2024. május 20., hétfő English version
Archívum  --  2005  --  3. szám - 2005 február 28.  --  Hangsúly
Milyennek látod a gyakorlati képzést az SZTE-n?
Kialek Sándor (JGYTF informatika-testnevelés II). Véleményem szerint megfelelő a gyakorlati képzés színvonala az egyetemen. Mivel csak másodéves vagyok, ezért én meg nem járok gyakorlatra. A diákoknak szélesebb körű tájékoztatásra lenne szüksége a gyakorlati képzést illetően. Ez az, ami talán még nem a legkidolgozottabb itt az egyetemen.
 
Smirjova Uljána (BTK orosz IV). Persze, van lehetőség továbbképzésre, illetve gyakorlati képzésre, de ez döntő többségében fizetős. Élő közegben csak akkor szerzel gyakorlati tapasztalatot, ha munkát keresel. Én már Hódmezővásárhelyen dolgoztam tolmácsként. Megoldás talán az lenne, ha valamifajta csereprogramok működnének az egyetem keretein belül, így az emberek könnyebben kinyílnának, és könnyebb lenne az ismerkedés, ez pedig a nyelvszakosok esetében már egyfajta gyakorlati tapasztalattal ér fel.
 
Bodó Zsuzsanna (GTK III). A gyakorlat színvonala illetve a lehetőségek egyrészt a tanártól függenek. Én jelenleg nem a kreditrendszerben tanulok, talán a krediteseknél már történtek változások illetve előremutató kezdeményezések a gyakorlati képzés fejlesztésében. A 3. év végén szakmai gyakorlatként különböző cégekhez küldenek ki bennünket, illetve van egy levelező lista, és  szerveznek nyáron vagy az év közben kirándulásokat különböző cégekhez, de ezt nem a gyakorlati órák keretében valósítják meg.
 
Tölgyi Orsolya (ÁJTK munkaügyi kapcsolatok IV). Általában saját magunknak keresünk helyet, de ha nem találunk, akkor a kar segít. Véleményem szerint tanulságosabb a magunk útját járni, mint egy „védőháló" alatt gyakornokoskodni. Az első megoldás sokkal életízűbb. A munkaügyi kapcsolatok szakon a végzősöknek egy tíz hetes szakmai gyakorlatot kell teljesíteniük. Ezt különböző helyeken tölthetik el, például: munkaügyi központban, vagy nagyobb vállalatok munkaügyi-illetve személyzeti osztályán. A gyakorlat végén kimutatást kell készíteni erről.
 
Dulic Sonja (ÁOK I). Elsőévesként még nem sokat tudok erről mondani. Már most van anatómia gyakorlatunk, ahol boncolunk. Illetve nemsokára egy pszichológiai gyakorlatra megyünk, ahol az orvos-beteg kapcsolatát vizsgáljuk megadott szempontok alapján. Az orvosok esetében különösen fontos a gyakorlati képzés előtt az elméleti anyag alapos elsajátítása.
 
Bezár