Kiemelt_dualis

Fókuszban az SZTE duális és kooperatív képzései, a vállalkozói ismeretek és a szolgáltatásfejlesztés

Szakmai találkozót szervezett a Szegedi Tudományegyetem: a duális és a kooperatív képzések, valamint az ezeket támogató vállalkozói ismeretek és szolgáltatások fejlesztésének eddigi eredményeit tették nagyító alá.

Az SZTE Mérnöki Kar Mars téri épülete adott otthont 2018. március 14-én annak a szakmai találkozónak, amelyen a Duális és kooperatív képzések és azokat támogató szolgáltatások fejlesztése a Szegedi Tudományegyetemen elnevezésű, EFOP-3.5.1-16-2017-00004 pályázati azonosítójú projektet tették mérlegre. A pályázat feladatait négy alprojektben valósítják meg. E 4 alprojekt elnevezése: Duális képzésfejlesztés, Kooperatív képzésfejlesztés, Vállalkozói ismeretek és Szolgáltatásfejlesztés.


Dualis_osszj

 

A szakmai találkozó nyitányaként az eddigi eredményeket összegezte Dr. Horváth Zsuzsanna (SZTE MK), a projekt szakmai vezetője, külön kitérve a duális képzésfejlesztés megvalósult elemeire.

 

A kooperatív képzés jelentőségéről Dr. Komarek Levente (SZTE MGK) alprojektvezető adott összefoglalót, illetve ismertette az SZTE Mezőgazdasági Kar ezzel kapcsolatos terveit. Dr. Mezei Péter (SZTE ÁJTK) elmondta: 2019 tavaszától ösztöndíjat biztosítanak a kooperatív képzésben résztvevő hallgatóknak, a fejlesztésbe 7 partnercéget is bevontak. Az SZTE BTK-n szintén partnerszervezetek bevonásával dolgoznak a fejlesztésen, hangzott el Dr. Nagy Gábor Dániel beszámolójában. Az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar kooperatív képzésfejlesztéséről Dr. Tóth Károly beszélt, bemutatva az érintett képzéseket. A duális és kooperatív képzés kapcsolódási pontjairól is szó esett az SZTE programján. Dr. Imreh Szabolcs elmondta: az SZTE GTK duális és kooperatív képzéseihez 3 mesterszak és 3 felsőfokú szakképzési szak kapcsolódik.


Dualis_mgk

 

Az SZTE Mérnöki Karon szeptembertől már indulnak a projekt keretében kidolgozott duális képzések, a műszaki menedzser alapszakon, az élelmiszermérnök, a gépészmérnök és az élelmiszerbiztonsági és minőségi mérnök mesterszakokon. Jelenleg 53 duális hallgatót tartanak számon, de 2018 őszétől több mint 200 ilyen hely biztosított a partnervállalatoknál. Az SZTE MK duális partnereiről és induló képzéseiről részletesen informál a kari honlap. A duális mérnökképzésről nem csupán tájékoztatnak. A felvételi eljárást részletesen ismertetik, miközben a partnerek listáját is közreadják az SZTE Mérnöki Kar a honlapján. A duális képzések mellett 3 alapszakon – gépészmérnök, mechatronikai mérnök és élelmiszermérnök – megkezdődik a kooperatív képzés is. Az új képzési formákat speciálisan kidolgozott tananyagok is segítik majd, mondta el Dr. Szabó P. Balázs.

 

3 duális képzés, 3 kooperatív képzés fejlesztését tervezi az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar, derült ki Dr. Beszédes Árpád összefoglalójából. Az SZTE TTIK képzési portfóliójának újdonsága, hogy 2018 őszétől a Környezetmérnök MSc szakon megindul a kooperatív képzés.


A vállalkozói ismeretek beépítése az egyetemi képzésekbe a Szegedi Tudományegyetem egyik kiemelt célja. Ezzel kapcsolatban Dr. Imreh Szabolcs (SZTE GTK) elmondta: az egyetemi hallgatók minél szélesebb körének új vállalkozási ismereteket kell nyújtani, gyakorló vállalkozók segítségével. A KKV-k gyakorlati kihívásai Magyarországon szükségessé teszik, hogy online tananyag készüljön, angol nyelven is.

 

Az SZTE-projekt Szolgáltatásfejlesztés alprojektjét vezető Dr. Gál József (SZTE MK) hangsúlyozta: az SZTE Alma Mater, az SZTE Karrier Iroda, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, az SZTE Felnőttképzési Központ részvételével dolgoznak a tervek megvalósításán. Prof. Dr. Görög Márta, az SZTE Alumni ügyekért felelős rektori megbízottja részletezte az SZTE Alumni Mentor Program előnyeit, majd a fejlesztési irányokról szólva kiemelte: az SZTE hallgatóinak mentorálása után, később, a középiskolás diákok mentorálása következhet.


Dualis_szolg

 

Az SZTE Karrier Iroda részéről Fazekas Melinda és Kriska Kitti az alternatív gyakornoki program továbbfejlesztését ecsetelte, hiszen az félévente 35-40 hallgatót érint, minimum 120 órát igényel. Céljuk egy közös webes felület kialakítása a képzésben résztvevő karok részére. A Karrier Iroda honlapján és az esemény Facebook oldalán tájékozódhatnak a Tavaszi állásbörze és az Állásbörzére felkészítő napok áprilisi programjáról.

 

Dr. Kinyó László (SZTE BTK Neveléstudományi Intézet) tájékoztatója szerint az intézet gyakorlati kompetenciák mérésére alkalmas tesztek kidolgozásával segíti a projekt céljainak megvalósítását.

 

Az SZTE Felnőttképzési Központ képviseletében Dr. Tóth Károly kiemelte: céljuk az egyetemi képzésekből lemorzsolódó hallgatók segítése például új OKJ képzések kidolgozásával, vállalati partnerek bevonásával. További feladatuk oktatás módszertani képzések szervezése a bevont vállalati szakemberek részére.

 

A tapasztalatok összegzése után kötetlen beszélgetéssel zárult az SZTE szakmai programja.

 

SZTEinfo

Fotó: Z. E.


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták

Balog_AnnaBalog Anna – BTK, magyar

Abban biztos voltam, hogy magyar szakra szeretnék jelentkezni, de sokáig nem tudtam, melyik egyetemre. Eredetileg úgy terveztem, hogy elmegyek az SZTE és az ELTE nyílt napjára. Végül az ELTE-jére el sem mentem, mert mire hazaértem Szegedről, már döntöttem. Annyira megtetszett a környezet, a hangulat, az emberek, hogy rögtön tudtam: nekem ott a helyem. Azóta sem bántam meg ezt a döntésemet.


Szucs_ViktorSzűcs Viktor - ÁOK, általános orvos

Azért jöttem Szegedre, mert szeretem a kisvárosias, barátságos egyetemeket, Budapest pedig nem ilyen. Szeretnék az embereken segíteni, érdekel ez a tudományág, a kutatások is nagyon érdekesek. Kedvesek a felsőbb évesek, a kari élet nagyon sokszínű. Mindenki jöjjön az SZTE ÁOK-ra!



További hallgatói vélemények >>>