2019. július 16., kedd

Beiratkozás

 

hszi

Tájékoztató a beiratkozás folyamatáról:

Kedves Elsőéves Hallgató!

Engedje meg, hogy köszöntsük Önt az egyetemi polgárok körében, gratulálva a sikeres felvételihez. A felvételről szóló döntés a 2018/2019. tanév II. félévére szól, a hallgatói jogviszonya pedig az Egyetemre történő beiratkozással jön létre. A beiratkozás a HSZI és az Oktatási Igazgatóság közös szervezésében, központilag kerül megrendezésre a BTK, ETSZK, MGK, MK hallgatói számára a Hallgatói Szolgáltató Irodán, 2019. január 31-én és február 1-jén 8-16 óra között. A TTIK hallgatói számára a beiratkozás ajánlott időpontja 2019. február 08. 8-16 óra között van, 2019. február 04-07. között is lehetséges a beiratkozás számukra 8-16 óráig, ekkor azonban hosszabb sorbanállás várható.

 

A központi beiratkozás célja, hogy a hallgatói jogviszony létrejöttéhez szükséges adategyeztetés, szerződéskötés, nyilatkozattétel és egyéb, kötelező adminisztrációs tevékenységek a lehető leggyorsabban, egy helyen és egy időben történjenek meg, hogy Ön ezt követően minden idejét a tanulmányaira fordíthassa. Azért, hogy ez a kötelező adminisztráció valóban gyors és hatékony legyen, kérjük, figyelmesen olvassa el ezt a tájékoztatót és kövesse az abban leírt lépéseket, ügyelve a határidők betartására.

1. Neptun regisztráció

Az Egyetem hallgatói nyilvántartási rendszerét (Neptun) és az ahhoz kapcsolt elektronikus rendszereket (Modulo, Coospace) saját azonosító-jelszó párossal használhatja. Kérjük, mielőbb regisztráljon a Neptunba a www.u-szeged.hu/regisztracio címen. A regisztráció során rögzítse azt az e-mail címet, amelyen keresztül a jövőben a tanulmányaival, pályázatokkal és egyéb ügyintézéssel kapcsolatban értesítéseket küldhetünk Önnek. Amennyiben rendelkezik SZTE-s Neptun (vagy korábbi ETR-es) azonosítóval és jelszóval, nem szükséges újból regisztrálnia.

2. Modulo adategyeztető űrlap kitöltése

Azért, hogy a beiratkozás valóban rövid időt vegyen igénybe, a kapcsolódó és kötelező adategyeztetést a Modulo adategyeztető űrlapon előre elvégezzük. Kérjük, lépjen be a Modulo rendszerbe a https://modulo.etr.u-szeged.hu/Modulo2/default/login címen és töltse ki az Adategyeztető űrlapot, 2019. január 28. – január 30. között. Az űrlapon kért adatok ellenőrzéséhez szkennelje be és csatolja az igazoló okmányokat, dokumentumokat. Amennyiben az űrlap adataival kapcsolatban bármilyen javítás szükséges vagy észrevételünk, kérdésünk van, azt e-mailben jelezni fogjuk Önnek.

3. Időpont foglalás a Moduloban

A beiratkozásra 2019. január 31. és 2019. február 1. között van lehetősége a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak. Ebben az időszakban a felvett hallgatókat egy órás idősávokban fogadjuk. További részletes információkat ezzel kapcsolatban az időpont foglalási űrlapon találhat!

Az Ön által foglalt időpontról e-mailben értesíteni fogjuk, kérjük, ebben az időpontban keresse fel a HSZI-t és hozza magával a beiratkozáshoz szükséges valamennyi dokumentumának eredeti példányát!

 

Felhívjuk figyelmét, hogy ügyintézés csak az előzetesen foglalt időpontban lehetséges!

4. Szociális támogatás helyzetfelmérő űrlap kitöltése

Bármilyen szociális alapú támogatás pl. kollégiumi elhelyezés, szociális ösztöndíj, bérlet támogatás megpályázásának feltétele a szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltése a Moduloban. A kitöltés során a kitöltési útmutató szerint adja meg a kért adatokat és csatolja a kért dokumentumok szkennelt képét. A kitöltés során különösen figyeljen a beadási határidőkre, mivel a pályázatok beadására és elbírálására viszonylag rövid idő áll rendelkezésre! Bővebb információ: http://www.u-szeged.hu/penzugyek-kezelese/penzugyek-kezelese

 

5. Szociális támogatás, bérlet támogatás űrlap kitöltése

A szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltését követően nyújthat be pályázatot szociális ösztöndíjra, bérlet támogatásra. Mindkét juttatás külön pályázattal kérhető, a helyzetfelmérő űrlap kitöltése önmagában nem jelent pályázatot egyik juttatásra sem. A pályázatok benyújtásánál vegye figyelembe a kitöltési útmutatóban leírtakat és ügyeljen a határidők betartására.


6. Diákigazolvány igénylés benyújtása

Új egyetemi állandó diákigazolványt az Okmányirodában kiállított NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlap birtokában igényelhet, ehhez kérjük, mielőbb keresse fel valamelyik Okmányirodát, vigye magával személyigazolványát és lakcímkártyáját. Ezt követően lépjen be a Moduloba, töltse ki a Diákigazolvány igénylés űrlapot, amelyhez csatolja a kapott NEK adatlap képét. A NEK adatlap eredeti példányát a beiratkozásra hozza magával és mutassa be munkatársunknak, hogy igénylését véglegesíteni tudjuk. A diákigazolványról a HSZI honlapján a Szolgáltatások/Diákigazolvány kezelés menüpontban talál bővebb információt. Már meglévő diákigazolvány abban az esetben használható tovább, ha a rajta szereplő adatai nem változtak, és a képzés tagozata is megegyezik a diákigazolványéval.

 

A beiratkozással, adategyeztetéssel vagy az űrlapok kitöltésével kapcsolatos kérdéseivel, problémáival forduljon az Iroda ügyfélszolgálati munkatársaihoz, akik munkanapokon 9-15 óráig készséggel segítenek Önnek.

 

Címünk: 6722 Szeged, Ady tér 10. (Tanulmányi és Információs Központ)

Postacím: 6701 Szeged, Pf. 1212

 

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: 62/ 54-HSZI (54-4794) Fax: 62/ 544-132

 

Weboldalunk: http://www.hszi.u-szeged.hu

E-mail címünk: hszi@hszi.u-szeged.hu