SZTE Info

A Szegedi Tudományegyetemet is támogatja a Mol

Félmilliárd forinttal járul hozzá öt magyarországi egyetem – közöttük a szegedi univerzitás – működéséhez három év alatt a Mol.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Öt magyarországi egyetem – közöttük a Szegedi Tudományegyetem - működéséhez három év félmilliárd forinttal járul hozzá alatt a Mol Nyrt. Az erről szóló stratégiai megállapodást 2013. november 13-án Budapesten írták alá az olajtársaság irányítói, valamint a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Miskolci Egyetem, a Pannon Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem vezetői.

 

Szabó Gábor, az SZTE rektora emlékeztetett rá, hogy az intézmény három kutatócsoportja több évtizede együttműködik a Mollal, évi 50-100 millió forint értéket teremtve. A kutatócsoportok élén Dékány Imre akadémikus, M. Tóth Tivadar egyetemi tanár és Szabó Gábor akadémikus áll. A munkamódszer egyszerű: a Mol megfogalmazza a problémát és megrendeli a feladatot, az egyetem kutatócsoportjai pedig megválaszolják a kérdéseket és megoldják a problémát, műszereket fejlesztenek. „Valódi nemzetközi színvonalhoz ilyen partnerekre van szükség” – tette hozzá. Álláspontja szerint színvonalas ipar és felsőoktatás nehezen képzelhető el a két szféra együttműködése nélkül. Most az SZTE és a Mol közös kutatási koordinációs központját hozzák létre. Ez az együttműködés hatékonyságát hivatott növelni. Továbbá – köszönhetően a Mol és az egyetemek stratégiai megállapodásnak – a természettudományokkal foglalkozó hallgatókon kívül más szakos diákok is bekapcsolódhatnak a Mol gyakornoki programjába, illetve szélesedhet a Mol-hoz kötődő egyetemek kutatási együttműködése is.

 

Klinghammer István felsőoktatásért felelős államtitkár az aláírást követő beszédében az egész felsőoktatás nevében köszönte meg a támogatást, amelynek legfontosabb célja, hogy minél több, nemzetközi szinten elfogadott, versenyképes szaktudással rendelkező diplomás kerüljön ki a magyar egyetemekről – írja az MTI. Az államtitkár álláspontja szerint a megállapodás főként a hallgatóknak jelent sokat, hiszen olyan munkába kapcsolódhatnak be, amelynek látják az eredményét. Mint elmondta: a felsőoktatásban pillérként álló egyetemek komoly támogatást kaptak. Klinghammer István szerint a támogatás segíti az egyetemek büdzséjét, eszközparkjuk bővítését, és növeli hallgatóik lehetőségeit. A Molra mindig lehetett számítani a felsőoktatásban és a közös kutatásokban – tette hozzá.

 

A megállapodás alapján a Mol saját szakemberei közül oktatókat biztosít több karon, illetve finanszírozza – a régióban egyedülálló módon – a természettudományos képzési programok elindítását, amelyek nemzetközi szinten is versenyképes tudást biztosítanak az olaj- és gáziparban elhelyezkedni vágyó hallgatóknak – tudósít az MTI. A Mol 2007 és 2009 után harmadik alkalommal köt együttműködési megállapodást a hazai egyetemekkel – hangsúlyozta az aláírást megelőző beszédében Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető-igazgatója. Mint elmondta, az iparágnak szüksége van a versenyképes tudásra és az utánpótlásra, amelyhez szükség van az egyetemek együttműködésére, hiszen világszerte hiány van jól felkészült szakemberekből. Fasimon Sándor szerint a magyarországi fiatalok állásnélkülisége azt mutatja, hogy strukturális problémák vannak a felsőoktatásban, ezért azt közelebb kell vinni a gazdasághoz. Fontos, hogy növekedjen a természettudományos hallgatók létszáma, ezért a Mol ügyvezető-igazgatója azt kérte az egyetemektől, hogy nyissanak a gyakorlati képzés felé.

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. január 19.

_MG_8971

Javított kiválósága számarányain a Szegedi Tudományegyetem: a 2016-os adatokhoz képest száznál is több, 2017-ben összesen 225 tehetséges egyetemista, doktorandusz és ifjú oktató nyerte el az Új Nemzeti Kiválósági Program ösztöndíját. A sikeres ifjú kutatók közül az Újvidékről az SZTE doktori iskolájába érkező Kartali Tündét kértük villáminterjúra.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 26.
    18:00 - 19:30
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt Pedagógiai Esték sorozatának visszatérő vendége: dr. Boldizsár Ildikó mesekutató-meseterapeuta, aki előadásában a felnőtté válással kapcsolatos mesék tanulságait összegzi.
  • február 28.
    14:00 - 16:00
    A SZAB Dermatológiai Munkabizottság tudományos ülésének programja: Dr. Szabó Éva egyetemi docens (DE Bőrgyógyászati Tanszék): A krónikus vénás betegség korszerű kezelése a nemzetközi irányelvek tükrében. Dr. Páczi István orvosigazgató (Unicorp Biotech Kft.). Hogyan ha a szulodexid?
  • február 28.
    16:00 - 17:30
    Az 'Egyetemi szerzők, kiadók, műhelyek' sorozat keretei között a kötetbemutatón a szerzőkkel, Bencsik Péterrel (SZTE BTK Jelenkortörténeti Tanszék, egyetemi adjunktus) és Miklós Péterrel (SZTE JGYPK, főiskolai docens, az Emlékpont intézményvezetője) Marjanucz László (SZTE BTK Modernkori Magyar Történeti Tanszék, egyetemi docens) beszélget az Emlékpont könyvek sorozatban megjelent köteteikről.
  • február 28.
    16:00 - 17:00
    A Kínai vizuális kommunikáció előadás-sorozat része a Mai kínai reklám című program. A kínai vizuális kommunikáció a keleti kultúra több ezer éves írásával, képzőművészetével, festészetével, jelrendszerével foglalkozik az ókortól napjainkig. Az előadó: Horváth Janisz kínai kalligráfia oktató, grafikusművész.
  • február 28.
    17:15 - 18:45
    Az SZTE Konfuciusz Intézet program-sorozatában a kínai kalligráfia elméleti és gyakorlati ismertetése részeként szó esik a képírás írásjegyeinek kialakulásától kezdve a mai modern scripturális festészetének esztétikájáig számos érdekességről. Az foglalkozásokat Horváth Janisz kínai kalligráfia oktató, grafikusművész tartja.