SZTE Info

Szegedi oktatók a marketingoktatók és -kutatók egyesülete tisztségviselői között

Marketingoktatók tanácskoztak a Szegedi Tudományegyetem. A találkozón többszörös jubileumot ünnepeltek: a Marketing Oktatók Klubja 20. konferenciájának ugyanis az a szegedi egyetem adott otthont, ahol két évtizede indult a közgazdászképzés, a tanácskozást pedig az SZTE idén 15 éves Gazdaságtudományi Kara szervezte meg. A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, amelynek Révész Balázs lett az alelnöke, Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották. A konferencia értékelésére Révész Balázst kértük.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Révész Balázs, az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Marketing-Menedzsment Szakcsoport egyetemi docense a konferencia kapcsán elmondta: az elmúlt évekhez hasonlóan szakmailag magas színvonalú előadásokkal és jó hangulatban telt a háromnapos rendezvény. Az első napon a doktoranduszhallgatóké volt a terep, a kiválasztott doktoranduszok a hazai marketingkutatók jeles szereplőitől kaphattak tanácsokat a tervezett kutatási témájukhoz, kutatási programjuk megvalósításához, majd pedig a konferencia plenáris előadásait követően több mint 50 előadás hangzott el a szekcióüléseken.


A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, melynek célja a marketingszemlélet elterjesztése, az oktatás és kutatás szakmai támogatása, a marketinggyakorlat fejlesztése. Az egyesület a közép és felsőoktatási intézményekben dolgozó marketingoktatók és -kutatók közösségét hivatott ápolni – mondta Révész Balázs, akit az egyesület alelnökévé választottak. A szegedi universitas jeles oktatói közül még ketten töltenek be tisztséget az egyesületben: Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották


Megkerülhetetlen kérdés, hogy mennyiben változott a marketing mint szakma és tantárgy az elmúlt 20 esztendőben. Révész Balázs szeirnt az elmúlt 20-30 év jelentős változásokat hozott a marketingben és a marketingoktatásban is. – Elég, ha csak annyit mondok, hogy 30 éve még csak a nagyvállalati marketinget oktatták az egyetemek, de ma már külön területként és tárgyként jelenik meg a kis- és középvállalkozások marketingje, a kkv-marketing – magyarázta. – Vagy egy másik változás: a 90-es évek második felétől beszélhetünk itthon az internet üzleti célú használatának elindulásáról, de persze ez még az USA-ban is csak néhány évvel korábbra tehető. Ma pedig már nincs olyan vállalkozás, amely ne használná működése során ezt a csatornát.


A most 15 éves Gazdaságtudományi Karon tanulhatnak a hallgatók marketinget, tény, hogy a tananyagnak igazodnia kell az állandóan változó, folyamatosan megújuló tudományterülethez. Az egyetemi docens rámutatott: a hallgatók számára is igyekeznek naprakész ismereteket nyújtani, s ebben is sokat segítenek az ilyen rendezvények. Emellett persze folyamatosan törekednek arra, hogy a szakma jeles képviselőit is meghívják az egyetemi órákra, előadásokra. A marketing területén számos nagy kihívás van, Révész Balázs szerint a legnagyobb talán az lehet, hogy a rendkívül nagy számú megoldás és lehetőség közül kiválasztani azt, amelyik a legjobb az adott szituációban. Ehhez persze először is az a fontos, hogy ismerjük a lehetőségeket, másodszor pedig a jó helyzetértékelés és az elemző képesség számít különösen fontosnak.


A konferencián számos kiváló előadás hangzott el, ezek közül az értékelésekor nehéz választani. Révész Balázs elsőként a plenáris előadásokat említette, Vörös József (PTE), a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja a termelés és marketing kapcsolatát, ezen belül is a marketing üzleti folyamatokban betöltött kiemelkedő szerepét ismertette. Ez után Józsa László (SZE) új-zélandi és indiai tapasztalatait osztotta meg, végül pedig Kozák Ákos, a GFK Hungária Piackutató Intézet igazgatója ismertette a legújabb kutatási eredményeket.


A marketing kifejezetten angolszász találmány, az Amerikai kontinensen született – arra is kíváncsiak voltunk, hogy az európaiak mennyire tudnak lépést tartani a tengeren túli kollégákkal. Röviden erre talán azt lehet mondani, hogy persze, lépést tudnak tartani, számos kiváló marketingiskola alakult az öreg kontinensen is, nem csak az amerikai a jó marketing.


Tény, hogy a hatásait még most is éreztető gazdasági világválság eredményeképpen a legtöbb cég a marketingbüdzsét kurtította meg, ami jelentősen átszabta a piacon lévő szakemberek lehetőségeit. Az egyetemi docens rámutatott: a marketingterület komoly költségcsökkentésen ment keresztül a legtöbb vállalatnál, azonban a marketingnek alapvető szerepe van a kereslet élénkítésében, tehát amint a kedvező piaci változások elindultak, egyre több vállalkozás törekszik arra, hogy újra megerősítse a területet. Persze ez egy lassú folyamat.


 

SZTEinfo – Nyemcsok Éva Eső

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. július 09.

Kiemelt_Medicina_Juhasz_A

Kóboroljuk be, fedezzük fel Európát Juhász Árpáddal! A nyári vakáció startjánál a magyar geológust, a hazai természettudományos ismeretterjesztés egyik legjelentősebb alakját a 90. Ünnepi Könyvhét szegedi programján bemutatott legújabb könyvéről, az Egzotikus Európáról kérdeztük. Kíváncsiak voltunk a kiadványt gondozó Medicina Könyvkiadó vezérigazgatója és a szerkesztő véleményére is.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • július 8. 08:00 - 26. 16:00
    Az Intézet munkatársai tantermi órákon nyújtanak betekintést a magyar büntetőjog elméletébe. A nyári program célja nem csupán az elméleti ismeretek megalapozása, hanem a gyakorlati tapasztalatszerzés is. Így a programot igazságügyi orvostanhoz kötődő boncolás, bírósági tárgyalás-szimuláció és intézménylátogatások színesítik. A kínai hallgatók ellátogatnak – többek között – a Szegedi Fegyház-és Börtön I. számú objektumába, és a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányságra is.
  • július 14. 08:00 - augusztus 10. 16:00
    A magyar nyelv alapjait és szabályait öt különböző szinten 90 perces órákon sajátíthatják el a világ több pontjáról érkező résztvevők. A nyelvórák mellett kirándulások, nemzetközi est és számos érdekes előadás várja a magyar nyelv és kultúra iránt érdeklődőket. A tanfolyam résztvevői Szeged látnivalói mellett Budapestre és Ópusztaszerre is ellátogatnak, így is ismerkedve a magyar kultúrával.
  • július 24. 17:00 - 25. 05:00
    Részletes program: 17:00 Pont Ott Warm Up Parti GNU-val. 19:00 Carson Coma koncert. 19:50 Egyetemi köszöntő. 20:00 Hivatalos felsőoktatási felvételi ponthatárok kihirdetése. 20:30 Supernem koncert. 22:00 Pont Ott Parti After Buli a JATE Klubban és a teraszán.
  • július 27. 10:00 - 28. 20:00
  • augusztus 2. 08:00 - 10. 20:00
    Az Olimpia fő támogatója az Emberi Erőforrások Minisztériuma. Az esemény fő kivitelezője a Szegedi Tudományegyetem. Az esemény fő szakmai szervezője a Magyar Tudományos Akadémia és a Magyar Csillagászat Nonprofit Kft.