SZTE Info

Pedagógiai mérési-értékelési workshop a SZAB székházban

A 13. Pedagógiai Értékelési Konferenciához szorosan kapcsolódva 2015. április 27-én és 28-án szakmai workshopot tartanak a Szegedi Akadémiai Bizottság Székházában. A Szeged Workshop on Education Evaluation (SWEE) elnevezésű műhelykonferencián 30 európai szakember tanácskozik a diagnosztikus mérési rendszerek, a mérés-alapú fejlesztőprogramok lehetőségeiről.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

2009 óta biztosít teret a pedagógiai mérés-értékelés legújabb kutatási eredményeinek széles körű bemutatáshoz a Szeged Workshop on Education Evaluation konferencia.



Középpontban a technológiai alapú mérés- értékelés


A tanácskozás elsődleges célja, hogy közelebb hozzá egymáshoz a téma világszerte vezető kutatóit, lehetőséget biztosítson az aktuális kutatási eredmények, felvetések megvitatására, ugyanakkor elősegítse a résztvevő intézmények közti partnerkapcsolatok kialakítását és elmélyítését. A tanácskozás középpontjában a mérés-alapú fejlesztőprogramok, a kognitív készségek fejlesztési lehetőségei, illetve a technológia-alapú mérés-értékelés legújabb eredményei és a jövőbeni együttműködési területek állnak. „Az első workshop szervezésénél az volt a célunk, hogy összehívjuk a diagnosztikus értékelés területén dolgozó legkiválóbb európai szakembereket” – fogalmazott Csapó Benő. A konferencia szervezője hangsúlyozta: a workshop minden konferencia legértékesebb része, hiszen itt kötetlen környezetben ismertetik kutatási tevékenységüket a szakemberek, baráti légkörben beszélgetnek a papír alapú pedagógiai mérés-értékelés kérdéseiről, online lehetőségeiről.




4 ország 30 résztvevője


A nemzetközi workshopra a magyar résztvevők mellett, Finnországból, Németországból és Luxemburgból is érkeztek szakemberek. A 30 résztvevős workshop közvetlen együttműködésre épül és több generációt is átfog. A tapasztalt szakemberek mellett, fiatal kutatók, PhD hallgatók is bekapcsolódnak a munkába – tájékoztatott Csapó Benő. Az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet vezető elmondta: a workshop első napján a finn, a magyar és a német résztvevők képviseletében Jarkko Hautmaki, Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér és Samuel Greiff egy-egy prezentációban ismerteti az országokban használt értékelési-mérési módszereket, általános áttekintést ad a témáról.


A tanácskozás második napján a résztvevő intézmények csoportosan számolnak be a pedagógiai mérés-értékelésre irányuló konkrét kutatásokról, projektekről, tanácskoznak az országok közti együttműködési lehetőségekről.



SZTE-s projekt a diagnosztikus mérések fejlesztésére


A szakmai tanácskozáshoz szervesen kapcsolódik a Szegedi Tudományegyetem azon projektje, mely a közoktatás minőségének és hatékonyságának javítását, teljes körben hozzáférhető értékelési rendszer megalapozását tűzte ki célul. A „TÁMOP 3.1.9-11/1-2012-0001 számú, Diagnosztikus mérések fejlesztése” című, hazai és nemzetközi szakértők bevonásával folyó fejlesztés célja, hogy az oktatásban érintettek számára könnyen elérhető és szabadon használható mérőeszközök, módszertani útmutatók készüljenek. A munka leglényegesebb eleme a gyors diagnózis felállítását támogató visszacsatolást adó online rendszer kiépítése.


A „Diagnosztikus mérések fejlesztése” című projekt fő célja az 1-6. évfolyamos diákok készségeit, képességeit mérő, azok fejlődését egyénileg követő, a tanulási problémákat feltáró papír alapú és elektronikus értékelő mérési-értékelési rendszer kialakítása.

 

SZTEinfo


Korábban írtuk:

Megkezdte munkáját a XIII. Pedagógiai Értékelési Konferencia

Tavaszi konferenciák a pedagógiai mérés-értékelés jegyében

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. január 19.

_MG_8971

Javított kiválósága számarányain a Szegedi Tudományegyetem: a 2016-os adatokhoz képest száznál is több, 2017-ben összesen 225 tehetséges egyetemista, doktorandusz és ifjú oktató nyerte el az Új Nemzeti Kiválósági Program ösztöndíját. A sikeres ifjú kutatók közül az Újvidékről az SZTE doktori iskolájába érkező Kartali Tündét kértük villáminterjúra.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 21.
    17:55 - 19:00
    Mohr Richárd, az SZTE Konfuciusz Intézet igazgatója "Megérteni Kínát – a kulturális különbségek kezelése a mindennapi élet során" című előadásában arra a kérdésre is válaszol, hogy Mindenki számára ismert, hogy Kína „más”, eltérő a kultúra, különböznek a szokások, de vajon mi ennek az oka? Honnan erednek a különbségek, mi a történelmi hátterük és hogyan hatnak a mindennapjainkra? Mai világunkban ezer szállal kötődünk Kínához, és a kapcsolódásunk során elengedhetetlen, hogy jobban megismerjük és ezáltal jobban elfogadjuk kulturális különbözőségünk okait. Az előadás a kínai és magyar gondolkodás hátterének elemzésén és különböző magyar-kínai együttműködések konkrét történetein keresztül mutat rá a kulturális különbségek okaira, ezáltal segítséget nyújt az eltérő viselkedés megértéséhez és elfogadásához.
  • február 21.
    18:00 - 19:30
    Jegyet vagy bérletet kell váltani az SZTE BTK AudMax Estekre. Vígh Éva irodalomtörténész professzor előadásának tartalma: Az olasz reneszánsz kor irodalom- és művelődéstörténetének nem szokványos megközelítésére vállalkozik az előadás, amikor az ember morális képét a szamár – irodalomban és festészetben megjelenő, szimbolikáját tekintve többértékű – alakján keresztül vázolja fel. Különböző műfajokban, Boccacciótól a barokk korig néhány érdekes példán keresztül láthatjuk az állatszimbolika szerepét a művelődésben. Az olasz reneszánsz egyik legismertebb képviselője, Niccolò Machiavelli kevéssé ismert, A szamár című szatirikus költeményének bemutatása az állatszimbolika szempontjából is igen tanulságosnak ígérkezik.
  • február 23.
    10:00 - 14:00
    A mindennapi oktató-nevelő munkában is hasznosítható, gyakorlatias témájú előadásokat és interaktív foglalkozásokat foglal magába az a pedagógus workshop, amelynek részletes programja itt olvasható: http://www.geosci.u-szeged.hu/hirek/2018/meghivo-pedagogus?objectParentFolderId=41274 A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, jelentkezni 2018. február 22-ig az alábbi linkről elérhető lapon lehet: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc-zUzsY7fp0T8R4zE3LV__Lr5-bN80GtjALDSOUZhjFKdu1Q/viewform
  • február 26.
    18:00 - 19:30
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt Pedagógiai Esték sorozatának visszatérő vendége: dr. Boldizsár Ildikó mesekutató-meseterapeuta, aki előadásában a felnőtté válással kapcsolatos mesék tanulságait összegzi.
  • február 28.
    17:55 - 19:30
    Szalai Anikó, az SZTE ÁJTK adjunktusa Hétköznapi nemzetközi jog című előadásában kifejti: általában az emberek úgy gondolják, hogy a nemzetközi jog egy elvont szelete a jognak, amely a külföldiekre, másokra vonatkozik, de a mi hétköznapjainkat biztosan nem érinti. A nemzetközi jog azóta létezik, amióta államok vannak. Ez a jogterület eredetileg az államok közötti kapcsolatok rendezését szolgálta, azonban a technikai és társadalmi fejlődés elvezetett a nemzetközi jog kiszélesedéséhez. Kibővült a nemzetközi jog alanyainak köre, így az államok és nemzetközi szervezetek mellett ide soroljuk az embereket, sőt mostanában már a gazdasági társaságokat is. A nemzetközi jog áthatja a mindennapi életünket, onnantól kezdve, hogy bekapcsoljuk reggel a telefonunkat, megesszük a banánunkat és munkába megyünk, odáig, hogy este megnézzük a híreket.