SZTE Info

Szegedi oktatók a marketingoktatók és -kutatók egyesülete tisztségviselői között

Marketingoktatók tanácskoztak a Szegedi Tudományegyetem. A találkozón többszörös jubileumot ünnepeltek: a Marketing Oktatók Klubja 20. konferenciájának ugyanis az a szegedi egyetem adott otthont, ahol két évtizede indult a közgazdászképzés, a tanácskozást pedig az SZTE idén 15 éves Gazdaságtudományi Kara szervezte meg. A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, amelynek Révész Balázs lett az alelnöke, Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották. A konferencia értékelésére Révész Balázst kértük.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Révész Balázs, az SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete Marketing-Menedzsment Szakcsoport egyetemi docense a konferencia kapcsán elmondta: az elmúlt évekhez hasonlóan szakmailag magas színvonalú előadásokkal és jó hangulatban telt a háromnapos rendezvény. Az első napon a doktoranduszhallgatóké volt a terep, a kiválasztott doktoranduszok a hazai marketingkutatók jeles szereplőitől kaphattak tanácsokat a tervezett kutatási témájukhoz, kutatási programjuk megvalósításához, majd pedig a konferencia plenáris előadásait követően több mint 50 előadás hangzott el a szekcióüléseken.


A konferencia alkalmával tartotta alakuló taggyűlését a Marketing Oktatók és Kutatók Egyesülete, melynek célja a marketingszemlélet elterjesztése, az oktatás és kutatás szakmai támogatása, a marketinggyakorlat fejlesztése. Az egyesület a közép és felsőoktatási intézményekben dolgozó marketingoktatók és -kutatók közösségét hivatott ápolni – mondta Révész Balázs, akit az egyesület alelnökévé választottak. A szegedi universitas jeles oktatói közül még ketten töltenek be tisztséget az egyesületben: Dinya Lászlót elnökségi taggá, Hetesi Erzsébetet pedig a felügyelőbizottsági taggá választották


Megkerülhetetlen kérdés, hogy mennyiben változott a marketing mint szakma és tantárgy az elmúlt 20 esztendőben. Révész Balázs szeirnt az elmúlt 20-30 év jelentős változásokat hozott a marketingben és a marketingoktatásban is. – Elég, ha csak annyit mondok, hogy 30 éve még csak a nagyvállalati marketinget oktatták az egyetemek, de ma már külön területként és tárgyként jelenik meg a kis- és középvállalkozások marketingje, a kkv-marketing – magyarázta. – Vagy egy másik változás: a 90-es évek második felétől beszélhetünk itthon az internet üzleti célú használatának elindulásáról, de persze ez még az USA-ban is csak néhány évvel korábbra tehető. Ma pedig már nincs olyan vállalkozás, amely ne használná működése során ezt a csatornát.


A most 15 éves Gazdaságtudományi Karon tanulhatnak a hallgatók marketinget, tény, hogy a tananyagnak igazodnia kell az állandóan változó, folyamatosan megújuló tudományterülethez. Az egyetemi docens rámutatott: a hallgatók számára is igyekeznek naprakész ismereteket nyújtani, s ebben is sokat segítenek az ilyen rendezvények. Emellett persze folyamatosan törekednek arra, hogy a szakma jeles képviselőit is meghívják az egyetemi órákra, előadásokra. A marketing területén számos nagy kihívás van, Révész Balázs szerint a legnagyobb talán az lehet, hogy a rendkívül nagy számú megoldás és lehetőség közül kiválasztani azt, amelyik a legjobb az adott szituációban. Ehhez persze először is az a fontos, hogy ismerjük a lehetőségeket, másodszor pedig a jó helyzetértékelés és az elemző képesség számít különösen fontosnak.


A konferencián számos kiváló előadás hangzott el, ezek közül az értékelésekor nehéz választani. Révész Balázs elsőként a plenáris előadásokat említette, Vörös József (PTE), a Magyar Tudományos Akadémia levelező tagja a termelés és marketing kapcsolatát, ezen belül is a marketing üzleti folyamatokban betöltött kiemelkedő szerepét ismertette. Ez után Józsa László (SZE) új-zélandi és indiai tapasztalatait osztotta meg, végül pedig Kozák Ákos, a GFK Hungária Piackutató Intézet igazgatója ismertette a legújabb kutatási eredményeket.


A marketing kifejezetten angolszász találmány, az Amerikai kontinensen született – arra is kíváncsiak voltunk, hogy az európaiak mennyire tudnak lépést tartani a tengeren túli kollégákkal. Röviden erre talán azt lehet mondani, hogy persze, lépést tudnak tartani, számos kiváló marketingiskola alakult az öreg kontinensen is, nem csak az amerikai a jó marketing.


Tény, hogy a hatásait még most is éreztető gazdasági világválság eredményeképpen a legtöbb cég a marketingbüdzsét kurtította meg, ami jelentősen átszabta a piacon lévő szakemberek lehetőségeit. Az egyetemi docens rámutatott: a marketingterület komoly költségcsökkentésen ment keresztül a legtöbb vállalatnál, azonban a marketingnek alapvető szerepe van a kereslet élénkítésében, tehát amint a kedvező piaci változások elindultak, egyre több vállalkozás törekszik arra, hogy újra megerősítse a területet. Persze ez egy lassú folyamat.


 

SZTEinfo – Nyemcsok Éva Eső

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. október 03.

Kiemelt_Antalicz_B

Első díjat nyert az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, és egyedül épített a lézerfényt mérni képes szenzort. Felsőfokon beszél németül, angolul olvas szakcikkeket, miközben kínaiul tanul. A kollégiumában segíti az önképzőkör munkáját, s emellett egy új kutatási projekthez számítógépes szoftvert ír. Ő Antalicz Balázs, a Szegedi Tudományegyetem MSc-képzéses fizika szakos hallgatója, akitől leckét kaptunk lendületből és szakmai elhivatottságból.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • október 5. 09:00 - 22. 19:00
    A kiállítás szervezője: SZAB Művészeti Szakbizottság.
  • október 6. 08:00 - december 20. 08:00
    A szegedi szecessziós épületeket szokatlan szemszögbôl mutatja meg a tárlat. Az épületekre jellemzô szecessziós részleteket láthatjuk viszont fotókon. Olyan perspektívából, madártávlatból, ahogy az utca embere nem láthatja ôket. A kiállítás megtekinthetô december 20-ig.
  • október 7. 14:00 - november 10. 08:00
    A Magyar Alkotómûvészek Országos Egyesületével karöltve, szalonjelleggel a MAOE teljes képzômûvészeti tagságát megszólaltató tárlatot mutat be a REÖK. Ennek a kiállításnak a korábbi években különbözô, nagyhírû intézmények, mint például a szentendrei MûvészetMalom adott helyet. Az eddigi évek tapasztalatai alapján a szegedi kiállítóházba is 6-800 mûvész alkotását várjuk. A kiállítás megtekinthetô november 10-ig. Belépôjegy 500 Ft.
  • október 9. 15:00 - november 10. 20:00
    A fényképeket a szerző Juhász Antalnak az 1960-as évek óta végzett néprajzi terepmunkáin készítette. Az idő tájt a tanyai emberek a gazdasági, társadalmi változások időszakát élték. Évtizedek múltán látjuk, hogy a felvételek többnyire egy még paraszti életformában élt nemzedék hétköznapi munkáját, ünnepeit dokumentálják.
  • október 9. 18:00 - 21. 20:00
    Megnyitja: Bene Zoltán író, a Szeged folyóirat fôszerkesztôje Közremûködik: Csanádi Hajnalka (ének), Nemes Levente (doromb, dob) Nagy Károly (Szeged, 1952) Vinkler-díjas festô- és grafikusmûvész, a „Szeged kultúrájáért díj” 2017. évi kitüntetettje. A szegedi Tanárképzô Fôiskolán földrajz-rajz szakos tanári diplomát szerzett, majd elvégezte a Képzômûvészeti Fôiskola továbbképzô kurzusát. Tanított általános iskolákban (Algyô, Deszk), az Eötvös Gimnáziumban és mûvészeti iskolákban (Lyra, Classic) rajz és vizuális kultúra tantárgyat, médiaismeretet. A Szegedi Szépmíves Céh szabadiskolájában rajzot, festészetet és fotózást oktat. 1990 óta vezet nyári mûvésztelepeket. Fest olajjal és akrillal, készít akvarellt, ecsetrajzot, hagyományos sokszorosító grafikával és computer grafikával is foglalkozik. Elnöke a Szegedi Szépmíves Céhnek, tagja a Magyar Rajztanárok Országos Egyesületének. Megtekinthetô október 21-ig, hétköznapokon 08.00–22.00, szombaton 09.00–20.00 óráig.