Központi felvételi ponthatárok

Az emberi erőforrások minisztere a nemzeti felsőoktatásról szóló törvény 46. § (4) bekezdése alapján az alábbi alapképzési, valamint osztatlan mesterképzési szakok esetében a magyar állami ösztöndíjas képzésre történő felvételhez szükséges követelményt (minimumpontszámot) az alábbiak szerint határozta meg azzal, hogy egyes esetekben – jellemzően a szakos kapacitás okán – az előre megállapított ponthatár módosulhat:



Alapképzési szak neve Minimális felvételi
követelmény (pontszám)
alkalmazott közgazdaságtan 428
anglisztika 320
emberi erőforrások 428
gazdálkodási és menedzsment 428
gyógypedagógia 310
igazságügyi igazgatási 424
kereskedelem és marketing 428
kommunikáció és médiatudomány 455
közösségszervezés – humánfejlesztő szakirány 310
közösségszervezés – ifjúsági szakirány 310
közösségszervezés – kulturális szakirány 310
lótenyésztő, lovassportszervező agrármérnöki 320
magyar 310
munkaügyi és társadalombiztosítási igazgatási 410
műszaki menedzser 320
nemzetközi gazdálkodás 440
nemzetközi tanulmányok 465
ókori nyelvek és kultúrák - asszíriológia szakirány 310
ókori nyelvek és kultúrák - egyiptológia szakirány 310
ókori nyelvek és kultúrák - klasszika-filológia szakirány 310
pénzügy és számvitel 425
politikatudomány 320
pszichológia 435
régészet 340
sport és rekreációszervezés (rekreációszervező és egészségfejlesztő szakirány) 320
sport és rekreációszervezés (sportszervező szakirány) 320
szabad bölcsészet 340
szociológia 320
tájrendező és kertépítő mérnöki 325
történelem 320
turizmus-vendéglátás 400
Osztatlan képzés neve Minimális felvételi
követelmény (pontszám)
agrármérnöki 300
állatorvosi 400
általános orvos 380
építészmérnöki 330
erdőmérnöki 300
fogorvos 390
gazdaság- és pénzügy-matematikai elemzés 440
gyógyszerész 385
jogász 460
tanár 305

esza_felso

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Marx_Eva_felveteliMarx Éva - BTK, magyar

Elsőéves hallgatóként nincs még sok tapasztalatom, de azt már ennyi idő után is elmondhatom, hogy nagyon elégedett vagyok az egyetemmel. A közvetlen tanárok, szakmai felkészültségük, a gazdag könyvtári állomány, a színes kulturális programok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a végzéskor ne csak elismert diplomát kapjak, hanem az egyetemi éveket hasznosan is töltsem.



Tolnai_SaraTolnai Sára - JGYPK, gyógypedagógia

A gyerekek mindig is meghatározták az életem. Édesanyám óvónő, mindig csodálattal figyeltem az ő munkáját, viszont nem akartam ugyanazt az utat bejárni. Úgy gondoltam, hogy olyan pályát szeretnék választani, amiben több kihívás van, ezért választottam a gyógypedagógiát. Tanultam Budapesten is, de nem lehet összehasonlítani a kettőt. Szerintem Szeged jóval diákközpontúbb. Véleményem szerint a Szegedi Tudományegyetem megkönnyíti diákjai életét a sokféle ösztöndíj-lehetőséggel, az ingyenes tömegközlekedéssel, és ráadásul a sikeres nyelvvizsgának az árát visszatéríti. Azt hiszem, az egyetemen eltöltött esztendők lesznek életem legszebb évei.



További hallgatói vélemények >>>


Események