SZTE magazin

Nyelvtudás, szakmai tapasztalat, bulik, szerelem…

Erasmus-program: más emberként térsz vissza

 

Miért éri meg külföldön tanulni? Milyen készségeket, képességeket fejleszt a programban való részvétel? Mi volt a legmeghatározóbb élményük? – kérdeztük a Szegedi Tudományegyetem Erasmus-programot megjárt hallgatóitól. Válaszaikból kiderült: mindnyájuk életében meghatározó szerepet tölt be a külföldi kaland. Biztosabb nyelvtudással, szakmai tapasztalattal, új barátságokkal gazdagodva, magabiztosabban tértek haza.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

– Minden, Erasmus-programban részt vevő hallgató egy kicsit a saját kultúrája nagykövete. Megismeri az aktuális országét, de közben megerősödik benne a sajátja – fogalmazott Szeghalmi Zsolt jogászhallgató, akivel egyetértettek társai abban, hogy aki bekapcsolódik az Erasmus-programba, az előtt megnyílik a világ. Olyan élményekkel, tapasztalatokkal tér haza, melyeket itthon sosem élne át. Az erasmusos diákoknak nemcsak a nyelvtudásuk fejlődik, hanem a teljes személyiségük. Önállóbbak lesznek, hiszen ügyeiket a fogadó országban egyedül kell intézniük, ezáltal azonban talpraesettebbé válnak. Nem ijednek meg a felmerülő problémáktól, igyekeznek kreatívan megoldani azokat. Napról napra magukba szívják a helyi szokásokat, a mieinket pedig megismertetik az ottaniakkal.

 

Kozmopolita életszemlélet

– Az Erasmusnak köszönhetően jöttem rá, hogy kozmopolita vagyok. Egy geográfusnak egyébként is fontos a tér leküzdése, számomra már nincsenek határok – mondta Fekete Viktor geográfus szakos hallgató, aki Csehországban, Liberecben tanult (Tecniká Univerzita V Liberci), Prágában pedig egy egy hónapos nyelvkurzuson vett részt. Ez alatt az idő alatt közel kétszáz emberrel ismerkedett meg, sokukkal a mai napig tartja a kapcsolatot.

– Japánból, Ukrajnából is voltak lakótársaim. Nemrég Budapesten jártak, és találkoztam is velük – hallottuk Rábai Balázstól. A Mezőgazdasági Kar gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök szakán tanuló egyetemista három hónapot töltött Ausztriában a CEEPUS programmal. Az FH Joanneum nevű intézményben tanult. A pozitív tapasztalatok miatt tervei között szerepel, hogy a mesterképzést is szomszédjainknál végezze.

 

Eljegyzés Cipruson

– Mi volt a legmeghatározóbb élményük külföldi tanulmányaik során? – kérdeztük az egyetemistáktól. – A barátom megkérte a kezemet – vágta rá mosolyogva Nagy Emese, a Mérnöki Kar műszaki menedzser szakos hallgatója, aki Cipruson, a Philips College-ben tanult egy évig. Megérkezése első hetében ott ismerte meg leendő férjét. – Ez a legmaradandóbb élményem, de emellett nagy élettapasztalatként könyveltem el a kinti létet. Sok újat tanultam. A szegedi képzésben például, nem tanulunk annyi közgazdasági tárgyat, Cipruson azonban ezt pótolhattam – magyarázta.

– Az erasmusos hallgatók a Szegedi Tudományegyetem „nagykövetei” is – emelte ki Lehoczki Tamás. A BTK romanisztika-francia szakirányán tanuló fiatalember Franciaországban töltött öt hónapja alatt az SZTE-t is népszerűsítette. – Az Angers-i Egyetemről pont Szegedre adta be a jelentkezését két lány – akkor még találomra. Később, amikor beszéltem nekik a szegedi diákéletről, az egyetemről, a városról, nagyon örültek a döntésüknek.

 

Gyakorlati tudást szereznek

Az Erasmus-program résztvevői kiemelték, hogy gyakorlati tudásuk is nőtt, hiszen a legtöbb külföldi intézményben erre nagy hangsúlyt fektetnek. Héjja János, a JGYPK vizuális környezetkultúra szakos hallgatója is erről számolt be. – Quimperben tanultam négy hónapig, az Ecole Européenne Supérieure d’Art de Bretagne-on. Francia diáktársaimmal nemcsak egymás munkáiról beszélgettünk, hanem a francia és a magyar oktatás közti különbségeket is kitárgyaltuk. Ez hasznos információ számomra akkor is, ha tanár leszek, de akkor is, ha a művész pályát választom. Lényegesen különbözik a képzés a magyarországitól, hiszen az itteni inkább tanár szak, az ottani pedig képzőművészeti akadémia. Műtermet kapnak a hallgatók, és mestermunkát hoznak létre. Inspirálják egymást, kiváló eredményeik születnek – részletezte Héjja János, akinek a zenés videó projektmunkája két fesztiválra is bekerült. Végezetül az egyetemisták kihagyhatatlannak találták megemlíteni az erasmusos bulikat is, melyek szintén meghatározó élményként élnek emlékezetükben.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Letöltés



SZEM_boritoSZEM_angol
AMM_kulonszamAlmaMater_Magazin_2019_tel
SZTEminarium_cimlapSZEM_klinika_2020_01