SZTE Info

„A marketingben nincs globalizáció”

A nemzetközi marketinggel és vállalkozással kapcsolatos fontos tudnivalókról beszélt Garamhegyi Ábel 2014. július 15-én a CIB ECOdemia Nyári Egyetemen.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

140715GARAMHEGYIaBEL_GTK_25A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara és a CIB Bank ZRt. közös szervezésében a marketinget, az innovációt és a gazdasági potenciált középpontba helyező nyári iskolának ad helyet a GTK épülete. A CIB ECOdemia Nyári Egyetem célja elsősorban Szeged, illetve a Dél-alföldi Régió vállalati vezetői számára történő értékteremtés. Az aktuális gazdasági, gazdaságpolitikai és vállalati trendek bemutatása mellett kiemelt fontosságú a vállalati szereplők közötti interakció lehetőségének megteremtése, a meglévő tapasztalatok új ismeretekkel történő gazdagítása. A négyrészes programsorozat alatt Járai Zsigmond, a Magyar Nemzeti Bank felügyelőbizottságának elnöke és Szabó Gábor, a Szegedi Tudományegyetem rektora is tartott előadást. 2014. július 15-én a nyári iskola utolsó előtti előadását Garamhegyi Ábel egyetemi docens, a Barco volt alelnöke tartotta, témájául pedig a nemzetközi marketing gyakorlati szempontból történő bemutatását választotta. Garamhegyi Ábel cége professzionális megjelenítő berendezéseket (moziprojektor, orvosi monitor) gyárt, ő maga sales managerként beutazta a világot, nemrég épp Indiából tért vissza.


– Nemzetközi marketingre akkor van szükség, amikor egy külföldi versenytárs belép a mi meglévő piacunkra – kezdte a gondolatmenetét Garamhegyi Ábel, hozzátéve, hogy az ilyen helyzetek szokták kikényszeríteni a meglévő logikától való eltérést. – A marketingben nincs globalizáció: minden egyes piaci egyedi fogyasztókörrel bír, amely speciális megoldásokat igényel – jelentette ki. Ezt követően a nemzetközi marketing alkalmazásának idejéről szólt. Az előadó véleménye szerint nem gond az, ha egy cég az utolsó pillanatban cselekszik, csak „csinálja jól”. Emellett nem szabad tartani a versenytársaktól sem. – A verseny és a pénz összetartozik. A jövedelmezőség vonzza a konkurenciát – mondta, kiegészítve annyival, hogy hasonló arányosság fedezhető fel a kockázat és a piaci ellenőrzés között. – A nemzetközi marketing szempontjából kiemelten fontos a kulturális környezet megismerése, ugyanis ez más meghatározó környezeti tényezőktől eltérően nem tanulható meg könyvekből – fogalmazta meg az este tanulságát Garamhegyi Ábel, igaz hangsúlyozta, hogy ez az ő személyes véleménye. Álláspontja alátámasztásául pedig több példát is felhozott különböző külföldi üzletkötései kapcsán. Az előadása végeztével pedig tovább folytatódott a beszélgetés, amelyet a közönség kérdései tarkítottak.


Garamhegyi_eloadas_galeria
„A marketingben nincs globalizáció” - GALÉRIA

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. június 17.

Kiemelt_Kheten_TL

„A könyveknek is megvan a maguk sorsa… – Habent sua fata libelli… – hangzott el Terentius Maurus közismert gondolata a szegedi egyetem jogász professzora, Trócsányi László „Párizsi Napló, avagy ami a nagyköveti jelentésekből kimaradt… 2010. július – 2014. június című kötete bemutatóján. Az SZTE „FRANKO – BIBLIO – FILIA Könyves utazások 2018” programsorozat kiemelt könyvheti rendezvénye dedikációval zárult.

SZTEtelevízió

2018. május 30.

kiemelt_SZG_diszpolgar

Idén a Szegedi Tudományegyetem rektora, Dr. Szabó Gábor lett Szeged díszpolgára. Az elismerést május 18-án a díszközgyűlésen adta át Botka László polgármester. A Szeged Televízió ebből az alkalomból készített vele egy életútinterjút.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • június 25. 08:00 - 27. 16:00
  • június 25. 08:00 - 27. 16:00
  • június 28.
    10:00 - 15:00
    A 45 brazil tagállami és önkormányzati egyetemet – mintegy 700 ezer diákot - tömörítő Brazilian Association of Rectors of State and Municipal Universities (ABRUEM) múlt novemberi közgyűlésén egyhangúan úgy határozott, hogy 2018-ban Magyarországot választja szakmai útja célországaként. A delegáció látogatásának célja, hogy megismerjék a magyar felsőoktatási rendszert, intézménylátogatások során feltérképezzék az együttműködési lehetőségeket. Részt vesznek találkozókon és egyeztetéseken, amelyek megalapozhatják a hosszútávú szakmai együttműködést a magyar felsőoktatási intézményekkel. A szervezet weboldala az alábbi linken érhető el: http://www2.abruem.org.br/international-relations/
  • *
    június 29.
    09:00 - 11:00
    Rendkívüli Fogorvosdoktor Avató Ünnepi Szenátus Ülés
  • június 29.
    09:00 - 11:00