SZTE Info

„A marketingben nincs globalizáció”

A nemzetközi marketinggel és vállalkozással kapcsolatos fontos tudnivalókról beszélt Garamhegyi Ábel 2014. július 15-én a CIB ECOdemia Nyári Egyetemen.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

140715GARAMHEGYIaBEL_GTK_25A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank ZRt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának ad helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozat alatt Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank felügyelőbizottságának elnöke és Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora is tartott előadást. 2014. július 15-én a nyári iskola utolsó előtti előadását Garamhegyi Ábel egyetemi docens, a Barco volt alelnöke tartotta, témájául pedig a nemzetközi marketing gyakorlati szempontból történő bemutatását választotta. Garamhegyi Ábel cége professzionális megjelenítő berendezéseket (moziprojektor, orvosi monitor) gyárt, ő maga sales managerként beutazta a világot, nemrég épp Indiából tért vissza.


– Nemzetközi marketingre akkor van szükség, amikor egy külföldi versenytárs belép a mi meglévő piacunkra – kezdte a gondolatmenetét Garamhegyi Ábel, hozzátéve, hogy az ilyen helyzetek szokták kikényszeríteni a meglévő logikától való eltérést. – A marketingben nincs globalizáció: minden egyes piaci egyedi fogyasztókörrel bír, amely speciális megoldásokat igényel – jelentette ki. Ezt követően a nemzetközi marketing alkalmazásának idejéről szólt. Az előadó véleménye szerint nem gond az, ha egy cég az utolsó pillanatban cselekszik, csak „csinálja jól”. Emellett nem szabad tartani a versenytársaktól sem. – A verseny és a pénz összetartozik. A jövedelmezőség vonzza a konkurenciát – mondta, kiegészítve annyival, hogy hasonló arányosság fedezhető fel a kockázat és a piaci ellenőrzés között. – A nemzetközi marketing szempontjából kiemelten fontos a kulturális környezet megismerése, ugyanis ez más meghatározó környezeti tényezőktől eltérően nem tanulható meg könyvekből – fogalmazta meg az este tanulságát Garamhegyi Ábel, igaz hangsúlyozta, hogy ez az ő személyes véleménye. Álláspontja alátámasztásául pedig több példát is felhozott különböző külföldi üzletkötései kapcsán. Az előadása végeztével pedig tovább folytatódott a beszélgetés, amelyet a közönség kérdései tarkítottak.


Garamhegyi_eloadas_galeria
„A marketingben nincs globalizáció” - GALÉRIA

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. október 03.

Kiemelt_Antalicz_B

Első díjat nyert az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, és egyedül épített a lézerfényt mérni képes szenzort. Felsőfokon beszél németül, angolul olvas szakcikkeket, miközben kínaiul tanul. A kollégiumában segíti az önképzőkör munkáját, s emellett egy új kutatási projekthez számítógépes szoftvert ír. Ő Antalicz Balázs, a Szegedi Tudományegyetem MSc-képzéses fizika szakos hallgatója, akitől leckét kaptunk lendületből és szakmai elhivatottságból.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • október 5. 09:00 - 22. 19:00
    A kiállítás szervezője: SZAB Művészeti Szakbizottság.
  • október 6. 08:00 - december 20. 08:00
    A szegedi szecessziós épületeket szokatlan szemszögbôl mutatja meg a tárlat. Az épületekre jellemzô szecessziós részleteket láthatjuk viszont fotókon. Olyan perspektívából, madártávlatból, ahogy az utca embere nem láthatja ôket. A kiállítás megtekinthetô december 20-ig.
  • október 7. 14:00 - november 10. 08:00
    A Magyar Alkotómûvészek Országos Egyesületével karöltve, szalonjelleggel a MAOE teljes képzômûvészeti tagságát megszólaltató tárlatot mutat be a REÖK. Ennek a kiállításnak a korábbi években különbözô, nagyhírû intézmények, mint például a szentendrei MûvészetMalom adott helyet. Az eddigi évek tapasztalatai alapján a szegedi kiállítóházba is 6-800 mûvész alkotását várjuk. A kiállítás megtekinthetô november 10-ig. Belépôjegy 500 Ft.
  • október 9. 15:00 - november 10. 20:00
    A fényképeket a szerző Juhász Antalnak az 1960-as évek óta végzett néprajzi terepmunkáin készítette. Az idő tájt a tanyai emberek a gazdasági, társadalmi változások időszakát élték. Évtizedek múltán látjuk, hogy a felvételek többnyire egy még paraszti életformában élt nemzedék hétköznapi munkáját, ünnepeit dokumentálják.
  • október 13. 17:00 - december 31. 18:00
    Gyenes Kálmán a Délmagyarország fotósaként hosszú éveken keresztül örökítette meg nemcsak Szeged, hanem Csongrád megye mindennapjait is, emellett számtalan felvételt készített szeretett Erdélyérôl is. A tárlaton a nem régen elhunyt fotómûvész alkotásaiból mutatunk be egy olyan válogatást, melyen megjelennek a sportversenyek izgalmai, a rendszerváltás legendás pillanatai vagy éppen Tarján panelépületeinek szépségei is. A kiállítás megtekinthetô december 31-ig, naponta 10.00–18.00 óráig.