SZTE Info

team

Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés tréningek az SZTE-n

Folytatódnak az SZTE Tanulási Eredmény Alapú Képzésfejlesztő Műhely képzései, amelyek az új képzési és kimeneti követelményekhez illeszkedő tanulási eredmény alapú tantárgy- és tananyagfejlesztés eredményes megvalósításához nyújtanak módszertani támogatást.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az SZTE Oktatási Igazgatóság szakmai támogatásával működő SZTE Tanulási Eredmény Alapú Képzésfejlesztő Műhely (SZTE T.E.A.M.) képzései módszertani támogatást nyújtanak az SZTE oktatói és tananyagfejlesztői számára az új képzési és kimeneti követelményekhez illeszkedő tanulási eredmény alapú tanterv-, tantárgy- és tananyagfejlesztés eredményes megvalósításához.

 

A tanulási eredmény a tanulással – a tanulási szakasz végére – elérhető kimeneti követelmények leírását jelenti, a Magyar Képesítési Keretrendszerhez illeszkedő tudás, képesség, attitűd és autonómia-felelősség kontextusában meghatározott cselekvő szintű kompetencialeírás. Vagyis azt határozza meg, hogy a hallgató mit tud, mit ért és önállóan mire képes, miután lezárt egy tanulási folyamatot.

 

A tanítási-tanulási folyamatokban a tanulási eredmények megközelítés nem egyszerűen egy új technika, hanem olyan szemlélet és gondolkodásmód, amely a hallgatót helyezi a középpontba, és amelyben maga a tanulási folyamat, valamint a hallgató által elért kompetenciafejlődés a lényeges.

 

Hogyan támogatja a professzionális oktatói munkát a tanulási eredmény alapú megközelítés?

A tanulási eredmény szemlélet alkalmazása segíti az oktatót a tanítási folyamat következetesebb megtervezésében és kivitelezésében. Emellett átgondoltabbá és konkrétabbá teszi egy tantárgy/kurzus/gyakorlat követelményeit, következetesebb és objektívebb lehet a tanulási eredmények értékelése. Ugyanakkor szakszerűbbé válik a tanítási út megtervezése, ez pedig eredményesebb tanulást eredményez, mivel a hallgató számára világossá és egyértelművé válik a képzés célja, így a hallgató már a képzés elején tisztában van azzal, hogy mit fog tanulni, mit várnak el tőle, milyen tevékenységek végzésére lesz alkalmas a képzés befejezését követően.

 

A 30 órás "Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés" kurzuson 2018. január és május között 8 karról (ÁJTK, ÁOK, BTK, ETSZK, FOK, JGYPK, MK, MGK) 137 oktató és tananyagfejlesztő vett részt és kapott hatékony módszertani támogatást a tanulási eredmény alapú szemlélet saját munkájában való alkalmazásához.

 

A "Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés" tréningek folytatódnak május és június hónapokban is, az SZTE T.E.A.M. az szte.team@rekt.szte.hu email címen várja az érdeklődő kollégák és intézeti, kari kollektívák jelentkezését.SZTE_TEAM_2018Az SZTE T.E.A.M. képzései 2018 őszétől a tudásközvetítés hatékonyságát növelő módszertani és kommunikációs kompetenciákat fejlesztő tanításmódszertani tréningekkel folytatódnak.


A képzésekről további információ az SZTE T.E.A.M. Coospace színterén vagy Facebook oldalán található.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

SZTEmagazin

2018. április 04.

IMG_7581

Gergely Árpád László, az SZTE TTIK Fizikai Intézetének egyetemi tanára kétszer is találkozott Stephen Hawkinggal, akinek a munkásságáról összefoglaló cikket írt egy csillagászati lapban. A közelmúltban elhunyt világhírű brit elméleti fizikus által kidolgozott feketelyuk-termodinamikát a szegedi kutató is felhasználja vizsgálataiban.

SZTEtelevízió

2018. május 02.

honlapra

„Bibó István, Szűcs Jenő és mások megközelítéseit tovább gondolva újszerű elméletet sikerült kidolgozonom a kelet-közép-európai térség társadalmi identitásának értelmezésére. Eszerint a régió elsődleges markere a sebzett kollektív identitás, ez mozgatja a döntéshozókat, ennek mentén értelmezhetőek a társadalmi reakciók, választási eredmények. Sőt a kortárs szépirodalom legjelesebb képviselői is e sebek fájdalmát és a gyógyulás lehetőségeit tematizálják.”

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • május 29.
    18:00 - 20:00
    Az asztalnál minden eldől! - Görög Ibolya előadása
  • május 30.
    10:00 - 11:00
    A kiállítást megnyitja Révész Róbert, fotográfus.
  • május 31.
    16:00 - 17:00
    Az ‘Egyetemi szerzők, kiadók, műhelyek’ előadássorozat keretei között Palotás Zsolt mutatja be új kötetét: Bejek, korzárók és diplomaták – A Tuniszi Kormányzóság kapcsolatai a nyugat-európai országokkal és az Egyesült Államokkal, 1605-1830. A szerzővel Ferwagner Ákos, a BTK Történeti Intézetének docense beszélget.
  • június 4.
    18:00 - 20:00
    Prof. dr. Szabó Gábor egyrészt a Szegedi Tudományegyetem rektoraként, másrészt akadémikusként/fizikusként, s végül, de nem utolsósorban a Magyar Innovációs Szövetség elnökeként hallatlanul széleskörű tapasztalatokat szerzett az elmúlt évtizedekben arról, miért és hogyan működik hazánkban, régiónkban és Szegeden az innováció.
  • június 5.
    17:00 - 18:00
    Az algériai háború – 1954-1962 című, az Universitas Szeged Kiadó gondozásában megjelent könyvéről a szerzővel, J. Nagy László professzorral (SZTE BTK) Újszászi Ilona újságíró, az SZTE NKI közkapcsolati koordinátora beszélget – a 89. Ünnepi Könyvhéten. (A könyvbemutató része a „FRANKO – BIBLIO – FILIA Könyves utazások 2018” programsorozatnak.)