SZTE Info

SZTE-s fejlesztés segíti az oktatást

Minden idők legrészletesebb tartalomfejlesztését készítette el a matematika, az olvasás-szövegértés és a természettudományok területén az 1.-6. évfolyamon az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja. A Diagnosztikus mérések fejlesztése című projektben elkészült könyvek bemutatóját április 6-án tartották a SZAB-székházban.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés
- Ha egy ország hosszú távú befektetést szeretne megvalósítani, az oktatásba kell fektetnie. Gyermekeink nevelése mindannyiunk számára a legfontosabb. Az ország jövője a gyermekek jövője, a gyermekek fejlődése, pedig az ország fejlődése – fogalmazott köszöntőjében Fülöp Ferenc, az MTA SZAB elnöke az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja Diagnosztikus mérések fejlesztése című projektben elkészült könyvek bemutatóján a SZAB-székházban. A kutatócsoport a projekt során minden idők legrészletesebb tartalomfejlesztését valósította meg a matematika, az olvasás-szövegértés és a természettudományok területén, az 1-6. évfolyamon.

 Csapó Benő, az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport vezetője arra emlékeztetett, hogy nagyon régen figyelt annyira az ország úgy az oktatásra, mint ahogyan az ezekben a napokban történik. Nagyon sokféle módon vitatják az oktatás jelenét és a jövőjét, ezt az alkalmat arra szeretnék felhasználni, hogy megmutassák, hogyan járulnak hozzá a kutatók, a fejlesztők a vitához, illetve hosszú távon a problémák megoldásához. Véleménye szerint a könyvek a tudományos lenyomatai az projekt során elvégzett munkának, amelyből a diagnosztikus mérések tartalmi kereteit ismertette. Kiemelte, hogy a fejlesztő munkában a terület legjelentősebb szakemberei is részt vettek.


Molnár Gyöngyvér, az SZTE Neveléstudományi Intézet Oktatáselméleti Tanszék egyetemi tanára a technológiaalapú mérés-értékelésről és az eDia rendszer oktatásban betöltött szerepéről beszélt. A köteteket Steklács János, a KF Alapismereti és Szakmódszertani Tanszék egyetemi tanára, Korom Erzsébet, Zsolnai Anikó és Csíkos Csaba az SZTE Neveléstudományi Intézet munkatársai mutatták be.



Megtudtuk: a bemutatott, több mint 1000 mintafeladatot tartalmazó tartalmi kereteket összegző könyvek elérhetőek a projekt honlapján. A párhuzamosan kidolgozott eDia mérési rendszer több évvel megelőzi a nemzetközi versenytársakat. Segítségével feltérképezhető a gyerekek iskolai felkészültsége, majd hatodik évfolyamig a három fő műveltségi területen egyénileg nyomon követhető fejlődésük. A fő területek mérésére szolgáló eDia feladatbank közel 20.000 feladatot tartalmaz.


diagnosztikus_meresek_konyvbemutato_2016.04.03.SZAB.BA
A rendezvényen készült képek itt megtekinthetőek.


A projekt során a három fő terület mellett további 16 affektív és kognitív területen történt meg a diagnosztikus értékelési lehetőségek feltárása és készültek el a fejlődés időszaki felmérésére alkalmas mérőeszközök.


 

SZTEinfo

Szöveg és fotó - Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. január 19.

_MG_8971

Javított kiválósága számarányain a Szegedi Tudományegyetem: a 2016-os adatokhoz képest száznál is több, 2017-ben összesen 225 tehetséges egyetemista, doktorandusz és ifjú oktató nyerte el az Új Nemzeti Kiválósági Program ösztöndíját. A sikeres ifjú kutatók közül az Újvidékről az SZTE doktori iskolájába érkező Kartali Tündét kértük villáminterjúra.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 21.
    17:55 - 19:00
    Mohr Richárd, az SZTE Konfuciusz Intézet igazgatója "Megérteni Kínát – a kulturális különbségek kezelése a mindennapi élet során" című előadásában arra a kérdésre is válaszol, hogy Mindenki számára ismert, hogy Kína „más”, eltérő a kultúra, különböznek a szokások, de vajon mi ennek az oka? Honnan erednek a különbségek, mi a történelmi hátterük és hogyan hatnak a mindennapjainkra? Mai világunkban ezer szállal kötődünk Kínához, és a kapcsolódásunk során elengedhetetlen, hogy jobban megismerjük és ezáltal jobban elfogadjuk kulturális különbözőségünk okait. Az előadás a kínai és magyar gondolkodás hátterének elemzésén és különböző magyar-kínai együttműködések konkrét történetein keresztül mutat rá a kulturális különbségek okaira, ezáltal segítséget nyújt az eltérő viselkedés megértéséhez és elfogadásához.
  • február 21.
    18:00 - 19:30
    Jegyet vagy bérletet kell váltani az SZTE BTK AudMax Estekre. Vígh Éva irodalomtörténész professzor előadásának tartalma: Az olasz reneszánsz kor irodalom- és művelődéstörténetének nem szokványos megközelítésére vállalkozik az előadás, amikor az ember morális képét a szamár – irodalomban és festészetben megjelenő, szimbolikáját tekintve többértékű – alakján keresztül vázolja fel. Különböző műfajokban, Boccacciótól a barokk korig néhány érdekes példán keresztül láthatjuk az állatszimbolika szerepét a művelődésben. Az olasz reneszánsz egyik legismertebb képviselője, Niccolò Machiavelli kevéssé ismert, A szamár című szatirikus költeményének bemutatása az állatszimbolika szempontjából is igen tanulságosnak ígérkezik.
  • február 23.
    10:00 - 14:00
    A mindennapi oktató-nevelő munkában is hasznosítható, gyakorlatias témájú előadásokat és interaktív foglalkozásokat foglal magába az a pedagógus workshop, amelynek részletes programja itt olvasható: http://www.geosci.u-szeged.hu/hirek/2018/meghivo-pedagogus?objectParentFolderId=41274 A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, jelentkezni 2018. február 22-ig az alábbi linkről elérhető lapon lehet: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc-zUzsY7fp0T8R4zE3LV__Lr5-bN80GtjALDSOUZhjFKdu1Q/viewform
  • február 26.
    18:00 - 19:30
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt Pedagógiai Esték sorozatának visszatérő vendége: dr. Boldizsár Ildikó mesekutató-meseterapeuta, aki előadásában a felnőtté válással kapcsolatos mesék tanulságait összegzi.
  • február 28.
    17:55 - 19:30
    Szalai Anikó, az SZTE ÁJTK adjunktusa Hétköznapi nemzetközi jog című előadásában kifejti: általában az emberek úgy gondolják, hogy a nemzetközi jog egy elvont szelete a jognak, amely a külföldiekre, másokra vonatkozik, de a mi hétköznapjainkat biztosan nem érinti. A nemzetközi jog azóta létezik, amióta államok vannak. Ez a jogterület eredetileg az államok közötti kapcsolatok rendezését szolgálta, azonban a technikai és társadalmi fejlődés elvezetett a nemzetközi jog kiszélesedéséhez. Kibővült a nemzetközi jog alanyainak köre, így az államok és nemzetközi szervezetek mellett ide soroljuk az embereket, sőt mostanában már a gazdasági társaságokat is. A nemzetközi jog áthatja a mindennapi életünket, onnantól kezdve, hogy bekapcsoljuk reggel a telefonunkat, megesszük a banánunkat és munkába megyünk, odáig, hogy este megnézzük a híreket.