SZTE Info

Távol-keleti hangulat a Füvészkertben

Lótusz Napokra várják az érdeklődőket augusztus 4-én és 5-én az SZTE Füvészkertben. Az indiai lótusz virágzását tradicionális indiai táncbemutatóval, hangfürdővel és meditációs koncertekkel ünneplik.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Lótusz Napokat az indiai lótusz virágzásának tiszteletére szervezi meg az SZTE Füvészkert és az SZTE NKI Kulturális Iroda, már XI. alkalommal. A kétnapos rendezvényen zenével, tánccal, ízekkel és illatokkal varázsolnak távol-keleti hangulatot a Füvészkertbe.


A hagyományokhoz híven idén is lesz indiai táncbemutató, ahogyan a hangfürdők, meditációs koncertek sem hiányozhatnak a palettáról. A növények szerelmesei Ázsia növényvilágával a Lótusz túrán ismerkedhetnek meg. Ezúttal egy kerti sétával egybekötött előadás idejére Japán különleges, bennszülött növényvilága kap kitüntetett figyelmet. Jóga-, és harcművészeti bemutatókkal, masszázzsal, henna és arcfestéssel, kézműves vásárral is várják a látogatókat. A keleti kultúrához elválaszthatatlanul kapcsolódó, testi, lelki feszültségoldó módszerekről, technikákról szintén évről-évre színvonalas előadások hallhatók, sőt az érdeklődők jó néhány módszert a helyszínen ki is próbálhatnak.


A rendezvény szervezői minden évben igyekeznek valami újdonságot is csempészni a programok közé, így idén mindenkit jógázásra invitálnak szombaton és vasárnap reggel. Emellett az érdeklődők bepillantást nyerhetnek a koreai, japán és kínai teázási kultúrába, útibeszámolók segítségével Ázsia tájain barangolhatnak. Az idei évben a programot távol-keleti zsonglőr bemutató, valamint klasszikus és modern japán dallamok is színesítik. A látogatók azt is megtudhatják hogyan öltözködnek az indiai hölgyek, ennek jegyében pedig minden kedves vendéget szívesen látnak távol-keleti öltözetben is.


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 20.
    16:00 - 17:00
  • február 20.
    16:30 - 17:30
    2019-től a Somogyi-könyvtár programot indít Könyv és kutatója címmel. A 3. emeleten a Gyűjteményi és Helyismereti Osztály régi és ritka könyveivel, helyismereti dokumentumaival (levelezések, kéziratok stb.) találkozhatnak az érdeklődők, így megismerhetik állományunk kincseit. Az egyes dokumentumokról pedig egyetemi oktatók, professzorok tartanak előadást. A program egy órás, a kutatási eredmények megismerése mellett a látogatóink megnézhetik a szóban forgó irodalomtörténeti ritkaságokat is. Szabadegyetemünk tavaszi és őszi félévében a következő előadókat hallgathatják meg: Bíró-Balogh Tamás, Nagyillés János, Sándor Klára, Szilágyi Zsófia, Hansági Ágnes és Szörényi László. Bővebben: https://www.facebook.com/events/2433539956660730/, vagy a Somogyi Könyvtár honlapján.
  • február 20.
    18:00 - 19:00
  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."