SZTE Info

„A marketingben nincs globalizáció”

A nemzetközi marketinggel és vállalkozással kapcsolatos fontos tudnivalókról beszélt Garamhegyi Ábel 2014. július 15-én a CIB ECOdemia Nyári Egyetemen.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

140715GARAMHEGYIaBEL_GTK_25A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank ZRt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának ad helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozat alatt Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank felügyelőbizottságának elnöke és Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora is tartott előadást. 2014. július 15-én a nyári iskola utolsó előtti előadását Garamhegyi Ábel egyetemi docens, a Barco volt alelnöke tartotta, témájául pedig a nemzetközi marketing gyakorlati szempontból történő bemutatását választotta. Garamhegyi Ábel cége professzionális megjelenítő berendezéseket (moziprojektor, orvosi monitor) gyárt, ő maga sales managerként beutazta a világot, nemrég épp Indiából tért vissza.


– Nemzetközi marketingre akkor van szükség, amikor egy külföldi versenytárs belép a mi meglévő piacunkra – kezdte a gondolatmenetét Garamhegyi Ábel, hozzátéve, hogy az ilyen helyzetek szokták kikényszeríteni a meglévő logikától való eltérést. – A marketingben nincs globalizáció: minden egyes piaci egyedi fogyasztókörrel bír, amely speciális megoldásokat igényel – jelentette ki. Ezt követően a nemzetközi marketing alkalmazásának idejéről szólt. Az előadó véleménye szerint nem gond az, ha egy cég az utolsó pillanatban cselekszik, csak „csinálja jól”. Emellett nem szabad tartani a versenytársaktól sem. – A verseny és a pénz összetartozik. A jövedelmezőség vonzza a konkurenciát – mondta, kiegészítve annyival, hogy hasonló arányosság fedezhető fel a kockázat és a piaci ellenőrzés között. – A nemzetközi marketing szempontjából kiemelten fontos a kulturális környezet megismerése, ugyanis ez más meghatározó környezeti tényezőktől eltérően nem tanulható meg könyvekből – fogalmazta meg az este tanulságát Garamhegyi Ábel, igaz hangsúlyozta, hogy ez az ő személyes véleménye. Álláspontja alátámasztásául pedig több példát is felhozott különböző külföldi üzletkötései kapcsán. Az előadása végeztével pedig tovább folytatódott a beszélgetés, amelyet a közönség kérdései tarkítottak.


Garamhegyi_eloadas_galeria
„A marketingben nincs globalizáció” - GALÉRIA

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. július 19.

Kiemelt_rektori

Napjainkban a nemzetköziesítés a felsőoktatási fokozatváltás központi eleme. Ez az átfogó program a Szegedi Tudományegyetem kapcsolatrendszerének erősítésére és nemzetközi láthatóságának növelésére fókuszál. Mi történt ezen a területen az elmúlt négy évben? Az SZTE kapu a világra? – kérdeztük az SZTE négy rektorhelyettesét.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • szeptember 23.
    10:00 - 16:00
    A látogatók megismerkedhetnek a Füvészkert új, rovarfogó növényeket bemutató gyűjteményével. A húsevő, vagy rovaremésztő növények a világ minden táján élnek, közös jellemzőjük, hogy tápanyagszükségletüket állati eredetű forrásból egészítik ki. A rovarok, vagy kisebb békák, gyíkok, esetleg kisemlősök elfogására a levelük módosult fondorlatos szerkezetű csapdákká. Ezekkel a különös lényekkel lehet testközelből is megismerkedni a tematikus napon.
  • szeptember 26.
    18:00 - 19:00
    Prof. Dr. habil. Szakály Sándor történész (VERITAS Történetkutató Intézet) előadása: Magyarország a második világháborúban: A kezdetek
  • szeptember 28.
    14:00 - 23:00
    A Szegedi Tudományegyetem Szegeden és Hódmezővásárhelyen mintegy 300 programmal várja az érdeklődőket a Kutatók Éjszakáján szeptember utolsó péntekén. A tudományt és a kutatói életpályát népszerűsítő eseménysorozaton máskor rejtett helyek nyílnak meg a látogatók előtt. A szegedi egyetemen több mint 350 oktató, kutató és hallgató mutatja be tudományterületét. Laborlátogatások, előadások, kreatív foglalkozások, játékos programok, bemutatók, kísérletek, kalandtúrák, workshopok kora délutántól késő éjszakáig! Az SZTE programjai elérhetők az SZTE Kutatók Éjszakája mobil alkalmazáson keresztül. Az alkalmazás az esemény digitális programfüzete, amely a programok alapvető információ mellett (leírások, időpontok, helyszín, előadók) lehetőséget nyújt az érdekesnek talált előadások külön listába való rögzítésére is. A térkép segítségével a rendezvény helyszínei és az ahhoz tartozó programok tekinthetők át, a kereső funkció pedig még könnyebbé teszi a böngészést. Az applikáció a 4.4-nél magasabb verziószámú Android rendszerekre elérhető és „SZTE Kutatók Éjszakája” néven a Google Play áruházból ingyenesen letölthető. Az SZTE szegedi és vásárhelyi programjai megtekinthetők a www.kutatokejszakaja.hu honlapon is. Találkozzunk a Kutatók Éjszakáján 2018. szeptember 28-án, pénteken!
  • szeptember 28.
    18:00 - 19:00
    Az előadássorozat következő vendége Dux László, az SZTE professzora. Előadásának címe: Szent-Györgyi Albert és intézete.
  • október 3.
    10:00 - 18:00