SZTE Info

Szegedi oktatók a marketingoktatók és -kutatók egyesülete tisztségviselői között

Marketingoktatók tanácskoztak a Szegedi Tudományegyetem. A találkozón többszörös jubileumot ünnepeltek: a Marketing Oktatók Klubja 20. konferenciájának ugyanis az a szegedi egyetem adott otthont, ahol két évtizede indult a közgazdászképzés, a tanácskozást pedig az SZTE idén 15 éves Gazdaságtudományi Kara szervezte meg. A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, amelynek Révész Balázs lett az alelnöke, Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották. A konferencia értékelésére Révész Balázst kértük.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Révész Balázs, az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Marketing-Menedzsment Szakcsoport egyetemi docense a konferencia kapcsán elmondta: az elmúlt évekhez hasonlóan szakmailag magas színvonalú előadásokkal és jó hangulatban telt a háromnapos rendezvény. Az első napon a doktoranduszhallgatóké volt a terep, a kiválasztott doktoranduszok a hazai marketingkutatók jeles szereplőitől kaphattak tanácsokat a tervezett kutatási témájukhoz, kutatási programjuk megvalósításához, majd pedig a konferencia plenáris előadásait követően több mint 50 előadás hangzott el a szekcióüléseken.


A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, melynek célja a marketingszemlélet elterjesztése, az oktatás és kutatás szakmai támogatása, a marketinggyakorlat fejlesztése. Az egyesület a közép és felsőoktatási intézményekben dolgozó marketingoktatók és -kutatók közösségét hivatott ápolni – mondta Révész Balázs, akit az egyesület alelnökévé választottak. A szegedi universitas jeles oktatói közül még ketten töltenek be tisztséget az egyesületben: Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották


Megkerülhetetlen kérdés, hogy mennyiben változott a marketing mint szakma és tantárgy az elmúlt 20 esztendőben. Révész Balázs szeirnt az elmúlt 20-30 év jelentős változásokat hozott a marketingben és a marketingoktatásban is. – Elég, ha csak annyit mondok, hogy 30 éve még csak a nagyvállalati marketinget oktatták az egyetemek, de ma már külön területként és tárgyként jelenik meg a kis- és középvállalkozások marketingje, a kkv-marketing – magyarázta. – Vagy egy másik változás: a 90-es évek második felétől beszélhetünk itthon az internet üzleti célú használatának elindulásáról, de persze ez még az USA-ban is csak néhány évvel korábbra tehető. Ma pedig már nincs olyan vállalkozás, amely ne használná működése során ezt a csatornát.


A most 15 éves Gazdaságtudományi Karon tanulhatnak a hallgatók marketinget, tény, hogy a tananyagnak igazodnia kell az állandóan változó, folyamatosan megújuló tudományterülethez. Az egyetemi docens rámutatott: a hallgatók számára is igyekeznek naprakész ismereteket nyújtani, s ebben is sokat segítenek az ilyen rendezvények. Emellett persze folyamatosan törekednek arra, hogy a szakma jeles képviselőit is meghívják az egyetemi órákra, előadásokra. A marketing területén számos nagy kihívás van, Révész Balázs szerint a legnagyobb talán az lehet, hogy a rendkívül nagy számú megoldás és lehetőség közül kiválasztani azt, amelyik a legjobb az adott szituációban. Ehhez persze először is az a fontos, hogy ismerjük a lehetőségeket, másodszor pedig a jó helyzetértékelés és az elemző képesség számít különösen fontosnak.


A konferencián számos kiváló előadás hangzott el, ezek közül az értékelésekor nehéz választani. Révész Balázs elsőként a plenáris előadásokat említette, Vörös József (PTE), a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja a termelés és marketing kapcsolatát, ezen belül is a marketing üzleti folyamatokban betöltött kiemelkedő szerepét ismertette. Ez után Józsa László (SZE) új-zélandi és indiai tapasztalatait osztotta meg, végül pedig Kozák Ákos, a GFK Hungária Piackutató Intézet igazgatója ismertette a legújabb kutatási eredményeket.


A marketing kifejezetten angolszász találmány, az Amerikai kontinensen született – arra is kíváncsiak voltunk, hogy az európaiak mennyire tudnak lépést tartani a tengeren túli kollégákkal. Röviden erre talán azt lehet mondani, hogy persze, lépést tudnak tartani, számos kiváló marketingiskola alakult az öreg kontinensen is, nem csak az amerikai a jó marketing.


Tény, hogy a hatásait még most is éreztető gazdasági világválság eredményeképpen a legtöbb cég a marketingbüdzsét kurtította meg, ami jelentősen átszabta a piacon lévő szakemberek lehetőségeit. Az egyetemi docens rámutatott: a marketingterület komoly költségcsökkentésen ment keresztül a legtöbb vállalatnál, azonban a marketingnek alapvető szerepe van a kereslet élénkítésében, tehát amint a kedvező piaci változások elindultak, egyre több vállalkozás törekszik arra, hogy újra megerősítse a területet. Persze ez egy lassú folyamat.


 

SZTEinfo – Nyemcsok Éva Eső

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. július 19.

Kiemelt_rektori

Napjainkban a nemzetköziesítés a felsőoktatási fokozatváltás központi eleme. Ez az átfogó program a Szegedi Tudományegyetem kapcsolatrendszerének erősítésére és nemzetközi láthatóságának növelésére fókuszál. Mi történt ezen a területen az elmúlt négy évben? Az SZTE kapu a világra? – kérdeztük az SZTE négy rektorhelyettesét.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • szeptember 25.
    10:00 - 11:00
    “This talk first reviews important observational characteristics of the body image on the Shroud of Turin, some of which come from the 1978 STURP expedition to examine the Shroud directly in Turin, for which Dr. Jackson was its team leader. Following this, several examples will be presented to demonstrate how various image formation hypotheses can be rejected by testing against the available observational data, according to the Scientific Method. Next, a subset of the observational data is used to formulate the presenter’s hypothesis of image formation involving radiation and gravity. The remainder of the observational data of the Shroud image, which were not used to construct the hypothesis, are then used to test the hypothesis. The talk concludes with a summary and significance of the above analysis.”
  • szeptember 26.
    18:00 - 19:00
    Prof. Dr. habil. Szakály Sándor történész (VERITAS Történetkutató Intézet) előadása: Magyarország a második világháborúban: A kezdetek
  • szeptember 28.
    14:00 - 23:00
    A Szegedi Tudományegyetem Szegeden és Hódmezővásárhelyen mintegy 300 programmal várja az érdeklődőket a Kutatók Éjszakáján szeptember utolsó péntekén. A tudományt és a kutatói életpályát népszerűsítő eseménysorozaton máskor rejtett helyek nyílnak meg a látogatók előtt. A szegedi egyetemen több mint 350 oktató, kutató és hallgató mutatja be tudományterületét. Laborlátogatások, előadások, kreatív foglalkozások, játékos programok, bemutatók, kísérletek, kalandtúrák, workshopok kora délutántól késő éjszakáig! Az SZTE programjai elérhetők az SZTE Kutatók Éjszakája mobil alkalmazáson keresztül. Az alkalmazás az esemény digitális programfüzete, amely a programok alapvető információ mellett (leírások, időpontok, helyszín, előadók) lehetőséget nyújt az érdekesnek talált előadások külön listába való rögzítésére is. A térkép segítségével a rendezvény helyszínei és az ahhoz tartozó programok tekinthetők át, a kereső funkció pedig még könnyebbé teszi a böngészést. Az applikáció a 4.4-nél magasabb verziószámú Android rendszerekre elérhető és „SZTE Kutatók Éjszakája” néven a Google Play áruházból ingyenesen letölthető. Az SZTE szegedi és vásárhelyi programjai megtekinthetők a www.kutatokejszakaja.hu honlapon is. Találkozzunk a Kutatók Éjszakáján 2018. szeptember 28-án, pénteken!
  • szeptember 28.
    18:00 - 19:00
    Az előadássorozat következő vendége Dux László, az SZTE professzora. Előadásának címe: Szent-Györgyi Albert és intézete.
  • szeptember 29.
    14:00 - 18:00
    Az SZTE Konfuciusz Intézet sok szeretettel vár minden kedves vendéget a Konfuciusz Napon. A programsorozat két részből áll. 15.00 és 17.00 óra között a látogatóink interaktív állomásainkon játékos formában ismerkedhetnek meg Kínával. A feladatokat teljesítő résztvevők értékes ajándékokat nyerhetnek. 17.00 órakor kezdődik gálaműsorunk, amelyen különböző Kínával kapcsolható műsorszámokat mutatnak be a Konfuciusz Intézet hallgatói, tanárai, barátai. A programon a részvétel ingyenes, de előzetesen regisztrációhoz kötött. Regisztrálni a konfuciusz@rekt.szte.hu címen lehet.