SZTE Info

Szegedi oktatók a marketingoktatók és -kutatók egyesülete tisztségviselői között

Marketingoktatók tanácskoztak a Szegedi Tudományegyetem. A találkozón többszörös jubileumot ünnepeltek: a Marketing Oktatók Klubja 20. konferenciájának ugyanis az a szegedi egyetem adott otthont, ahol két évtizede indult a közgazdászképzés, a tanácskozást pedig az SZTE idén 15 éves Gazdaságtudományi Kara szervezte meg. A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, amelynek Révész Balázs lett az alelnöke, Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották. A konferencia értékelésére Révész Balázst kértük.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Révész Balázs, az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Marketing-Menedzsment Szakcsoport egyetemi docense a konferencia kapcsán elmondta: az elmúlt évekhez hasonlóan szakmailag magas színvonalú előadásokkal és jó hangulatban telt a háromnapos rendezvény. Az első napon a doktoranduszhallgatóké volt a terep, a kiválasztott doktoranduszok a hazai marketingkutatók jeles szereplőitől kaphattak tanácsokat a tervezett kutatási témájukhoz, kutatási programjuk megvalósításához, majd pedig a konferencia plenáris előadásait követően több mint 50 előadás hangzott el a szekcióüléseken.


A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, melynek célja a marketingszemlélet elterjesztése, az oktatás és kutatás szakmai támogatása, a marketinggyakorlat fejlesztése. Az egyesület a közép és felsőoktatási intézményekben dolgozó marketingoktatók és -kutatók közösségét hivatott ápolni – mondta Révész Balázs, akit az egyesület alelnökévé választottak. A szegedi universitas jeles oktatói közül még ketten töltenek be tisztséget az egyesületben: Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották


Megkerülhetetlen kérdés, hogy mennyiben változott a marketing mint szakma és tantárgy az elmúlt 20 esztendőben. Révész Balázs szeirnt az elmúlt 20-30 év jelentős változásokat hozott a marketingben és a marketingoktatásban is. – Elég, ha csak annyit mondok, hogy 30 éve még csak a nagyvállalati marketinget oktatták az egyetemek, de ma már külön területként és tárgyként jelenik meg a kis- és középvállalkozások marketingje, a kkv-marketing – magyarázta. – Vagy egy másik változás: a 90-es évek második felétől beszélhetünk itthon az internet üzleti célú használatának elindulásáról, de persze ez még az USA-ban is csak néhány évvel korábbra tehető. Ma pedig már nincs olyan vállalkozás, amely ne használná működése során ezt a csatornát.


A most 15 éves Gazdaságtudományi Karon tanulhatnak a hallgatók marketinget, tény, hogy a tananyagnak igazodnia kell az állandóan változó, folyamatosan megújuló tudományterülethez. Az egyetemi docens rámutatott: a hallgatók számára is igyekeznek naprakész ismereteket nyújtani, s ebben is sokat segítenek az ilyen rendezvények. Emellett persze folyamatosan törekednek arra, hogy a szakma jeles képviselőit is meghívják az egyetemi órákra, előadásokra. A marketing területén számos nagy kihívás van, Révész Balázs szerint a legnagyobb talán az lehet, hogy a rendkívül nagy számú megoldás és lehetőség közül kiválasztani azt, amelyik a legjobb az adott szituációban. Ehhez persze először is az a fontos, hogy ismerjük a lehetőségeket, másodszor pedig a jó helyzetértékelés és az elemző képesség számít különösen fontosnak.


A konferencián számos kiváló előadás hangzott el, ezek közül az értékelésekor nehéz választani. Révész Balázs elsőként a plenáris előadásokat említette, Vörös József (PTE), a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja a termelés és marketing kapcsolatát, ezen belül is a marketing üzleti folyamatokban betöltött kiemelkedő szerepét ismertette. Ez után Józsa László (SZE) új-zélandi és indiai tapasztalatait osztotta meg, végül pedig Kozák Ákos, a GFK Hungária Piackutató Intézet igazgatója ismertette a legújabb kutatási eredményeket.


A marketing kifejezetten angolszász találmány, az Amerikai kontinensen született – arra is kíváncsiak voltunk, hogy az európaiak mennyire tudnak lépést tartani a tengeren túli kollégákkal. Röviden erre talán azt lehet mondani, hogy persze, lépést tudnak tartani, számos kiváló marketingiskola alakult az öreg kontinensen is, nem csak az amerikai a jó marketing.


Tény, hogy a hatásait még most is éreztető gazdasági világválság eredményeképpen a legtöbb cég a marketingbüdzsét kurtította meg, ami jelentősen átszabta a piacon lévő szakemberek lehetőségeit. Az egyetemi docens rámutatott: a marketingterület komoly költségcsökkentésen ment keresztül a legtöbb vállalatnál, azonban a marketingnek alapvető szerepe van a kereslet élénkítésében, tehát amint a kedvező piaci változások elindultak, egyre több vállalkozás törekszik arra, hogy újra megerősítse a területet. Persze ez egy lassú folyamat.


 

SZTEinfo – Nyemcsok Éva Eső

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. december 06.

kiemelt_Dux_Laszlo

Biológia, kémia és fizika tantárgyból, valamint a Nobel-díjas rektor életéből, munkásságából áll össze évről évre az egyre népszerűbb SZTE Szent-Györgyi Tanulmányi Verseny kérdéssora. A zsűri elnökével, prof. Dr. Dux László tanszékvezető egyetemi tanárral a Szent-Györgyi-örökségről és a középiskolások versenyéről beszélgettünk.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • december 5. 17:00 - 15. 20:00
    Az SZTE 2017-es Szent-Györgyi emlékév programjaként az SZTE Nemzetközi és Közkapcsolati Igazgatóság Kulturális Iroda Minden, ami C-vitamin címmel fotópályázatot hirdetett. A felhívására érkező fényképeket tekinthetik meg a kiállításon. A kiállítást megnyitja: Dr. Datki Zsolt neurobiológus (SZTE ÁOK). Közreműködik: Dr. Kosztolányi József egyetemi docens (SZTE TTIK Bolyai Intézet). A fotókiállítás 2017. december 15-ig, munkanapokon 8-20 óra között tekinthető meg.
  • december 11.
    06:28 - 06:28
    Az SZTE Mentor(h)áló projektjének Pedagógiai esték sorozatában Kozma-Vízkeleti Dániel család- és pszichoterapeuta, klinikai szakpszichológus az alábbi kérdésekre keresi a választ: Valóban papír-e a papír? Mit várunk egy ünneptől? Mi a lélektani jelentősége a hétköznapi rutin megtörésének? Van-e lelki jelentősége az ünnepi viseletnek? Hogyan őrizzük meg hagyományainkat a megváltozó rítusok során? Jobb-e a Halloween és a Valentin-nap a hagyományos ünnepeknél – mit adnak nekünk az újonnan divatossá vált események? És tényleg, miért fontosak azok a hétköznapi apróságok…?
  • december 11.
    17:00 - 18:30
    Dudás Csilla, kétszeres Sófi-ösztöndíjas PhD vegyészhallgatóval (SZTE, TTIK) Újszászi Ilona újságíró (SZTE NKI) beszélget.
  • december 12.
    17:30 - 18:00
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt és a Szent-Györgyi Albert Agóra „vetítős” sorozatának témája: Irán és Burma. Kalauzunk: Németh György, aki sokáig pedagógus-technikus a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán, majd az MTI újságíró-fotóriportere volt 24 évig, most szabadúszó, illetve nyugdíjas fotográfus. Ez a két különleges és a hétköznapi utazó számára kevésbé elérhető úticél gyönyörűséges fotói lesznek láthatók, megspékelve azzal a témával, hogy "Hogyan készüljön egy fotós, ha ismeretlen tájakon, ismeretlen kultúrát szándékozik megörökíteni?".
  • december 15.
    06:16 - 06:16
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt és a Somogyi-könyvtár közös, Pedagógiai esték című sorozatának advent váró programjának vendége: Kondé Lajos, a szegedi Dóm plébánosa, akinek az ifjúságért végzett munkáját Pro Urbe Szeged-díjjal és Csongrád megye díszpolgári címével is elismerték már.