SZTE Info

Hogyan brandeljünk egy science parkot?

A szegedi ELI ALPS épülete köré elképzelt ELI Science Park brandelésének lépéseiről beszélt a Marketing Klub nyitóelőadásán 2014. október 8-án Susányi Tamás, a projektet előkészítő DEAK Zrt. vezérigazgatója.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán már hagyománynak számít a Marketing Klub, mely során a közgazdászhallgatók a marketing területén kimagasló tapasztalattal rendelkező szakértők előadásain vehetnek részt, így téve szert gyakorlat alapú információkra. A 2014-es év őszi félévének nyitóelőadására október 8-án került sor, a meghívott előadó pedig Susányi Tamás, a DEAK Zrt. vezérigazgatója volt. A DEAK Zrt. menedzsment szervezetként segíti a Szegedi Tudományegyetemen és az MTA Szegedi Biológiai Kutatóközpontjában rendelkezésre álló kutatási kapacitás és konkrét kutatási eredmények ipari és gazdasági célú felhasználását.


Susányi Tamás előadásában cége legújabb projektjéről beszélt, amely az ELI ALPS lézerközpontja mellé megálmodott tudományos és innovációs park brandjének megformázása volt. – Az egyetem eredetileg azzal bízott meg minket, hogy készítsük el az ELI körül kialakítandó inkubátorház üzleti tervét és megvalósíthatósági tanulmányát – emlékezett vissza a munka megkezdésére Susányi Tamás. Az inkubátorház, az ELI ALPS eredetileg tervezett funkcióira reagálva a kutatók irodai és szállással kapcsolatos igényeit is kiszolgálná, hiszen a kísérletek dokumentációja nem a laborokban történik. A science park – ahol az inkubátor ház is helyet kapna – a tervek szerint tudományos műhelyként funkcionálna, melyben számtalan, az ELI-hez és a Szegedi Tudományegyetemhez kötődő létesítmény és cég kapna helyet, de ugyanúgy helye lehetne itt jelentős cégek fejlesztő központjainak vagy akár különböző technológiai tevékenységeknek.


GTK_marketing_klub_galeria
Hogyan brandeljünk egy science parkot? - GALÉRIA


– De mire is szolgál egy brand? – kérdezte az előadó. – Megkülönböztet, kiemel, később pedig meghatározó, akár konkrét üzleti tartalomra tesz szert – válaszolta meg a kérdést. A brand kialakítása többek között magába foglalja a névadást, a logó és az arculat megtervezését, a jellemzők definiálását. A science park ugyan még csak elméleti szinten létezik, ám a brand már most meghatározó szereppel bír. – Milyen jellemzőkkel illetnénk a science parkot? Modern, tágas, innovatív, környezettudatos, természetközeli. A brandnek ugyanezt kell sugallnia – fogalmazta meg a folyamat lényegét Susányi Tamás. Az előadás érdekességét az adta, hogy a science park nevéről a közeljövőben fog végső dönteni a szenátus, de azt megelőzően az egyetemi polgárok is formálhatják a javaslatot. A jelenlévők sok olyan tervezetbe betekintést nyerhettek, melyet rajtuk kívül csak a legjobb négyet meghatározó brandzsűri láthatott csak.


Az előadás végeztével kötetlen beszélgetés vette kezdetét, melyben Susányi Tamás és a további, a munkában részt vevő szakemberek válaszoltak a felvetődött kérdésekre.

 

SZTEinfo – Őszi Tamás

fotók: Varga Kristóf


Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • augusztus 26. 08:00 - 31. 20:00
  • augusztus 28. 08:00 - 30. 18:00
    Az SZTE BTK Klasszika-filológia és Neolatin Tanszék nemzetközi konferenciája
  • augusztus 28. 13:00 - 31. 20:00
    A Hajnal István Kör Társadalomtörténeti Egyesület, a Móra Ferenc Múzeum és a SZAB Filozófiai és Történettudományi Szb. szervezésében
  • augusztus 30.
    09:30 - 12:00
    9:30 Arrival and Presentation of SZTE Service Units: Frankofon Centre, American Corner, Confucius Institute, SZTE Counseling, Demola Programme; Meet the representatives at their stands;
    10:00 Opening Ceremony
    Welcome Speech: Dr. habil Péter Zakar, Vice Rector for International and Public Relations,
    and by Dr. Tamás Bene, Director for International and Public Relations
    10:30 Introduction of Mentoring System, Student Unions
    Presenter: ESN Szeged, EHÖK
    10:45 Introduction of the Stipendium Hungaricum Scholarship Programme;
    Presenter: Office for Full-time Study Programmes
    11:00 Presentation held by the Hungarian Police Department
    11: 30 Immigration Issues
    Presenter: Directorate General for Alien Policies
  • augusztus 31.
    10:00 - 16:00