2024. április 29., hétfő English version
Archívum  --  2008  --  10. szám - 2008. szeptember 15.  --  Egyetemi élet
A nonbusiness marketingről tanácskoztak
Immár a hetedik alkalommal rendezték meg a Nonbusiness Marketing Nemzetközi Konferenciát, s idén első alkalommal lehetett Magyarország a házigazda. A hazai és nemzetközi trendeket, kutatásokat bemutató rendezvénynek az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete adott otthont június 12-13-án.
A „nonbusiness” marketing olyan szervezetek marketingtevékenységével foglalkozik, ahol a profitorientáció csak korlátozottan vagy egyáltalán nem valósul meg. Ilyen a civilszervezetek marketingtevékenysége, vagy a közigazgatás szférájában egy okmányirodához kapcsolódó marketing; a politikai, vagy a kultúra marketingje, ahol nem tisztán nyereségérdekeltségű a művészeti vállalkozás. És ide tartozik az állami felsőoktatás marketingje is – sorolta a tématerületeket Veres Zoltán, a GTK Üzleti Tudományok Intézetének vezetője. A konferencia témájának aktualitásáról az intézetvezető elmondta: azért is egyre hangsúlyosabb ez a terület, mert a klasszikus forprofit marketing kiugró innovációkat már nem tud hozni.
„Az évenként megrendezett vándorkonferencia nyolc évvel ezelőtt jött létre, amikor egy spanyol egyetem alapított egy hálózatot, amihez mi szerencsére nagyon gyorsan csatlakoztunk, így jelen pillanatban a spanyolok és a magyarok dominálnak ebben a nemzetközi szövetségben” – tudtuk meg a docenstől. „Az üzleti tudományok területén Magyarország belépést nyert valahova, ahol eddig nem volt elég hangsúlyosan jelen, mert ilyen témájú nemzetközi konferenciát Magyarországra hozni nem könnyű” – magyarázta az intézetvezető. Ennek oka, mint mondta, hogy nehezen tudunk megszabadulni attól a sztereotípiától, hogy hazánk egy elmaradott kelet-európai ország, ahol még a központosított gazdaság reflexei működnek, tehát nem is érthetünk eléggé ehhez a szakterülethez. „Jóllehet ilyen előítéletekről most már nincs szó, ennek ellenére az üzleti diszciplínákban nehezen fogadják még el azt, hogy tudományos teljesítményben ugyanarra képesek vagyunk, mint a nyugat-európai országok. Ezért is jelentett nekünk elismerést ez a konferencia” – emelte ki Veres Zoltán, és a sikerekhez még azt is hozzátette, hogy a konferencia hálózata is továbbépült, hiszen Szlovákiából, Csehországból, Horvátországból, az Egyesült Államokból és Németországból is érkeztek előadók.
A. M.
Bezár