SZTE Info

nyito

Delegációdömping a szegedi egyetemen

Szinte nem telik el hét a Szegedi Tudományegyetemen külföldi delegációk látogatása nélkül. Prof. Dr. Nagy Katalin nemzetközi rektorhelyettes meghívására nagykövetek, konzulok, attasék érkeznek - majd viszik hazájukba az SZTE jó hírét. Népszerűsítő munkájuknak is köszönhető, hogy egyre nő a külföldi hallgatók száma az SZTE-n.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

- A külföldi delegációk fogadása egy kétoldalú folyamat első lépése. A látogatások hosszú távú hatást gyakorolnak az egyetemre - szögezte le beszélgetésünk elején Prof. Dr. Nagy Katalin. Az SZTE nemzetközi rektorhelyettese kifejtette: a cél mindig az oktatási-tudományos kapcsolatok kialakítása az adott ország képviselőjével, amely egy megegyezés aláírásában nyilvánul meg. Ez egy olyan írásos megállapodás az SZTE és egy másik ország felsőoktatási intézménye között, amely oktatói, hallgatói cserét vonhat maga után. Hogy csak a nagyköveteket említsük, tavaly az algír, amerikai, angol, angólai, azeri, chilei, ciprusi, cseh, dán, Dél-afrikai, equadori, francia, indiai, iráni, izraeli, japán, kínai, kóreai, kubai, lengyel, litván, marokkói, román, svéd, szenegáli, szerb, szlovén, szudáni, venezuelai diplomata járt egyetemünkön.




francia_attase


- A külképviselet sokszor az adott ország egyetlen összekötő kapcsa Magyarországgal. Ha a nagykövet visszaigazolja az országa felé, hogy a Szegedi Tudományegyetemen rendkívül magas színvonalú az oktató-kutatómunka, hogy Szeged jól élhető egyetemi város - nagy eséllyel küldenek majd több hallgatót ide. Bizonyíték erre a Magyar Kormány támogatásával megvalósuló Stipendium Hungaricum program. A résztvevő országokból érkező egyetemisták létszáma az utóbbi években megháromszorozódott - magyarázta Prof. Dr. Nagy Katalin. A vendégek Szegedre invitálása az egyetemi karok számára is előnyös, hiszen ezeken a találkozókon többnyire az egyes karok képviselői is részt vesznek, így saját kapcsolatokat is kialakíthatnak.



- Igyekszünk olyan távoli országok nagyköveteit is meghívni, ahova egyébként talán soha, vagy nagyon ritkán jutna el oktató, hallgató. Az egyik legnagyobb sikertörténetként a szudáni nagykövet látogatását említeném. Szegedi látogatásuk után a nagykövet meghívást indítványozott számunkra Szudánba, ahova egy egykori, és jelenleg is az egyetemen dolgozó Alumni kolléga társaságában. Szudánban előadást tartottam az SZTE-ről, amelynek hatására megkeresés érkezett az ÁJTK-ra, és a Szudáni Bírói Egyesület a látogatást követő néhány hónap múlva 6 ottani bírót küldött az SZTE ÁJTK posztgraduális képzésére. Reményeink szerint ez a szám bővülni fog, hiszen az egyesület továbbképző központjaként ismerte el az SZTE-t - ismertette a nemzetközi rektorhelyettes.


Szudani_delegacio


A találkozókra rendszerint külföldi hallgatókat is hívnak, akik nagy örömmel ismerkednek meg országuk magas rangú képviselőivel. Megoszthatják velük tapasztalataikat az SZTE-ről - a visszajelzések mentén az intézmény javíthat szolgáltatásain.


A látogatásokat érdekes előadások is színesítik. A nagykövetek bemutatják a saját országukat, és azt, ott hogyan vélekednek a világban zajló eseményekről. Az indiai nagykövet például érdekes kulturális előadást tartott, amelyet felesége öltözködési bemutatóval színesített. A koreai nagykövet észak és dél kapcsolatáról, valamint a koreai-magyar kulturális, tudományos oktatási együttműködési lehetőségekről beszélt. Egy aktualitás: február 7-én H.E. Kirsten Geelan, a Dán Királyság magyarországi nagykövete érkezik az SZTE-re, és előadást is tart, amelynek témája Dánia céljai - prioritásai az EU-tagság kapcsán, és az utóbbi évek migrációs hatásai.


indiai_nagykovet


- A közeljövőben várjuk még a marokkói nagykövetet, és az ottani egyetem rektori képviselőit egy memorandum aláírására. Az orosz föderáció nagykövete még nem járt itt, de a közelmúltbeli meghívás alapján remélhetőleg hamarosan üdvözölhetjük őt is az egyetemen - osztotta meg velünk terveit Prof. Dr. Nagy Katalin.



Fotó és szöveg: Bobkó Anna

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2019. január 09.

SZEM_2018_dekanok_nyito

Mi a szegedi egyetem küldetése? A 2000-ben született 12 karú szegedi universitas kari vezetőinek válaszai az SZTE honlapján a Pillanatfölvétel a dékánoktól interjúsorozatban olvashatóak. Ezekre épül a Szegedi Egyetem Magazin alábbi összeállítása, amely az SZTE 12 karának hasonlóságait, az összetartó és előre vivő erőket villantja föl.

SZTEtelevízió

2018. szeptember 14.

tanevnyito_2018

A nemzeti hagyományok ápolásának jelentőségéről és az értelmiséggé válás összetettségéről is szó esett a hazai felsőoktatási intézmények 2018-2019. tanévét megnyitó, a Szegedi Tudományegyetemen rendezett ünnepségen. Az SZTE új rektora, a kormány két képviselője és Szeged polgármestere köszöntötte az elsőéves hallgatókat.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • február 20.
    16:00 - 17:00
  • február 20.
    16:30 - 17:30
    2019-től a Somogyi-könyvtár programot indít Könyv és kutatója címmel. A 3. emeleten a Gyűjteményi és Helyismereti Osztály régi és ritka könyveivel, helyismereti dokumentumaival (levelezések, kéziratok stb.) találkozhatnak az érdeklődők, így megismerhetik állományunk kincseit. Az egyes dokumentumokról pedig egyetemi oktatók, professzorok tartanak előadást. A program egy órás, a kutatási eredmények megismerése mellett a látogatóink megnézhetik a szóban forgó irodalomtörténeti ritkaságokat is. Szabadegyetemünk tavaszi és őszi félévében a következő előadókat hallgathatják meg: Bíró-Balogh Tamás, Nagyillés János, Sándor Klára, Szilágyi Zsófia, Hansági Ágnes és Szörényi László. Bővebben: https://www.facebook.com/events/2433539956660730/, vagy a Somogyi Könyvtár honlapján.
  • február 20.
    18:00 - 19:00
  • február 21.
    14:00 - 16:00
  • február 21.
    16:00 - 18:00
    Az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet és a Mentor(h)áló közös szervezésében tartalmas műhelyfoglalkozást kínálunk az érdeklődő pedagógusok, egyetemi oktatók és hallgatók számára. A programot vezetik: Köböl Erika és Mucsiné Erdei Mónika "Az előadás és műhelymunka során célunk, hogy bemutassuk, összegezzünk minél több olyan egyéni tanítási-tanulási és értékelési utat, mely segítségével a sajátos nevelési igényű gyermekekben rejlő tudás felszínre hozható. Ezek egyszerre járulhatnak hozzá a kompetenciaélmény átéléséhez a gyermek számára, elősegíthetik a pedagógiai munka eredményességének fokozását, a pedagógus sikerességét."