SZTE Info

A legkiválóbb francia nyelvet oktató iskolák között az SZTE gyakorló gimnáziuma

Tábla jelzi a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium bejáratánál, hogy az intézmény francia-magyar két tanítási nyelvű tagozata elnyerte a Label France Éducation címet. A kitüntetéssel a világ 85 legkiválóbb francia nyelvet oktató iskolája közé került az intézmény.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium francia-magyar két tanítási nyelvű tagozata 2015-ben nyerte el a Label France Éducation címet. A francia külügyminisztérium a kitüntetést olyan iskoláknak adományozza, amelyekben magas színvonalon oktatnak francia nyelvet és szaktantárgyakat francia nyelven.


A kitüntető címmel jár egyebek között a megjelenés a francia külügyminisztérium honlapján, a legkiválóbb francia nyelvet oktató iskolákat bemutató oldalon. A listán jelenleg mindössze 85 intézmény található a világ minden tájáról. A címmel járó Label France Éducation táblát 2016. június 22-én, szerdán avatták.


gyakorlogim_franciakituntetes_tablaavato


A táblaavató ünnepségen Dobi János igazgató elmondta: több mint két évtizede folyik két tanítási nyelvű oktatás az intézményben, ezek közül is kiemelkedő a francia. A nyelv oktatását fontos célnak és eszköznek tekintik. – Remélem, az elismerés a jövőben lehetőséget teremt arra, hogy bővítsük kapcsolatrendszerünket a címet elnyert iskolákkal, és folytatni tudjuk azt a közös munkát, amelyben diákok és tanárok egyaránt részt vesznek.


gyakorlogim_franciakituntetocim


- A cím annak a minőségi munkának az elismerése, ami az iskola két tannyelvű tagozatán folyik. A címet a francia külügyminisztérium azzal a céllal alapította, hogy előmozdítsa a francia nyelv minőségi oktatását, támogassa a címet elnyert iskolák közötti együttműködések kialakítását – fogalmazott Hervé Ferrage, a Budapesti Francia Intézet Együttműködési és Kulturális Tanácsosa. Hozzátette: a cím elnyerése tekintetében Magyarország igazán „jó diáknak” mondható, ugyanis az ország 10 francia-magyar két tannyelvű tagozata közül 7 nyerte már el a kitüntető címet. Ezzel az eredménnyel Magyarország a címet elnyert intézmények számát tekintve a világon a negyedik.


SZTEinfo - Szöveg és fotó: Gajzer Erzsébet

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. január 19.

_MG_8971

Javított kiválósága számarányain a Szegedi Tudományegyetem: a 2016-os adatokhoz képest száznál is több, 2017-ben összesen 225 tehetséges egyetemista, doktorandusz és ifjú oktató nyerte el az Új Nemzeti Kiválósági Program ösztöndíját. A sikeres ifjú kutatók közül az Újvidékről az SZTE doktori iskolájába érkező Kartali Tündét kértük villáminterjúra.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 19.
    14:00 - 16:00
    Az MTA SZAB közgyűlés programja: Köszöntő - Lovász László, az MTA elnöke. Beszámoló a SZAB 2017. évi munkájáról, tájékoztatás a SZAB 2018. évi terveiről – Fülöp Ferenc, a SZAB elnöke. A SZAB szakbizottságainak 2017. évi munkájának összegzése – Görög Márta, a SZAB tudományos titkára. Jókai pozíciója kora kulturális térképén című tudományos előadás – Szajbély Mihály, az MTA doktora, SZTE BTK Magyar Nyelvi és Irodalmi Intézet Magyar Irodalmi Tanszék intézetvezető egyetemi tanára. A SZAB 2017. évi Média pályázat díjkiosztó ünnepsége – Csernus Sándor, a Bírálóbizottság elnöke.
  • február 21.
    17:55 - 19:00
    Mohr Richárd, az SZTE Konfuciusz Intézet igazgatója "Megérteni Kínát – a kulturális különbségek kezelése a mindennapi élet során" című előadásában arra a kérdésre is válaszol, hogy Mindenki számára ismert, hogy Kína „más”, eltérő a kultúra, különböznek a szokások, de vajon mi ennek az oka? Honnan erednek a különbségek, mi a történelmi hátterük és hogyan hatnak a mindennapjainkra? Mai világunkban ezer szállal kötődünk Kínához, és a kapcsolódásunk során elengedhetetlen, hogy jobban megismerjük és ezáltal jobban elfogadjuk kulturális különbözőségünk okait. Az előadás a kínai és magyar gondolkodás hátterének elemzésén és különböző magyar-kínai együttműködések konkrét történetein keresztül mutat rá a kulturális különbségek okaira, ezáltal segítséget nyújt az eltérő viselkedés megértéséhez és elfogadásához.
  • február 21.
    18:00 - 19:30
    Jegyet vagy bérletet kell váltani az SZTE BTK AudMax Estekre. Vígh Éva irodalomtörténész professzor előadásának tartalma: Az olasz reneszánsz kor irodalom- és művelődéstörténetének nem szokványos megközelítésére vállalkozik az előadás, amikor az ember morális képét a szamár – irodalomban és festészetben megjelenő, szimbolikáját tekintve többértékű – alakján keresztül vázolja fel. Különböző műfajokban, Boccacciótól a barokk korig néhány érdekes példán keresztül láthatjuk az állatszimbolika szerepét a művelődésben. Az olasz reneszánsz egyik legismertebb képviselője, Niccolò Machiavelli kevéssé ismert, A szamár című szatirikus költeményének bemutatása az állatszimbolika szempontjából is igen tanulságosnak ígérkezik.
  • február 23.
    10:00 - 14:00
    A mindennapi oktató-nevelő munkában is hasznosítható, gyakorlatias témájú előadásokat és interaktív foglalkozásokat foglal magába az a pedagógus workshop, amelynek részletes programja itt olvasható: http://www.geosci.u-szeged.hu/hirek/2018/meghivo-pedagogus?objectParentFolderId=41274 A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, jelentkezni 2018. február 22-ig az alábbi linkről elérhető lapon lehet: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc-zUzsY7fp0T8R4zE3LV__Lr5-bN80GtjALDSOUZhjFKdu1Q/viewform
  • február 26.
    18:00 - 19:30
    Az SZTE Mentor(h)áló projekt Pedagógiai Esték sorozatának visszatérő vendége: dr. Boldizsár Ildikó mesekutató-meseterapeuta, aki előadásában a felnőtté válással kapcsolatos mesék tanulságait összegzi.