Bezár

Internet

Londonban versenyeznek a leghatékonyabb autók

Londonban versenyeznek a leghatékonyabb autók

2019. június 26.
3 perc

Három magyar csapat, győri és szegedi egyetemisták, valamint kecskeméti középiskolások is megmérkőznek járműveikkel a Shell Eco-marathonon.

Július 1–5. között rendezik meg Londonban a világ egyik legjelentősebb energiahatékonysági versenyét, a Shell Eco-marathon Europe-ot. Hazánkat három diákcsapat: egy kecskeméti, egy győri és egy szegedi alakulat képviseli. A magyar versenyzők feladata, hogy az általuk megépített autók egy kilowattóra energiával minél nagyobb távot tudjanak megtenni.


A Hősök terén mutatták be tegnap a Shell Eco-marathon Europe három magyar induló csapatát. A megméretés csaknem harmincöt éves múltra tekint vissza. Idén huszonöt ország több mint százötven csapata vesz részt rajta, köztük a kecskeméti KSZC Kandó Kálmán Szakgimnázium és Szakközépiskola Kandó Electric, a győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy, valamint a Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Karának STECO csapata. A londoni pályán derül majd ki, melyikük autója tudja a legnagyobb távot megtenni egy liter üzemanyaggal vagy egy kilowattóra energiával. A magyar csapatoknál az utóbbiról van szó, ugyanis mindhárom jármű elektromos meghajtású.


„A magyar kormány számára kiemelten fontos az elektromobilitás és a hazai járműipar fejlesztése, nagyon örülünk minden olyan kezdeményezésnek, amely hidat teremt a felsőoktatás, a középfokú oktatás és az ipar szereplői között”– hangsúlyozta tegnap Makai Martina, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára. A magyar csapatok fővédnökségét idén Palkovics László innovációs és technológiai miniszter vállalta.


A versenyen két kategória van, az úgynevezett prototípus és a városi koncepció. A győri egyetemisták a magyarok közül egyedüliként az utóbbi kategóriában indulnak. Járművük – amely másfél éves munka eredménye – sok olyan funkcióval rendelkezik, ami egy hagyományos autóban is van: például index, féklámpa vagy éppen ablaktörlő – magyarázta lapunknak Pusztai Zoltán gépészmérnök mesterszakos hallgató, a győriek vezetője. Elmondta, minden egyes körben meg kell állniuk egy ponton, ezzel is a városi közlekedést szimulálva. Maga a verseny gépátvétellel kezdődik, ahol a nemzetközi zsűri tüzetesen átvizsgálja az autót, hogy az megfelel-e a szabályoknak, ezután mehet ki a pályára – tette hozzá.


A legjobb tízbe kerülés a célja a kecskeméti középiskolások alkotta csapatnak, ahol mindössze tizenhat éves a sofőr, és akik a prototípus kategóriában tavaly a tizenharmadik helyen végeztek harminchat induló között.


A szegediek pedig női sofőrrel vágnak neki a versenynek, autójuk olyan kicsi, hogy csak fekve fér el benne az elsőéves gépészmérnök hallgató, Kozák Emese. „Nagyon jól érzem magam a volánnál a nagy meleg ellenére” – mondta lapunknak, hozzátéve, az ő kategóriájukban körülbelül ötven induló van, és örülne, ha sikerülnie a középmezőnyben végezniük. Autójuk maximum 40 kilométeres óránkénti sebességre képes, de a versenyen 20-25 kilométeres átlegsebességet kell tartani. A nemzetközi versenyen egyébként sok a női sofőr, hisz minél kisebb a jármű súlya, annál jobb teljesítményre képes. A szegedi team célja, hogy 300 kilométer fölötti távot tegyenek meg egy kilowattórával.


Link: magyarhirlap.hu

Aktuális események

Rendezvénynaptár *

Kapcsolódó hírek