SZTE Info

SZTE-s csapat nyerte az V. Országos Piackutatási Diákversenyt

A Huszár Attila, Juhász Anita, Nagy Zoltán alkotta Smart Sztep csapat első helyezést ért el az Országos Piackutatási Diákverseny 2014. május 19-i döntőjén.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézete idén ötödik alkalommal szervezte meg az Országos Piackutatási Diákversenyt, ahol az induló csapatoknak különböző piackutatási tevékenységek teljesítése révén kellett bebizonyítani rátermettségüket. Ez alkalommal a feladat kiírója a Samsung volt. A csapatok célja a Smart Televíziók iránti kereslet generálása, a célcsoport beazonosítása, valamint a hatékony megszólításra összpontosító irányelvek felvázolása volt.


A versenyre összesen tizenhat háromfős csapat jelentkezett szerte az országból. Az első fordulóban az együtteseknek kvalitatív kutatást kellett folytatniuk, arról tanulmányt írniuk, végül pedig prezentálni az eredményeket. A zsűri döntésének értelmében a döntőbe öt egység jutott tovább, mely közül hármat az SZTE GTK hallgatói tettek ki. A második fordulóban minden csapat megkapta a Samsung kérdőívét, melyet lehetőségük volt saját kérdésekkel is kiegészíteni. A lekérdezés után a csapatok megkapták a 600 főből álló súlyozott mintát, ám minden alakulat csak a központi és a saját kérdéseit kapta meg. Az adatbázist utána elemezniük kellett, majd eredményeikről tanulmányt készítettek.


A zsűri értékelése alapján végül két SZTE-s csapat is a dobogóra állhatott. Keszeg Maja, Tóth Norbert, Zuba Tamás csapata (felkészítő tanár: Kovács Péter) megosztott harmadik helyet ért el. A második helyezett díját nem osztották ki. A dobogó legmagasabb fokára pedig a Huszár Attila, Juhász Anita, Nagy Zoltán hármas (felkészítő tanár: Hetesi Erzsébet) állhatott fel, akik az egyetemhez való kötődésüket a rendhagyó csapatnévben is jelezték: Smart Sztep. Megkérdezésünkre a csapatot képviselő Nagy Zoltán elmondta, hogy egy ilyen versenyen jó eredményt elérni komoly felkészülést, odafigyelést és csapatmunkát igényel. – Jó tanácsként annyit tudnánk mondani, hogy a jövőben induló csapatok mindig próbáljanak üzleti fejjel gondolkodni, értsék meg a megbízó céljait és elvárásait, valamint, hogy olvassák el alaposan és mindig térjenek vissza a kiadott briefhez – üzente azoknak a hallgatóknak, akik a jövőben szeretnének hasonló megmérettetéseken kipróbálni magukat.


Az SZTE Gazdaságtudományi Karának hallgatói évről évre magas teljesítményt nyújtanak a különböző gazdasági versenyeken. A Brandstorm üzleti játékban (melyet a L'Oréal szervezett) 90 magyar egyetemistának és főiskolásnak nyílt lehetősége a kozmetikai készítményeket gyártó cég vezető márkáinak marketingstratégiájában elmélyedni. A versenyben az SZTE csapata is részt vett, és ugyan jó eredményt ért el, a nemzetközi döntőbe végül a Corvinus csapata jutott tovább.

 

Őszi Tamás

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. június 17.

Kiemelt_Kheten_TL

„A könyveknek is megvan a maguk sorsa… – Habent sua fata libelli… – hangzott el Terentius Maurus közismert gondolata a szegedi egyetem jogász professzora, Trócsányi László „Párizsi Napló, avagy ami a nagyköveti jelentésekből kimaradt… 2010. július – 2014. június című kötete bemutatóján. Az SZTE „FRANKO – BIBLIO – FILIA Könyves utazások 2018” programsorozat kiemelt könyvheti rendezvénye dedikációval zárult.

SZTEtelevízió

2018. május 30.

kiemelt_SZG_diszpolgar

Idén a Szegedi Tudományegyetem rektora, Dr. Szabó Gábor lett Szeged díszpolgára. Az elismerést május 18-án a díszközgyűlésen adta át Botka László polgármester. A Szeged Televízió ebből az alkalomból készített vele egy életútinterjút.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • június 25. 08:00 - 27. 16:00
  • június 25. 08:00 - 27. 16:00
  • június 28.
    10:00 - 15:00
    A 45 brazil tagállami és önkormányzati egyetemet – mintegy 700 ezer diákot - tömörítő Brazilian Association of Rectors of State and Municipal Universities (ABRUEM) múlt novemberi közgyűlésén egyhangúan úgy határozott, hogy 2018-ban Magyarországot választja szakmai útja célországaként. A delegáció látogatásának célja, hogy megismerjék a magyar felsőoktatási rendszert, intézménylátogatások során feltérképezzék az együttműködési lehetőségeket. Részt vesznek találkozókon és egyeztetéseken, amelyek megalapozhatják a hosszútávú szakmai együttműködést a magyar felsőoktatási intézményekkel. A szervezet weboldala az alábbi linken érhető el: http://www2.abruem.org.br/international-relations/
  • *
    június 29.
    09:00 - 11:00
    Rendkívüli Fogorvosdoktor Avató Ünnepi Szenátus Ülés
  • június 29.
    09:00 - 11:00