SZTE Info

„A marketingben nincs globalizáció”

A nemzetközi marketinggel és vállalkozással kapcsolatos fontos tudnivalókról beszélt Garamhegyi Ábel 2014. július 15-én a CIB ECOdemia Nyári Egyetemen.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

140715GARAMHEGYIaBEL_GTK_25A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank ZRt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának ad helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozat alatt Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank felügyelőbizottságának elnöke és Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora is tartott előadást. 2014. július 15-én a nyári iskola utolsó előtti előadását Garamhegyi Ábel egyetemi docens, a Barco volt alelnöke tartotta, témájául pedig a nemzetközi marketing gyakorlati szempontból történő bemutatását választotta. Garamhegyi Ábel cége professzionális megjelenítő berendezéseket (moziprojektor, orvosi monitor) gyárt, ő maga sales managerként beutazta a világot, nemrég épp Indiából tért vissza.


– Nemzetközi marketingre akkor van szükség, amikor egy külföldi versenytárs belép a mi meglévő piacunkra – kezdte a gondolatmenetét Garamhegyi Ábel, hozzátéve, hogy az ilyen helyzetek szokták kikényszeríteni a meglévő logikától való eltérést. – A marketingben nincs globalizáció: minden egyes piaci egyedi fogyasztókörrel bír, amely speciális megoldásokat igényel – jelentette ki. Ezt követően a nemzetközi marketing alkalmazásának idejéről szólt. Az előadó véleménye szerint nem gond az, ha egy cég az utolsó pillanatban cselekszik, csak „csinálja jól”. Emellett nem szabad tartani a versenytársaktól sem. – A verseny és a pénz összetartozik. A jövedelmezőség vonzza a konkurenciát – mondta, kiegészítve annyival, hogy hasonló arányosság fedezhető fel a kockázat és a piaci ellenőrzés között. – A nemzetközi marketing szempontjából kiemelten fontos a kulturális környezet megismerése, ugyanis ez más meghatározó környezeti tényezőktől eltérően nem tanulható meg könyvekből – fogalmazta meg az este tanulságát Garamhegyi Ábel, igaz hangsúlyozta, hogy ez az ő személyes véleménye. Álláspontja alátámasztásául pedig több példát is felhozott különböző külföldi üzletkötései kapcsán. Az előadása végeztével pedig tovább folytatódott a beszélgetés, amelyet a közönség kérdései tarkítottak.


Garamhegyi_eloadas_galeria
„A marketingben nincs globalizáció” - GALÉRIA

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. december 06.

kiemelt_Dux_Laszlo

Biológia, kémia és fizika tantárgyból, valamint a Nobel-díjas rektor életéből, munkásságából áll össze évről évre az egyre népszerűbb SZTE Szent-Györgyi Tanulmányi Verseny kérdéssora. A zsűri elnökével, prof. Dr. Dux László tanszékvezető egyetemi tanárral a Szent-Györgyi-örökségről és a középiskolások versenyéről beszélgettünk.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • december 5. 17:00 - 15. 20:00
    Az SZTE 2017-es Szent-Györgyi emlékév programjaként az SZTE Nemzetközi és Közkapcsolati Igazgatóság Kulturális Iroda Minden, ami C-vitamin címmel fotópályázatot hirdetett. A felhívására érkező fényképeket tekinthetik meg a kiállításon. A kiállítást megnyitja: Dr. Datki Zsolt neurobiológus (SZTE ÁOK). Közreműködik: Dr. Kosztolányi József egyetemi docens (SZTE TTIK Bolyai Intézet). A fotókiállítás 2017. december 15-ig, munkanapokon 8-20 óra között tekinthető meg.
  • december 12.
    17:30 - 18:00
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt és a Szent-Györgyi Albert Agóra „vetítős” sorozatának témája: Irán és Burma. Kalauzunk: Németh György, aki sokáig pedagógus-technikus a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán, majd az MTI újságíró-fotóriportere volt 24 évig, most szabadúszó, illetve nyugdíjas fotográfus. Ez a két különleges és a hétköznapi utazó számára kevésbé elérhető úticél gyönyörűséges fotói lesznek láthatók, megspékelve azzal a témával, hogy "Hogyan készüljön egy fotós, ha ismeretlen tájakon, ismeretlen kultúrát szándékozik megörökíteni?".
  • december 15.
    06:16 - 06:16
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt és a Somogyi-könyvtár közös, Pedagógiai esték című sorozatának advent váró programjának vendége: Kondé Lajos, a szegedi Dóm plébánosa, akinek az ifjúságért végzett munkáját Pro Urbe Szeged-díjjal és Csongrád megye díszpolgári címével is elismerték már.