SZTE Info

kerekpar_nyito

Gyógyszerészek kétkeréken

Kerékpártúrán vettek részt a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Kar hallgatói, oktatói, dolgozói. A félszáz résztvevő 45 kilométert tekert le október 6-án, szombaton.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

- A biciklis kerékpártúra ötlete a csapatépítés szándékával született meg. A hallgatók és az oktatók közötti kapcsolatépítés volt a fő cél, de az sem mellékes, hogy a hallgatói közösségen belül is új kapcsolatok épülhetnek egy ilyen esemény kapcsán - tudtuk meg Csupor Dezsőtől. Az SZTE Gyógyszerésztudományi Kar dékánhelyettese elmondta, hogy bár a GYTK a kisebb karok közé tartozik, és a hallgatói jóformán minden oktatót ismernek, egészen más egy előadáson, gyakorlaton vagy vizsgán interakciót kialakítani, mint egy biciklitúrán kötetlenül beszélgetni. Az egyetemi hierarchia ilyenkor nem érvényesül, ami jót tesz a kapcsolatok kiépülésének, elmélyülésének.


IMG_5126

Képgaléria az indulásról.

 

- További motiváció volt, hogy a közösségépítéshez olyan alkalmat találjunk, ami összhangban van az egészségtudatos kar koncepciójával. Idén már több kezdeményezés valósul meg ennek szellemében, például év vége felé tervezzük egy kari egészségnap lebonyolítását is - magyarázta a dékánhelyettes.


IMG_5134

 

A biciklitúrán összesen ötvenen vettek részt: hallgatók, doktoranduszok (köztük külföldiek is), dolgozók, oktatók vegyesen. A 45 kilométeres távot mindenki gond nélkül teljesítette. Az útvonal a Mélyponton, Tiszaszigeten át Kübekházán, majd Szőregen keresztül vezetett vissza Szegedre. A résztvevők a Kübecker Manufakturban a BENU dr. Kaiser Patikák jóvoltából egy ebéddel pótolták az elvesztett kalóriákat.


IMG_5112

 

- Ez volt az első túra, de a résztvevők nagy száma és a visszajelzések alapján biztos, hogy nem az utolsó. Tavasszal újra kerékpárra pattanunk, remélhetőleg hasonló sikerrel - summázta Csupor Dezső.

 

 

SZTEinfó

Fotó: Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 20.
    16:00 - 17:00
  • február 20.
    16:30 - 17:30
    2019-től a Somogyi-könyvtár programot indít Könyv és kutatója címmel. A 3. emeleten a Gyűjteményi és Helyismereti Osztály régi és ritka könyveivel, helyismereti dokumentumaival (levelezések, kéziratok stb.) találkozhatnak az érdeklődők, így megismerhetik állományunk kincseit. Az egyes dokumentumokról pedig egyetemi oktatók, professzorok tartanak előadást. A program egy órás, a kutatási eredmények megismerése mellett a látogatóink megnézhetik a szóban forgó irodalomtörténeti ritkaságokat is. Szabadegyetemünk tavaszi és őszi félévében a következő előadókat hallgathatják meg: Bíró-Balogh Tamás, Nagyillés János, Sándor Klára, Szilágyi Zsófia, Hansági Ágnes és Szörényi László. Bővebben: https://www.facebook.com/events/2433539956660730/, vagy a Somogyi Könyvtár honlapján.
  • február 20.
    18:00 - 19:00
  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."