SZTE Info

kiemelt_szinhazi_nyiltnap_2018

Színházi nyílt nap egyetemistáknak

A Szegedi Tudományegyetem 23. Őszi Kulturális Fesztivál kiemelt programja az október 11-i színházi nyílt nap.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Nemzeti Színház és a Szegedi Tudományegyetem közös programjában kulisszák mögötti körséta, a Szentivánéji álom produkcióhoz kapcsolt ének-, tánc- és beszédtechnika óra, valamint felkészítő foglalkozás is szerepel.


Részletes program:

Szegedi Nemzeti Színház, Vaszy Viktor tér 1.

Október 11. csütörtök

10.00 Színházi nyílt nap egyetemistáknak

Oberon tündérszolgája, Puck megnyitja a színház kapuit az egyetemisták előtt.

10.00 órától folyamatosan: kulisszák mögötti körséták

10.00 Szentivánéji énekóra (az altatódal megtanulása a darabból) Szondi Péter énekművésszel

11.00 Szentivánéji énekóra (az altatódal megtanulása a darabból) Vajda Júlia operaénekessel

11.00 Szentivánéji táncóra (az altatódal koreográfiájának elsajátítása) Hajdu Anitával

11.00 Beszédtechnika óra (a Szentivánéji álom szövegének felhasználásával) Medveczky Balázzsal, Menczel Andreával és Rétfalvi Tamással

11.00 Felkészítő foglalkozás Kállai Ákos színházpedagógussal


Kisszínház, Horváth Mihály u. 3.

18.00 Örkény István: Tóték – tragigroteszk

Az előadást követően beszélgetés a darabról Kállai Ákos színházpedagógussal.


Szegedi Nemzeti Színház, Vaszy Viktor tér 1.

19.00 W. Shakespeare: Szentivánéji álom – vígjáték

Az előadást követően beszélgetés a darabról Horgas Ádám rendezővel és a darab szereplőivel.

A beszélgetést követően éjszakai túra a színház épületében szerelmes egyetemistáknak, a darab szereplőinek (Ágoston Katalin, Bánvölgyi Tamás, Borsos Beáta, Ferencz Nándor, Medveczky Balázs, Menczel Andrea, Szívós László) kalauzolásával.


További információ itt.


Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 20.
    16:00 - 17:00
  • február 20.
    16:30 - 17:30
    2019-től a Somogyi-könyvtár programot indít Könyv és kutatója címmel. A 3. emeleten a Gyűjteményi és Helyismereti Osztály régi és ritka könyveivel, helyismereti dokumentumaival (levelezések, kéziratok stb.) találkozhatnak az érdeklődők, így megismerhetik állományunk kincseit. Az egyes dokumentumokról pedig egyetemi oktatók, professzorok tartanak előadást. A program egy órás, a kutatási eredmények megismerése mellett a látogatóink megnézhetik a szóban forgó irodalomtörténeti ritkaságokat is. Szabadegyetemünk tavaszi és őszi félévében a következő előadókat hallgathatják meg: Bíró-Balogh Tamás, Nagyillés János, Sándor Klára, Szilágyi Zsófia, Hansági Ágnes és Szörényi László. Bővebben: https://www.facebook.com/events/2433539956660730/, vagy a Somogyi Könyvtár honlapján.
  • február 20.
    18:00 - 19:00
  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."