SZTE Info

„A marketingben nincs globalizáció”

A nemzetközi marketinggel és vállalkozással kapcsolatos fontos tudnivalókról beszélt Garamhegyi Ábel 2014. július 15-én a CIB ECOdemia Nyári Egyetemen.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

140715GARAMHEGYIaBEL_GTK_25A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank ZRt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának ad helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozat alatt Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank felügyelőbizottságának elnöke és Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora is tartott előadást. 2014. július 15-én a nyári iskola utolsó előtti előadását Garamhegyi Ábel egyetemi docens, a Barco volt alelnöke tartotta, témájául pedig a nemzetközi marketing gyakorlati szempontból történő bemutatását választotta. Garamhegyi Ábel cége professzionális megjelenítő berendezéseket (moziprojektor, orvosi monitor) gyárt, ő maga sales managerként beutazta a világot, nemrég épp Indiából tért vissza.


– Nemzetközi marketingre akkor van szükség, amikor egy külföldi versenytárs belép a mi meglévő piacunkra – kezdte a gondolatmenetét Garamhegyi Ábel, hozzátéve, hogy az ilyen helyzetek szokták kikényszeríteni a meglévő logikától való eltérést. – A marketingben nincs globalizáció: minden egyes piaci egyedi fogyasztókörrel bír, amely speciális megoldásokat igényel – jelentette ki. Ezt követően a nemzetközi marketing alkalmazásának idejéről szólt. Az előadó véleménye szerint nem gond az, ha egy cég az utolsó pillanatban cselekszik, csak „csinálja jól”. Emellett nem szabad tartani a versenytársaktól sem. – A verseny és a pénz összetartozik. A jövedelmezőség vonzza a konkurenciát – mondta, kiegészítve annyival, hogy hasonló arányosság fedezhető fel a kockázat és a piaci ellenőrzés között. – A nemzetközi marketing szempontjából kiemelten fontos a kulturális környezet megismerése, ugyanis ez más meghatározó környezeti tényezőktől eltérően nem tanulható meg könyvekből – fogalmazta meg az este tanulságát Garamhegyi Ábel, igaz hangsúlyozta, hogy ez az ő személyes véleménye. Álláspontja alátámasztásául pedig több példát is felhozott különböző külföldi üzletkötései kapcsán. Az előadása végeztével pedig tovább folytatódott a beszélgetés, amelyet a közönség kérdései tarkítottak.


Garamhegyi_eloadas_galeria
„A marketingben nincs globalizáció” - GALÉRIA

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *