SZTE Info

_MG_3436

Tanévnyitót tartottak a Frankofón Egyetemi Központban

Prof. Dr. Trócsányi László igazságügyi miniszter, a Szegedi Tudományegyetem jogi karának professzora, Éric Fournier, a Francia Köztársaság budapesti nagykövete és Marie-France André, a Belga Királyság budapesti nagykövete részvételével 2017. október 6-án tanévnyitó ünnepséget tartottak az SZTE Frankofón Egyetemi Központjában.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Trócsányi László felidézte, a kormány 2014-ben azért támogatta a központ megalapítását, hogy megteremtse a magyarországi francia nyelvű felsőoktatás intézményi kereteit. A világon 270 millió ember beszél franciául és a nemzetközi kapcsolatokban ez a második legfontosabb nyelv. Az egyetem az évente érkező 40 millió forintos kormányzati támogatást saját forrásaival egészíti ki, emellett a francia kormány és több frankofón szervezet is hozzájárul a központ működéséhez.


_MG_3418


A miniszter úgy fogalmazott, a szolidaritást számon kérve Magyarországot méltatlan támadások érik. Az ország azonban szolidaritását a központ négyéves sikeres munkájával is bizonyítja. A Szegedre különböző országokból, köztük Nyugat-Afrikából érkező diákok Európáról tanulnak, közben a magyar hallgatók és oktatók is jobban megismerhetik Afrikát. A kormánynak számos előremutató kezdeményezése van, melyek azt mutatják, Magyarország nyitott ország. Az ide érkező diákok jól érzik magukat, a Szegedi Tudományegyetemről kikerülő diplomások pedig helytállnak majd a nemzetközi kapcsolatokban – mondta.


_MG_3424


Az elefántcsontpartról érkezett Wilfred Dumbia azért döntött úgy, hogy a nemzetközi kapcsolatok mesterképzésre a Szegedi Tudományegyetemre jelentkezik, mert itt magas színvonalon, francia nyelven tanulhat. Többek között olyan témákkal foglalkozhat, mint a környezet- és egészségvédelem, melyek hazája számára is kiemelkedően fontosak. Mint mondta, vonzó volt számára, hogy végzéskor az SZTE mellett a frankofón Senghor Egyetem (L'Université Senghor) diplomáját is megkapja majd.


_MG_3455


Donald Obiang, Gabonból érkezett az SZTE nemzetközi kapcsolatok mesterszakjára, ahol a kétéves képzésen, Európa-Afrika specializáción többek között az Európai Unió politikai- és jogrendszerével ismerkedett meg. Újságíróknak elmondta, az elsajátított ismeretek mellett fontosnak tartja, hogy az interkulturális kommunikációban is később jól hasznosítható képességekre tett szert.


SZTEInfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. augusztus 02.

nyito_PB

Hogyan változik a lakosság véleménye egy sportesemény alatt? Milyen társadalmi hozadéka van egy nemzetközi sporteseménynek? Polcsik Balázs, az SZTE JGYPK Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíjasa többek között ezeket a kérdéseket járta körül nyertes pályázatában. A fiatal kutatót tapasztalatairól és eredményeiről kérdeztük.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • szeptember 20.
    08:30 - 12:15
    A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Részvételi szándékát kérjük jelezze legkésőbb 2019. szeptember 16. 12.00 óráig a szocmunka@etszk.u-szeged.hu email címen.
    Program:
    8.30-9.00 Regisztráció
    9.00-9.10 Köszöntő
    Héderné Dr. Berta Edina dékán; SZTE Egészségtudományi és Szociális Képzési Kar
    9.10-9.40 Hová is tettem? Demenciával járó kórállapotok felismerésének és ellátásának irányelvei
    Dr. Pákáski Magdolna tudományos főmunkatárs, osztályvezető; SZTE ÁOK Pszichiátria Klinika
    9.40-10.10 Ráncok – egy barátság története az Alzheimer-kór árnyékában
    Dr. Baginé Dr. Tóth Erika Hajnalka osztályvezető főorvos; SZTE ÁOK Pszichiátriai Klinika
    10.10-10.25 Kávészünet
    10.25-10.55 Demencia a beteg szemszögéből
    Kőműves Zsuzsanna Judit felnőtt klinikai és mentálhigiéniai szakpszichológus
    10.55-11.10 Én és a demencia
    Szabó Sándorné érintett családtag
    11.10-11.40 Tánccal a demencia ellen – mozgás, öröm, agytorna 50 év felett
    Tyukász Brigitta gyógytornász, szenior táncoktató; Odú Központ, Pedagógiai Szakszolgálati Intézmény, Szeged
    11.45-12.15 Séta az Erzsébet ligetben a Belvárosi híd újszegedi hídfőjéig
  • szeptember 20.
    12:00 - 13:00
  • szeptember 20.
    14:00 - 15:00
    Az MTA SZAB Orvostudományi Szakbizottság Onkológiai Munkabizottság szervezésében
  • szeptember 20.
    16:00 - 17:00
    Program:
    16.00 Megnyitó
    16.15 Boros Gábor (KRE-ELTE): Megújuló alapvetés, affektív közösségalkotás a 17. századi filozófiában
    16.45 Kérdések és válaszok
    17.00 Rembeczki Eszter (SZTE): Egység és közösség a 17. század „új” filozófiájában
    17.20 Schmal Dániel (PPKE)
    17.40 Pavlovits Tamás (SZTE): A kora újkori filozófiai kánon problémái
    18.00 Szünet
    18.15 Vita
  • szeptember 20.
    16:00 - 18:00
    At the opening event of the 2019/20 season, IATEFL Creative Café hosts Beatrix Price (ELTE), an experienced teacher and teacher trainer, who invites us to explore aspects of teaching young learners and upper primary pupils.
    Movement And Games in the (Interactive) Class - MAGIC: We are not magicians but we can bring some MAGIC into the EFL classroom. With movement and games, songs and rhymes we can engage our learners, help serve their physical development and support flexible, mobile thinking. With different low- and high-energy level activities we can maintain good discipline, create an ideal framework for the lesson and optimise timing to achieve lesson objectives. We can develop our learners’ fine and gross motor skills through movement, their imagination through role-play and their social competence through group and pair work. Second language acquisition is a fairly long but delightful journey for the child, full of excitement and challenge, from movement to understanding, from a global, universal totality to individual mastery.