeklődők, így megismerhetik állományunk kincseit. Az egyes dokumentumokról pedig egyetemi oktatók, professzorok tartanak előadást. A program egy órás, a kutatási eredmények megismerése mellett a látogatóink megnézhetik a szóban forgó irodalomtörténeti ritkaságokat is. Szabadegyetemünk tavaszi és őszi félévében a következő előadókat hallgathatják meg: Bíró-Balogh Tamás, Nagyillés János, Sándor Klára, Szilágyi Zsófia, Hansági Ágnes és Szörényi László. Bővebben: https://www.facebook.com/events/2433539956660730/, vagy a Somogyi Könyvtár honlapján.
  • február 20.
    18:00 - 19:00
  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."