SZTE Info

Új kurzusokkal támogatja tanulási nehézséggel küzdő hallgatóit az SZTE

Az SZTE Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ három új kurzussal segíti a tanulási nehézséggel küzdő egyetemistákat. Az ingyenes képzések fejlesztik a hallgatók logikai, gondolkodási és motorikus képességeit, reflexiós és önreflexiós készségüket, növelik a tanulási hatékonyságot és az önbizalmat.


Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

A Szegedi Tudományegyetemen több mint száz súlyos tanulási zavarral küzdő hallgató és ennél jóval több enyhébb fokú tanulási nehézséggel, és egyéb pszichés fejlődési zavarral diagnosztizált fiatal tanul. Az Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ kiemelt feladata a speciális képzési igényű egyetemisták segítése, tanulmányaikat – többek között – képzésekkel, személyes és online, valamint karrier tanácsadással, személyi segítővel és egyéb szolgáltatásokkal támogatják. A Központ a 2016/2017-es tanév tavaszi szemeszterében három ingyenes képzést indít a hallgatók számára.

A kurzusok az ETR-ben a szabadon választható (X-es) kurzusok között szerepelnek, a jelentkezéshez motivációs levél szükséges, ez alapján választják ki a résztvevőket. A motivációs levél megírásához szükséges kérdések a CooSpace felületen találhatók.

 

Az „Építs versenyelőnyt a diszlexiából!” csoportos erősségépítő kurzus célja, hogy a résztvevők felfedezzék és tudatosan használják erősségeiket, tudatosan alakítsanak ki támogató szokásokat, rutinokat és együttműködéseket, erősödjön önbizalmuk, valamint fejlesszék reflexiós és önreflexiós készségüket.

Kuzuskód: (XA0021-verseny)

Időpontok: kéthetente csütörtökönként 12:00-15:30, a 2. héttől

Helyszín: Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ, Vitéz u. 17. Sansz terem

Jelentkezési határidő: 2017. február 12.

 

A hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként a Szegedi Tudományegyetem hirdetett zsonglőrködést kurzusként a speciális képzési igényű hallgatók számára. Az eszközös képességfejlesztő tréning a hallgatók logikai, gondolkodási és motorikus képességeinek fejlesztésére irányul, célja a tanulási hatékonyság fokozása, a kudarcélmények és stressz-hatások oldása, a sikerorientáció kialakulásának segítése. A különleges mozgásforma fejleszti az egyensúlyrendszert, a két agyfélteke összehangolt működését és javítja a koncentrációs képességet. A rendszeres zsonglőrködéssel fejlődik a vizuális feldolgozás, a mozgásirányítás, a ritmusérzék. A képzési tematikának megfelelően a hallgatók öt zsonglőr eszközzel ismerkednek meg: zsonglőrtányér, zsonglőrlabda, poi, virágbot és diaboló.

Kurzuskód: (XA0021-eszk1, XA0021-eszk2)

Időpontok: I. csütörtökönként 10:00 - 11:30, II. péntekenként 10:00 - 11:30

Helyszín: Károlyi Kollégium Nagyterem (Kossuth L. sgt 74.)

Jelentkezési határidő: 2017. február 4.

 

A hallgatók tanulási hatékonyságát növeli a négy alkalmas „Hatékony tanulás felsőfokon” kurzus. A képzés célja a diákok tanuláshoz való viszonyának tudatosítása és pozitív irányú megváltoztatása, a tanulási szokások formálása, a tanuláshoz nélkülözhetetlen alapképességek fejlesztése, saját hatékony tanulási módszerek kialakítása. A kurzusokon – többek között – figyelem-, emlékezet- és gondolkodás fejlesztéssel, számítógépes olvasásfejlesztéssel és a tanulás életkornak megfelelő hatékony stratégiáival foglalkoznak.

Kurzuskód: (XA0021-hattanf1, 2, 3, 4)

Helyszín: Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ, Vitéz u. 17. Tárgyaló

Jelentkezési határidő: 2017. február 10.

 

SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2017. október 03.

Kiemelt_Antalicz_B

Első díjat nyert az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, és egyedül épített a lézernyaláb tulajdonságait mérő szenzort. Felsőfokon beszél németül, angolul olvas szakcikkeket, miközben kínaiul tanul. A kollégiumában segíti az önképzőkör munkáját, s emellett egy új kutatási projekthez számítógépes szoftvert ír. Ő Antalicz Balázs, a Szegedi Tudományegyetem MSc-képzéses fizika szakos hallgatója, akitől leckét kaptunk lendületből és szakmai elhivatottságból.

SZTEtelevízió

2017. szeptember 13.

kiemelt_tanevnyito2017

Olyan jelentős fejlesztések előtt áll az SZTE, amelyekkel nemzetközi rangú kutatóegyetemmé válik – jelentette ki a rektor, igazolta példákkal a kormányt képviselő igazságügyi miniszter. A Szegedi Tudományegyetem 2017-2018-as tanévet nyitó ünnepségéről készült rövid videó itt megtekinthető.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • november 11. 12:00 - december 10. 19:00
    Nyilvánosan eddig még be nem mutatott Szent-Györgyi relikviákat is láthat a közönség az SZTE Rektori Épületben rendezett emlékkiállításon, amely hétköznapokon 9-19 óra között látogatható. A „80 éves szegedi Nobel-díj” és az SZTE világhíres kutatója előtt tisztelgő tárlat az SZTE és a Szeged – Szent-Györgyi Albert Rotary Club közös projektje. További Információ: http://www.u-szeged.hu/sztehirek/2017-november/szent-gyorgyi-albert?objectParentFolderId=19396
  • november 18. 18:00 - december 3. 18:00
  • november 21.
    14:30 - 16:00
    A Prof. Dr. Deák Judit 70. születésnapja alkalmából rendezett tudományos ülés programja: Prof. Dr. Minárovits János – Mikrobák által előidézett epigenetikus változások. Prof. Dr. Nagy Erzsébet – Kezdetektől mostanáig (köszöntő). Prof. Dr. Bártfai György – Együttműködés a mikrobiológiai laboratóriumi diagnosztika és a nőgyógyászat határterületén. Dr. Jakab Ferenc – A globális felmelegedés hatása a fertőző betegségek terjedésére. A program szervezője: SZAB Orvostudományi Szakbizottság Laboratóriumi Medicina Munkabizottság.
  • november 21.
    16:00 - 17:30
    Az előadás a SZAB Jogtudományi Szakbizottság Jogpszichológiai Munkabizottság programja.
  • november 21.
    18:00 - 19:30
    Az SZTE Mentor(h)áló programjának vendége, Prof. Csepeli György szociológus előadásának első részében a kooperáció evolúciós biológiai és szociálpszichológiai előnyeiről beszél. Az előadás a második részben pedig Széchenyi István, Karácsony Sándor, Bibó István, Hankiss Elemér gondolatai nyomán azokról az akadályokról szól, amelyek miatt "a magyar nem bírja magát oly jól, mint körülményei engednék". Az előadás harmadik részében a kooperáció kultúrája meghonosításának lehetőségeit taglalja az előadó.