SZTE Info

Harmadik_misszio_projektzaro_2015._junius

Harmadik misszió az új generációért – az SZTE és partnerei projektzáró rendezvénye

A Szegedi Tudományegyetem, a Szolnoki Főiskola, a Kecskeméti Főiskola, a Gál Ferenc Főiskola és az Universitas-Szeged Szolgáltató Nonprofit Kft. számos alprojektben történő együttműködését, eredményeit értékelték a vezetők 2015. június 23-án az SZTE központi épületében.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A TÁMOP 4.1.1.C-12/1/KONV-2012-0004 számú „Harmadik generációs összehangolt szolgáltatási portfólió és irányítási rendszer kialakítása, valamint stratégiai jellegű optimalizálás megvalósítása közösségi típusú felsőoktatási együttműködés formájában Dél-Kelet Magyarországon” című projekt keretében gyakorlatorientáltabb, a munkaerő-piaci igényekre optimálisabban reagáló felsőoktatás tervét dolgozták ki és indították el.


A projektzáró rendezvényt Szabó Gábor, az SZTE rektora nyitotta meg, aki szerint mindenképpen folytatni kell az elkezdett harmadik missziós tevékenységet. A harmadik misszió a modern intézmény fontos aktivitása: a felsőoktatásban felhalmozott tudást alkalmazását jelenti nem akadémiai környezetben. Rácz Béla, a projekt szakmai vezetője megerősítette Szabó Gábor szavait, szerinte is elsődleges szempont az ismeretek hasznosíthatósága.

 


Számos akciótervet dolgoztak ki

 

Nyolc alprojektben valósult meg a kitűzött cél, melyek közül kettőt még további elemekre bontottak. Erről az összetett munkafolyamatról számoltak be az előadók 2015. június 23-án az ünnepélyes zárórendezvényen.


Mihálffy Lajos az Összehangolt Irányítási Rendszer bevezetését ismertette, mely segítségével a partnerek között egységes rendszer jöhet létre. Ez megkönnyíti az adatok kezelését, a gazdasági és tanulmányi működés áttekintését. Kidolgoztak továbbá egy akciótervet az SZTE „Zöld Egyetem Rangsor”-ba kerülése érdekében, a legjobb tíz európai egyetemen szerzett tapasztalatok alapján.

Gazsó Tibor munkatársaival olyan munkaerő-piaci és képzési előrejelző modellt dolgozott ki, amellyel megjósolható a foglalkoztatások iránti igény öt évre. Ennek ismeretében lehet terveket kidolgozni új képzésekre, a meglévők átalakítására.

 

Harmadik_misszio_projektzaro_2015._junius
Harmadik misszió az új generációért – az SZTE és partnerei projektzáró rendezvénye
 


Képzésfejlesztés és a kutatói munka támogatása

 

Varga Zsuzsanna a képzésfejlesztési alprojekt eredményeiről beszélt. A résztvevő intézményekben a szakmai bizottságok felmérték a képzési kínálatot és a piaci igényeket, ennek megfelelően alakították át a duális és a felnőttképzést. Az oktatóknak továbbképzéseket és idegennyelvű (főleg angol) kurzusokat szerveztek, valamint önálló tanulásra alkalmas digitális tananyagokat állítottak össze. A harmadik missziós alprojektet három elemre bontva valósították meg. Buzás Norbert a tudáshasznosítás hatékonyabbá tételéért volt felelős, valamint az intézményi versenyképesség növeléséért. Ennek érdekében a Kutatói Segédlet című kiadványba összegyűjtötték a szabadalmaztatásra, hasznosításra vonatkozó ismereteket, kiemelt hangsúlyt kaptak a Medical Device stratégia keretében az orvosbiológiai műszerek. Az online Tudástérkép átláthatóbbá teszi az egyetemen folyó kutatómunkát, megkönnyíti a vállalatokkal történő kommunikációt. Imreh Szabolcs a Gazdaság- és Vállalkozásfejlesztési Központ élén komoly segítséget nyújt a jövendő vállalkozó útjának egyengetésében. Több fejlesztési, befektetési workshopot szerveztek, és folyamatosan dolgoznak ki szolgáltatáscsomagokat induló és már meglévő vállalkozásoknak. Varga György elmondta: a Pályázati Központ kialakítása a pályázati előkészítésben megkönnyíti a résztvevő felek közti kommunikációt és az ellenőrzést.

 


A hallgatói szolgáltatásokat is fejlesztették

 

A hallgatói szolgáltatásfejlesztés két projektelemben zajlott. Bolgár Zsolt az SZTE Karrier Iroda eredményeiről és az alumni szolgáltatásokról referált. Az első célkitűzése a munkaadó és az egyetemről kikerülő potenciális munkavállaló közti kapcsolat megteremtése, valamint a hallgató álláskeresésre való felkészítése volt. Az alumni programba tartozik az SZTE Alma Mater tevékenysége, melynek sikerei többek közt a Mentorprogram, a Senior Klub, a tréningek megszervezése, és a diplomás hallgatókkal való kapcsolattartás. Szenes Mária a hátrányos helyzetű diákok mentorálását, az esélyegyenlőség elvének érvényesítését valósította meg civil szervezetekkel együttműködve.

 


Nemzetköziesítés, minőségbiztosítás, kommunikáció fejlesztés

 

Pálfi György a felsőoktatási képzés „nemzetköziesítésén” dolgozott. Ennek érdekében terveztek egy stratégiai dokumentum, melyet új képzési partnerek, nemzetközi kapcsolatok születtek, és az egyetem egyre nagyobb szerepet kap a külföldi hallgatók koordinációjában. Mindemellett több ázsiai, európai felsőoktatási vásáron is megjelent az SZTE. Kovács Anita számolt be a minőségfejlesztési és -biztosítási alprojektről: versenyképesség javítását érhetik el a partnerelégedettség (hallgatói, munkatársi vélemények) rendszeres mérésével és kiértékelésével.

Marsiné Kispéter Dóra az intézményi és az intézményközi kommunikáció fejlesztéséről tájékoztatott. A beiskolázási marketing rendkívül jelentős rész volt az alprojektnek, és eredményességüket bizonyítja, hogy a Nyílt Nap résztvevőinek száma megkétszereződött, valamint több országos pályaválasztási kiállításon, például az Educatio Kiállításon, központi standot kapott az SZTE. Közvetlen és online népszerűsítés a szülőkhöz is szól, hiszen a hallgatók számának növelésében az ő meggyőzésük fontos tényező.

SZTEinfo -Szalai Anna

ACULATI_ELEMinfoblokk_kedv_final_CMYK__ESZA












Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *