SZTE Info

Fogadjon örökbe egy közterületet! - A SZTE JGYPK elsőként csatlakozott az akcióhoz

 

Egyedülálló országos programot indít természeti értékeink megőrzéséért, a városi közterületek állapotának javításáért a Szegedi Környezetgazdálkodási Non-profit Kft. A cég által 2010. május 12-én bejelentett kezdeményezés lényege, hogy vállalatok, intézmények, szervezetek és magánszemélyek fogadhatnak örökbe egy-egy parkot, teret, vagy utcát és vállalják, hogy valamilyen módon hozzájárulnak annak fenntartásához, esetleg az örökbefogadott közterületet rendszeresen rendbe teszik. Az első „árva terület”, a szegedi Stefánia park már gazdára is talált: a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kara és annak Hallgatói Önkormányzata fogadta örökbe.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

 

A Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar az első intézmény, amely gondjaiba fogadott egy közterületet 2010. május 12-én. A szegedi Stefánia park a Szegedi Környezetgazdálkodási Non-profit Kft. Fogadjon örökbe egy közterületet! címmel indított országos kezdeményezésű kampányának első lépéseként került a Kar gondozása alá.

A két intézmény megállapodásának köszönhetően a pedagógusképző hallgatókat, a Környezetgazdálkodási Kft. pedig a szükséges infrastruktúrát biztosítja a rendszeres szemétszedéshez és parkgondozáshoz, hasonlóan ahhoz az állatkertekben megszokott örökbefogadási eljárási módszerhez, mikor egy magánszemély egy állat etetéséhez, életkörülményeinek javításához járul hozzá. Az első nagytakarítási akcióra már a bejelentés apropóján sor került, és terveik szerint negyedévente megismétlik a teljes terület rendbe tételét.

A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar és a cég hosszú távon együttműködik továbbá a környezetvédelmi oktatás és kutatás színvonalának növelése érdekében is. Ennek értelmében a Non-profit Kft. többek között részt vállal a gyakorlati képzésben, üzemlátogatásokat, helyszíni bemutatókat szervez, fogadja a szakdolgozó hallgatókat és egy pénzjutalommal járó díjat alapít A környezetvédelemért címmel, melyet évente a Kar egy hallgatója nyerhet el pályázat útján.


További információk: Keczer Gabriella sajtószóvivő 30/9351457

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • szeptember 20.
    08:30 - 12:15
    A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát kérjük jelezze legkésőbb 2019. szeptember 16. 12.00 óráig a szocmunka@etszk.u-szeged.hu email címen.
    Program:
    8.30-9.00 Regisztráció
    9.00-9.10 Köszöntő
    Héderné Dr. Berta Edina dékán; SZTE Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar
    9.10-9.40 Hová is tettem? Demenciával járó kórállapotok felismerésének és ellátásának irányelvei
    Dr. Pákáski Magdolna tudományos főmunkatárs, osztályvezető; SZTE ÁOK Pszichiátria Klinika
    9.40-10.10 Ráncok – egy barátság története az Alzheimer-kór árnyékában
    Dr. Baginé Dr. Tóth Erika Hajnalka osztályvezető főorvos; SZTE ÁOK Pszichiátriai Klinika
    10.10-10.25 Kávészünet
    10.25-10.55 Demencia a beteg szemszögéből
    Kőműves Zsuzsanna Judit felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus
    10.55-11.10 Én és a demencia
    Szabó Sándorné érintett családtag
    11.10-11.40 Tánccal a demencia ellen – mozgás, öröm, agytorna 50 év felett
    Tyukász Brigitta gyógytornász, szenior táncoktató; Odú Központ, Pedagógiai Szakszolgálati Intézmény, Szeged
    11.45-12.15 Séta az Erzsébet ligetben a Belvárosi híd újszegedi hídfőjéig
  • szeptember 20.
    12:00 - 13:00
  • szeptember 20.
    14:00 - 15:00
    Az MTA SZAB Orvostudományi Szakbizottság Onkológiai Munkabizottság szervezésében
  • szeptember 20.
    16:00 - 17:00
    Program:
    16.00 Megnyitó
    16.15 Boros Gábor (KRE-ELTE): Megújuló alapvetés, affektív közösségalkotás a 17. századi filozófiában
    16.45 Kérdések és válaszok
    17.00 Rembeczki Eszter (SZTE): Egység és közösség a 17. század „új” filozófiájában
    17.20 Schmal Dániel (PPKE)
    17.40 Pavlovits Tamás (SZTE): A kora újkori filozófiai kánon problémái
    18.00 Szünet
    18.15 Vita
  • szeptember 20.
    16:00 - 18:00
    At the opening event of the 2019/20 season, IATEFL Creative Café hosts Beatrix Price (ELTE), an experienced teacher and teacher trainer, who invites us to explore aspects of teaching young learners and upper primary pupils.
    Movement And Games in the (Interactive) Class - MAGIC: We are not magicians but we can bring some MAGIC into the EFL classroom. With movement and games, songs and rhymes we can engage our learners, help serve their physical development and support flexible, mobile thinking. With different low- and high-energy level activities we can maintain good discipline, create an ideal framework for the lesson and optimise timing to achieve lesson objectives. We can develop our learners’ fine and gross motor skills through movement, their imagination through role-play and their social competence through group and pair work. Second language acquisition is a fairly long but delightful journey for the child, full of excitement and challenge, from movement to understanding, from a global, universal totality to individual mastery.